flanders cup kessel

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
brecht
Mountainbiker

Post by brecht »

Bedankt Robin voor de info.

Wens jou ook een goeie rust toe !
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

brecht wrote:Weet er iemand al iets meer hoe het parcour er nu bij ligt ? Moeten de nobby nic's uit de kasten worden gehaald of word geen modder partij ??

bedankt !
ik kom just van daar, volgens ik kon zien en volgens mijn bronnen lag het er droog bij, al viel er het laatste uur wel regen... zal er dus van afhangen wat het verder nog doet... :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

even een reply - hetzij neutraal :

op de weg bestaat er een regeling inzake begeleidend personeel van de club (manager/mechanicien/verzorger/begeleider)
voor clubs bestaan daar formulieren, dei zij moeten invullen van wie/wat etc.. met naam enz.
deze worden toegevoegd aan een database, die mensen krijgen normaal een badge - waar de club in het begin van het jaar voor betaald.
op elke wedstrijd dienen zij die badge te laten zien als ze een functie binnen de ploeg hebben.
geen badge = inkom (logisch ook)

daar word op die manier vermeden dat personeel van een club inkom moeten betalen om hun renners te MOGEN begeleiden en helpen.

vroeger bestond dat systeem niet, wat leide tot bizarre situaties : mensen in de kleedkamers die er niet hoorden etc...
Dat systeem is al zeer veel jaren aanwezig in het buitenland, en heeft men hier deels overgenomen.

MAAR...........;
de organisaties alleen treffen geen schuld. De organisatie van Kessel is nu schietschijf, maar er zijn er nog een deel die zo werken. ik denk dat nu even de bom dreigt te barsten.
helaas, de bond heeft evenveel schuld. Soms zijn de zaken goed geregeld, maar even vaak loopt het bijzonder amateuristisch. ook word er nogal verkwistend gewerkt met geld als ik sommigen hoor die vergaderingen hebben bijgewoond.

op internationale wedstrijden - betreffende rittenwedstrijden - zijn er veel organisaties die aan teams vrij hoge inschrijvingsgelden vragen
(bv Volta Catalunia BTT koste per team 25000 oude Bfr, of ruim 600e).
maar... deze regels zijn ook oa opgericht door de UCI.
maar deze regeling staat ver af van lokale organisaties met een nationale kanlender, en alsook andere regels heeft.

Waar men niet naast kan kijken, is dat sommige organisaties veel te dure inschrijvingen vragen. Denk maar eens aan een 'marathon' waar ze 30 tot zelfs 50e durven vragen !!! per deelnemer.
als je alles eens onder de loep neemt, betaalt de renners grotendeels alles, dan de teamomkadering, dan de organisatie, en de bond..mja....iemand laad enkel het geld op om ermee te gooien??

Menige renners gaan dan ook veel liever op de weg rijden dan in de mtb.
-een stuk lagere onkost inschrijving, de prijzengelden liggen aanzienlijk hoger, en je krijgt meer kansen als jeugdige renner om iets deftigs uit te bouwen.

dus ja...
wil men de sport beter laten floreren, dan moet er ooit toch rond de tafel gezeten worden.
iets wat de teams al heel lang willen, maar door bepaalde invloeden van bovenuit telkens een stille dood sterft..... tot toch de bom eens gaat barsten...
alleen denk ik dat de organisatie uit Kessel nu even kop van jut is.
het had misschien evengoed volgende week op een andere plaats kunnen gebeuren.
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

sunn xtreme wrote:even een reply - hetzij neutraal :

op de weg bestaat er een regeling inzake begeleidend personeel van de club (manager/mechanicien/verzorger/begeleider)
voor clubs bestaan daar formulieren, dei zij moeten invullen van wie/wat etc.. met naam enz.
deze worden toegevoegd aan een database, die mensen krijgen normaal een badge - waar de club in het begin van het jaar voor betaald.
op elke wedstrijd dienen zij die badge te laten zien als ze een functie binnen de ploeg hebben.
geen badge = inkom (logisch ook)

daar word op die manier vermeden dat personeel van een club inkom moeten betalen om hun renners te MOGEN begeleiden en helpen.

vroeger bestond dat systeem niet, wat leide tot bizarre situaties : mensen in de kleedkamers die er niet hoorden etc...
Dat systeem is al zeer veel jaren aanwezig in het buitenland, en heeft men hier deels overgenomen.

MAAR...........;
de organisaties alleen treffen geen schuld. De organisatie van Kessel is nu schietschijf, maar er zijn er nog een deel die zo werken. ik denk dat nu even de bom dreigt te barsten.
helaas, de bond heeft evenveel schuld. Soms zijn de zaken goed geregeld, maar even vaak loopt het bijzonder amateuristisch. ook word er nogal verkwistend gewerkt met geld als ik sommigen hoor die vergaderingen hebben bijgewoond.

op internationale wedstrijden - betreffende rittenwedstrijden - zijn er veel organisaties die aan teams vrij hoge inschrijvingsgelden vragen
(bv Volta Catalunia BTT koste per team 25000 oude Bfr, of ruim 600e).
maar... deze regels zijn ook oa opgericht door de UCI.
maar deze regeling staat ver af van lokale organisaties met een nationale kanlender, en alsook andere regels heeft.

Waar men niet naast kan kijken, is dat sommige organisaties veel te dure inschrijvingen vragen. Denk maar eens aan een 'marathon' waar ze 30 tot zelfs 50e durven vragen !!! per deelnemer.
als je alles eens onder de loep neemt, betaalt de renners grotendeels alles, dan de teamomkadering, dan de organisatie, en de bond..mja....iemand laad enkel het geld op om ermee te gooien??

Menige renners gaan dan ook veel liever op de weg rijden dan in de mtb.
-een stuk lagere onkost inschrijving, de prijzengelden liggen aanzienlijk hoger, en je krijgt meer kansen als jeugdige renner om iets deftigs uit te bouwen.

dus ja...
wil men de sport beter laten floreren, dan moet er ooit toch rond de tafel gezeten worden.
iets wat de teams al heel lang willen, maar door bepaalde invloeden van bovenuit telkens een stille dood sterft..... tot toch de bom eens gaat barsten...
alleen denk ik dat de organisatie uit Kessel nu even kop van jut is.
het had misschien evengoed volgende week op een andere plaats kunnen gebeuren.
Kessel is sinds jaar en dag een prachtige organisatie, dus nu moeten ze zich niet de kop van Jut voelen, maar ik heb dit onderwerp reeds met nederlandse renners en verzorgers gehad 2 jaar geleden op de flanders cup dus afwachten naar morgen. En maak er een mooie wedstrijd van voor de renners en de toeschouwers
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

K10 wrote:
brecht wrote:Weet er iemand al iets meer hoe het parcour er nu bij ligt ? Moeten de nobby nic's uit de kasten worden gehaald of word geen modder partij ??

bedankt !
ik kom just van daar, volgens ik kon zien en volgens mijn bronnen lag het er droog bij, al viel er het laatste uur wel regen... zal er dus van afhangen wat het verder nog doet... :wink:
Gisteren de 6uren solo gereden en na die regen lag het parcour er nog heel droog bij!Uitgezonderd in bos aan de tent klein modderstrookje waar er boomwortels vrij liggen.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

tègniesj wrote:Allereerst: ik ben geen lid van het organiserende team, ben neutraal biker (al jaaaaaren).
Het standpunt van deze persmededeling begrijp ik, echter... de organisator kan ik ook best begrijpen.
Als begeleiders, mecaniciens, trainers,... niet hoeven te betalen, zal er niemand inkom betalen. Wie bepaalt namelijk wie er begeleider-mecanicien, trainer,... is? Iedereen kan zeggen dat hij iemand helpt/begeleidt,... . Bovendien is er geen regeling hieromtrent.
Misschien moet dat beter gereglementeerd worden met een soort kaart waarin de WBV /KBWB bevestigt dat iemand een bepaalde functie uitoefent.
Echter... dat is weer een extra kost voor de bond...en aan wie zal die uiteindelijk worden doorgerekend?
Begrip dus voor de organistoren, mede ook omdat het hier om een goede organisatie gaat met enkele jaren ervaring. Het standpunt van de organisatoren mogen ook wel eens belicht worden. Zonder hen zou er geen wedstrijd zijn.
Extra kost voor de bond,gisteren de kids zien rijden en de kids die op podium stonden awel die kregen niks!!!!!!Die gastjes doen zo hun best en krijgen niks scha,dalig noem ik da Dat is de jeugd motiveren amaai,daarom betalen ze elkaar 85€ voor vergunning en wielerschool.
Als ze zo voort doen gaan ze bij de dikke bandenrace nog 2 kids hebben aan de start.
Moest me van hart....heb veel kids teleurgesteld van podium zien gaan.Volgend jaar neem ik vergunning via wallonie voor de kids want vwb je kan veel leren nog van andere......
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

EBBT voorziet ook altijd iets voor de kids.
voor die mannekes telt vooral een gebaar voor hun 'prestatie'.
het moet niet veel zijn.... dan zijn ze bijzonder gelukkig.

begeleid zelf een paar aspirantjes. soms - in samenspraak met de ouders - trakteer ik ze af en toe eens op een ijsje.
wel.. die zijn heviger als ik om op de fiets te springen :-D
wel leuk.
kwil maar zeggen dat een klein gebaar voor hun bijzonder veel kan betekenen.
rafke79
Mountainbiker

Post by rafke79 »

klein vraagje, heb vandaag meegereden tijdens de rit voor mensen zonder vergunning, heeft er iemand de stats van de omloop, afstand, hoogtemeters, ...

goeie origanisatie, heel aanytrekkelijk en afwisselend parcours, leuke namiddag.
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

vandaag gestart met veel motivatie bij de elite . Al na de start ging het volledig mis. gewoon geen power. De klimmekes op het fort die ik normaal in de eerste wedstrijdshelft de vorige edities altijd op grote plaat naar boven reed ging nu met heel veel moeite. Had totaal geen power, mijn rug volledig geblokkeerd maar ik moet eigenlijk geen ecxuses zoeken. ik kon de laatste weken bijna niet trainen dus is het logisch weinig trainen, slechte prestaties. Heb maar beslist vanaf heden zoveel mogelijk vrije tijd te benutten en goed te trainen en ook vanaf heden het seizoen af te sluiten, behalve misschien als ik me goed genoeg voel nog enkel te starten in Heuvelland aangezien ik daar van de streek ben.
Ik zou zeggen tegen de collega's doe het verder nog goed!
See you next year
KeNgE
Mountainbiker

Post by KeNgE »

De resultaten zijn al te bekijken op chronorace.

http://www.chronorace.be/web2/Classemen ... 0647710739
Post Reply