Post je (sportieve) prestaties van de dag

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
Jensj
Mountainbiker

Post by Jensj »

25km gefietst; +/- 52min - 28.85 km/u
Tiegemberg-Kwaremont-Hotond-Kanarieberg (den achterkant en dan naar beneden) xD
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

43km naar't werk 28.5 gem 500hm en seffes proberen terugbollen hé :lol:
(wel met den koersvelo...)
Stinobi
Mountainbiker

Post by Stinobi »

ducman wrote:
Stinobi wrote:vandaag 70 km op 3,5u aan 140avg HR

Teleurstellend :(
alléé jong da's toch in orde nie? =D>
Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Stinobi wrote:
ducman wrote:
Stinobi wrote:vandaag 70 km op 3,5u aan 140avg HR

Teleurstellend :(
alléé jong da's toch in orde nie? =D>
Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.
En denk je dat je andere cijfers moet voorleggen om een 60 km toertocht te kunnen rijden?
Stinobi
Mountainbiker

Post by Stinobi »

pt3r wrote:
Stinobi wrote:
ducman wrote: alléé jong da's toch in orde nie? =D>
En denk je dat je andere cijfers moet voorleggen om een 60 km toertocht te kunnen rijden?
60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :s
Ivo L
Mountainbiker

Post by Ivo L »

Gisteren een uurtje op de rollen terwijl ik naar Bones aan het kijken was.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Stinobi wrote:
pt3r wrote:
Stinobi wrote: Als beginner is het misschien niet zooo slecht, maar mijn doel was om deze zomer toertochten van 60 km aan te kunnen. Het zal moeilijk worden maar toch ga ik het zondag proberen op de fietseling MTB route.
60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :s
op tijd drinken/eten/bevoorrading en ge rijdt da uit met uuf vingers in de neus.... :wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Stinobi wrote:60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :s
60 km in het bos is véél plezanter dan 70 km op de baan.

Trainingen op de baan zijn goed om in je ritme te kunnen blijven, je basis dus. Als je zo héél af en toe (een keer per week is meer dan zat) een wat lange afstand bolt is dat goed.

Daarnaast gewoon werken aan techniek en kracht.

Goed, we gaan niet zeveren, na die 60 km in het bos zul je misschien wel kapot zitten en na 40 km doet het misschien al hier en daar pijn maar alleen zo kan je hogerop.

Je kan beter licht trainen door de week (je basis) en je in 't weekend 'ns geven (je vooruitgang), zo geraak je ook niet overtraind want dat is een veel groter gevaar dan iets moeilijk kunnen uitrijden...
Killerbe
Mountainbiker
Location: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500

Post by Killerbe »

pvandebe wrote:
Stinobi wrote:60 km in 't bos gaat toch veel langer dan 3.5u duren denk ik :s
60 km in het bos is véél plezanter dan 70 km op de baan.

Trainingen op de baan zijn goed om in je ritme te kunnen blijven, je basis dus. Als je zo héél af en toe (een keer per week is meer dan zat) een wat lange afstand bolt is dat goed.

Daarnaast gewoon werken aan techniek en kracht.

Goed, we gaan niet zeveren, na die 60 km in het bos zul je misschien wel kapot zitten en na 40 km doet het misschien al hier en daar pijn maar alleen zo kan je hogerop.

Je kan beter licht trainen door de week (je basis) en je in 't weekend 'ns geven (je vooruitgang), zo geraak je ook niet overtraind want dat is een veel groter gevaar dan iets moeilijk kunnen uitrijden...
Voor mij persoonlijk gaat er nks boven het bos of veld. Ik hou niet zo van kilometers afmalen op de weg. Ik ga me dan al vlug vervelen. Wat mij dan ook het meeste aanspreekt in MTB is het technische aspect. Vliegen door smalle padjes tussen de bomen, rijden over stenen, wortels, brugjes.... Ik krijg alweer zin :bounce:
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

daar hou ik ook van
Post Reply