Wat moet ik hiermee!

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Als jij een échte baggertocht mee dat frame doet... raakt je wiel toch vast op den duur :-?
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Blijkbaar hebben ze bij Isaac een foutje gemaakt bij het ontwerpen van hun Impact MTB frames voor 2008. Al hun 17 en 20.5 inch MTB frames van 2008 hebben dit probleem, is volgens mij voor hun een kleine ramp :roll: !
Het gaat dus enkele maanden duren voor ze dit probleem opgelost zullen hebben, ze moeten onder andere hun mallen gaan aanpassen.
Voor mij niet getreurd, thats life, ik krijg voorlopig een smallere achterband gemonteerd die mijn kader niet verder aanvreet!
En als ze bij Isaac hun aangepaste 20.5 inch frames terug in productie hebben krijg ik zoeen nieuw aangepast frame in ruil voor mijn aangevreten frame.
Dus eind goed al goed!
:-D
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Toch wel straf dat ze da niet op voorhand (beter) checken hé.
Moet nogal een kost zijn... #-o
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

virtrix wrote:Toch wel straf dat ze da niet op voorhand (beter) checken hé.
Moet nogal een kost zijn... #-o
Vind ik ook, zo iets zien toch direct als ze daar dat achterwiel in steken #-o Tiens, we hebben hier precies niet te veel overschot :roll:
Nu ja, geen erg als je een nieuwe krijgt hè. Smallere band in en gaan met dat ding :wink:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

en hoe is het gevorderd? mijn isaac is ook al een beetje geraakt.

wat ik wel raar vind is dat het zowel bij mij als bij jouw rechts is geschuurd en je links bijna niets ziet.
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

daelman wrote:
wat ik wel raar vind is dat het zowel bij mij als bij jouw rechts is geschuurd en je links bijna niets ziet.

Misschien slecht gespaakt wiel ?
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Bij Isaac erkennen ze dit probleem, dus aan het wiel zal het niet liggen.
Mijn fietsenmaker had als voorlopige oplossing een Ritchey Z-max 1.9 band op mijn achtevelg gemonteerd maar dit rijd in deze zomerse omstandigheden niet echt comfortabel en veel grip heb je er ook niet mee zeker op boomwortels!
Dus heb ik mijn achtervelg gewisseld met een Mavic crossride tubeless velg die ik nog had staan er een Geax Mezcal 2.1 band op gemonteerd is vergelijkbaar met een RR. Zelfs met deze band is er bangelijk weinig plaats tussen band en liggende achtervork!
Ik krijg dus een van dees gewoon een nieuw herontwikkeld frame met een breder liggende achtebrug en daarmee zal het probleem opgelost zijn hoop ik!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

das mooi! heb je gewoon naar isaac zelf gemaild of naar de plek waar je je bike gekocht hebt? ik heb de mijne namelijk bij s-tec gaan halen.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Gewoon bij mijn fietsenmaker!
Peza trading, invoerder, heeft mij zelfs een mail gestuurd dat zodra de aangepaste frames in productie gaan ik een nieuw frame krijg!
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Gewoon bij mijn fietsenmaker!
Peza trading, invoerder, heeft mij zelfs een mail gestuurd dat zodra de aangepaste frames in productie gaan ik een nieuw frame krijg!
Post Reply