Tielt-Winge

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

M I ligt in houwaart niet?
want denk wel dat iik die ken maar ben er niet zeker van
Manouche
Mountainbiker

Post by Manouche »

bram DR wrote:Tienbunder ligt in Houwaart dus in Tielt - Winge
Gisteren 15 juli de rit gereden. Het lag er redelijk bij. De bepijling is in orde.
De eerste lus kan je best negeren en direct naar de rode lus gaan (de uitbreiding)
Het stuk door Troostemberg is veruit het beste.
Als dat te kort is kan je beter uitwijken richting Horst. Mogelijkheden genoeg.
Ik vermoed dat de sportdienst van Tielt-Winge het parcours op haar grondgebied wilde houden en aldus de kant ten westen van de Aarschotse baan een beetje over het hoofd zag.

Het Walenbos wordt gespaard - het parcours gaat er eigenlijk omheen - en daar kan men begrip voor opbrengen; het is een natuurgebied met sectoren die als rustgebied voor het wild in stand gehouden wordt. Het is trouwens een drassig bos.
Het Troostenbergbos en omliggende plateau's bieden veel meer mogelijkheden. Je eigen weg zoeken is toch ook leuk?

(Je kan een digitaal kaartje van de Solveldroute per mail vragen aan de sportdienst.)
Manouche
Mountainbiker

Post by Manouche »

Oeps, per malheur staat mijn bericht dubbel.
Een beetje onhandig van me.
Last edited by Manouche on Wed 16 Jul 2008 17:39, edited 1 time in total.
Manouche
Mountainbiker

Post by Manouche »

Gisteren 15 juli de rit gereden. Het lag er redelijk bij. De bepijling is in orde.
De eerste lus kan je best negeren en direct naar de rode lus gaan (de uitbreiding)
Het stuk door Troostemberg is veruit het beste.
Als dat te kort is kan je beter uitwijken richting Horst. Mogelijkheden genoeg.
Ik vermoed dat de sportdienst van Tielt-Winge het parcours op haar grondgebied wilde houden en aldus de kant ten westen van de Aarschotse baan een beetje over het hoofd zag.

Het Walenbos wordt gespaard - het parcours gaat er eigenlijk omheen - en daar kan men begrip voor opbrengen; het is een natuurgebied met sectoren die als rustgebied voor het wild in stand gehouden wordt. Het is trouwens een drassig bos.
Het Troostenbergbos en omliggende plateau's bieden veel meer mogelijkheden. Je eigen weg zoeken is toch ook leuk?

(Je kan een digitaal kaartje van de Solveldroute per mail vragen aan de sportdienst.)
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

@ Tinky-Winky hoeveel keer heb jij het parcours wel al niet gereden ? :p

+
ik wil de toer ook wel nog eens doen ken Tienbunder bijna door en door en weet een omweg waardoor je 2 zeeeeeeeer moeilijke klimmen moet doen en
1 afdaling
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

bram DR wrote:@ Tinky-Winky hoeveel keer heb jij het parcours wel al niet gereden ? :p
Ruw geschat, ne keer of 100.. :roll:
Allerlei andere stukjes erbij, omgekeerd, by night, droog, vettig, tussenin...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Al bij al, ligt het er nog redelijk bij. Als je ziet wat er al is uitgevallen de laatste dagen...De standaard modderpoelen zijn er natuurlijk nog steeds.
Uitgesleten singletrack net voor de splitsing, en net erna. De holle weg na de afdaling in voor de Gempemolen, het padje tussen de golfterreinen...
Maar goed te doen.
butters
Mountainbiker

Post by butters »

Vandaag de streek ook eens gaan verkennen. Het parcour lag er heel goed bij, behalve dat stuk voor die watermolen, daar ben ik toch maar afgestapt. :oops:
Verder een mooi parcour met veel klimmen wat ik niet meer gewoon was. De bepijling is vrij goed, ik ben enkel aan een kappeltje verkeerd gereden, maar zo toch nog een leuke afdaling kunnen meepikken. De route heeft wel veel asfalt / beton.

Wel serieus verschoten van die veeroosters in dat fietspadje op het einde, daar ga ik de volgende keer niet meer tegen 45 over rijden.
Al bij al is het de verplaatsing toch waard geweest en ik kom hier nog wel een keertje terug. Volgend jaar ofzo...
paflov
Mountainbiker

Post by paflov »

Hoe kan je dit parcours vergelijken met Holsbeek.
Holsbeek doe ik geregeld en het blijft me meer dan bekoren, maar nieuwe dingen ontdekken is ook leuk altijd :-)

Is dit qua klimgehalte vergelijkbaar met Holsbeek?
Aan de reacties te lezen nogal veel asfalt?
Holsbeek is een 55 km de drie lussen en mss een 10 km asfalt (schat ik)...
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

het begin is veel asfalt maar het tweede deel maakt dat zeker goed !!
Post Reply