ps: naast de brug van melle, als ge links (verkeerd) rijdt, komende van wetteren, kunt ge sebiet naar beneden vlammen, jezus, hoe triest mtb'en hier...
Technisch parcours te Wetteren gepland...
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jawadde: "mellenaars aller landen verenigt u!". ik ben van de vogelhoek :D en de zandberg (in heusden toch?) is bijzonder klein, maar wel een fijn, charmant plekje. aan de landskouter ging ik vroeger af en toe eens biken, maar da's een eeuwigheid geleden, kweet da'k da vroeger wel een spannend parcourske vond, en idd altijd al vree technisch geweest, vroeger deed ik dat met mijn zeutige city-bike
, en vree veel op mijne bek gegaan. ik dacht trouwens dat het daar volledig overwoekerd was?! nu doe'k elke week een mtb-route van destelbergen, maar ben een beetje beu aant worden, tips iemand voor in de buurt van wetteren, melle, oosterzele, laarne, beervelde??? kan echt al eens wa afwisseling gebruiken, maar da's hier toch knap moeilijk als ge geen rijbewijs hebt! de vogelhoek groet jullie :D
ps: naast de brug van melle, als ge links (verkeerd) rijdt, komende van wetteren, kunt ge sebiet naar beneden vlammen, jezus, hoe triest mtb'en hier...
zandberg...
voor ik het vergeet: zandberg is echt picknickplekje (proper zijn hé!!!), maar als ge daar efkes naar beneden rijdt zit ge ver al met uw 'tott' in de prikkeldraad.
kzie de fun d'er nie van in, maar soit... .
En ik die dacht dat ik de enige was uit 'de koekoestraate tsjeventig in melle'. Wat die zandberg betreft brunette, dat ligt in wetteren. Aan het kerkhof, da's als je van wetteren naar dendermonde rijdt, de eerste bocht gaat ge rechtdoor(met de spoorweg mee). Eerste straat links en ge komt er uit. Ge moogt er niet in met de wagen (paaltjes in midden van de weg). Er ligt dus veel zand en ik heb er een leuk parcourtje uitgestoken dus. Ik kom er wel maar een paar keer per jaar, meestal als voorbereiding op een strandrace.
We zouden hier toch nog aan een schoon groepeke raken om eens een tochtje te doen.
We zouden hier toch nog aan een schoon groepeke raken om eens een tochtje te doen.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Ja, de zandbergen liggen vlakbij voor mij (2,5 km). Ik ga daar heel veel lopen en doe er regelmatig een toerke op de MTB (hoewel het dus verboden is
), met wat kronkelen en moeilijkheden zoeken heb je toch een rondje van 1,5 à 2 km.
Bosje in Melle is vééééééél technischer, je leert er je beperkingen kennen
Bosje in Melle is vééééééél technischer, je leert er je beperkingen kennen
- Evil Mogwai
- Mountainbiker
Post by Evil Mogwai »
da's kort voor toertocht. Ge kunt altijd eens een wedstrijd doen, maar met een ok conditie kom je niet zo ver (ik spreek uit ondervinding)die tt's wa is da precies
- Blue_white
- Mountainbiker
Post by Blue_white »
ah,nog manne van melle sie :D
Als ge in de loop van volgende week ene ziet in Mountainbike.be tenue, met blauwe helm en blonde lokskes deronder, hou mij maar keer tegen,dan kunne we mss same keer wa parcours gaan verkenne, want buiten da in landskouter (wat al voor 90% begroeit is denk ik nu, tis namelijk al meer dan 2 jaar gelede dak daar nog gerede heb...) weet ik ni echt iets zijn.
greets,kev
Als ge in de loop van volgende week ene ziet in Mountainbike.be tenue, met blauwe helm en blonde lokskes deronder, hou mij maar keer tegen,dan kunne we mss same keer wa parcours gaan verkenne, want buiten da in landskouter (wat al voor 90% begroeit is denk ik nu, tis namelijk al meer dan 2 jaar gelede dak daar nog gerede heb...) weet ik ni echt iets zijn.
greets,kev
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Ik heb het parcours vandaag gereden met de persoon die het uitgetekend heeft. Zonder zijn gidsing is het trouwens nog niet mogelijk de juiste omloop te achterhalen, al wijzen de aangebrachte linten wel enigszins de weg.
En het stuk in het bosje is meer dan technisch : zeer steil bergop (22-25 als verzet) en bergaf en uiterst korte bochten. In de eerste ronde heb ik wel 6-7 keer voet aan de grond moeten zetten. Na verloop van tijd leer je wel de meeste moeilijke punten te overwinnen.
Hier zal ik nog veel aan mijn techniek kunnen schaven
Kortom : bijzonder geslaagd
En het stuk in het bosje is meer dan technisch : zeer steil bergop (22-25 als verzet) en bergaf en uiterst korte bochten. In de eerste ronde heb ik wel 6-7 keer voet aan de grond moeten zetten. Na verloop van tijd leer je wel de meeste moeilijke punten te overwinnen.
Hier zal ik nog veel aan mijn techniek kunnen schaven
Kortom : bijzonder geslaagd