25km gefietst; +/- 52min - 28.85 km/u
Tiegemberg-Kwaremont-Hotond-Kanarieberg (den achterkant en dan naar beneden) xD
Post je (sportieve) prestaties van de dag
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.ducman wrote:alléé jong da's toch in orde nie?Stinobi wrote:vandaag 70 km op 3,5u aan 140avg HR
Teleurstellend
En denk je dat je andere cijfers moet voorleggen om een 60 km toertocht te kunnen rijden?Stinobi wrote:Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.ducman wrote:alléé jong da's toch in orde nie?Stinobi wrote:vandaag 70 km op 3,5u aan 140avg HR
Teleurstellend
60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :spt3r wrote:En denk je dat je andere cijfers moet voorleggen om een 60 km toertocht te kunnen rijden?Stinobi wrote:Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.ducman wrote: alléé jong da's toch in orde nie?
- J.E.
- Mountainbiker
op tijd drinken/eten/bevoorrading en ge rijdt da uit met uuf vingers in de neus....Stinobi wrote:60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :spt3r wrote:En denk je dat je andere cijfers moet voorleggen om een 60 km toertocht te kunnen rijden?Stinobi wrote: Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.
60 km in het bos is véél plezanter dan 70 km op de baan.Stinobi wrote:60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :s
Trainingen op de baan zijn goed om in je ritme te kunnen blijven, je basis dus. Als je zo héél af en toe (een keer per week is meer dan zat) een wat lange afstand bolt is dat goed.
Daarnaast gewoon werken aan techniek en kracht.
Goed, we gaan niet zeveren, na die 60 km in het bos zul je misschien wel kapot zitten en na 40 km doet het misschien al hier en daar pijn maar alleen zo kan je hogerop.
Je kan beter licht trainen door de week (je basis) en je in 't weekend 'ns geven (je vooruitgang), zo geraak je ook niet overtraind want dat is een veel groter gevaar dan iets moeilijk kunnen uitrijden...
- Killerbe
- Mountainbiker
- Location: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500
Voor mij persoonlijk gaat er nks boven het bos of veld. Ik hou niet zo van kilometers afmalen op de weg. Ik ga me dan al vlug vervelen. Wat mij dan ook het meeste aanspreekt in MTB is het technische aspect. Vliegen door smalle padjes tussen de bomen, rijden over stenen, wortels, brugjes.... Ik krijg alweer zinpvandebe wrote:60 km in het bos is véél plezanter dan 70 km op de baan.Stinobi wrote:60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :s
Trainingen op de baan zijn goed om in je ritme te kunnen blijven, je basis dus. Als je zo héél af en toe (een keer per week is meer dan zat) een wat lange afstand bolt is dat goed.
Daarnaast gewoon werken aan techniek en kracht.
Goed, we gaan niet zeveren, na die 60 km in het bos zul je misschien wel kapot zitten en na 40 km doet het misschien al hier en daar pijn maar alleen zo kan je hogerop.
Je kan beter licht trainen door de week (je basis) en je in 't weekend 'ns geven (je vooruitgang), zo geraak je ook niet overtraind want dat is een veel groter gevaar dan iets moeilijk kunnen uitrijden...