eggbeater sl of xtr pedalen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Deftige lagers van de Xpedo's ? Daar heb ik anders van gelezen...Guke wrote:Xpedo's kopen is een perfect compromise tussen de XTR's en de eggbeaters.
Licht maar deftige lagers en de afstelmogelijkheden van spd.
http://bike-components.de/catalog/Pedal ... b1d823ab2a
Voor de Eggbeaters kan je een rebuild kit aanschaffen:

Bij versleten lagers of dichtingen kan je die gemakkelijk vervangen.
Bij den Duits kost je dit € 12!
Maar om dit te voorkomen is het best dat je af en toe die pedalen open gooit en alles proper maakt en terug invet.
Ik rij al 2 jaar met EB en mijn schoenen zien op geen enkele plaats aangetast door de pedalen.

Maar om dit te voorkomen is het best dat je af en toe die pedalen open gooit en alles proper maakt en terug invet.
Ik rij al 2 jaar met EB en mijn schoenen zien op geen enkele plaats aangetast door de pedalen.
Wat doe jij dan tegen die slapper wordende veer?Herder Ronny wrote:Voor de Eggbeaters kan je een rebuild kit aanschaffen:
Na een jaar mtb (zo'n 6000km) trek ik mijn schoen los door gewoon voet op te heffen
Nieuwe schoenplaatjes helpen niet, het is overduidelijk speling op de veer, zo'n 3mm speling na verloop van tijd
Helaas niks, 'k heb ook zo'n paar liggen, die ik enkel gebruik op de rollen.uncle sam wrote:Wat doe jij dan tegen die slapper wordende veer?Herder Ronny wrote:Voor de Eggbeaters kan je een rebuild kit aanschaffen:
Na een jaar mtb (zo'n 6000km) trek ik mijn schoen los door gewoon voet op te heffen![]()
Nieuwe schoenplaatjes helpen niet, het is overduidelijk speling op de veer, zo'n 3mm speling na verloop van tijd
'k Heb ooit eens een bike overgekocht waar EB's opzaten en daarvan waren de lagers versleten (speling) en toen met zo'n rebuild kit alles vervangen. Sindsdien gooi ik ze regelmatig open en is er nog geen speling opgetreden en ik rij nu 1 jaar rond met mijn SL's (4000km).