flanders cup kessel

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

LMTB wrote:Daarvoor voor dit in de toekomst te vermijden komen de ploegleiders morgen om 7u30 bijeen voor alles op punt te stellen.
Als er hier sommigen problemen over maken (wat ik wel begrijp) .
Maar ik begrijp ook wel dat het organiseren van zo een wedstrijd ook veel geld kost , en zonder dat geld ook geen wedstrijd .
Als nu elke STARTENDE renner die uiteraard gratis binnen mag is een vrijkaart krijgt voor de inkom .
Als er dan tien STARTENDE renners in een team zitten heb je al tien inkomkaarten voor de omkadering en op deze mannier worden de renners die niet in een team zitten en ook iemand nodig hebben voor een drinkbus aan te geven ook niet benadeeld !
Want ook zij hebben meestal iemand bij en die moeten ook inkom betalen .
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

inkom vragen staat alle inrichters vrij (een klein voorbeeldje, in Hechtel hebben we zonder sponsors gewerkt, maar vroegen we aan de toeschouwers €3 inkom, goed wetende bij het CYCOLCROSS is dit gemiddeld €15, maar renners en teams kwamen gratis binnen, hoe is de controle mogelijk, we zijn geen buitenstaanders en kennnen alle teams.) dus geen probleem voor toeschouwers maar laat renners en teams gratis binnen.
Xyzlon
Mountainbiker

Post by Xyzlon »

biker67 wrote:

Persmelding Pervelo

Dit weekend zal in het Antwerpse Kessel een manche gereden worden van de Flanders Cup. Zoals steeds neemt ons team, Pervélo Race To Victory team, contact op met de organisatie om de logistieke zaken te regelen. Zaken zoals standplaats voor de teambox, voertuigen worden er besproken. Het volledige seizoen moet het team reeds opboksen tegen de geldverorberende organisatoren. Tijdens onze telefoon met de organisatie te Kessel kregen we wel het hoogtepunt van het seizoen te verwerken.

Als team hebben we de ambitie een van de topteams in dit land te worden. Met zeven titels in ons team op 12 renners waaronder Belgische kampioene, Benelux kampioen en wereldkampioene doen we dit helemaal niet slecht zou ik zeggen. Het team investeert daarom ook veel energie in de gepaste omkadering van het team. Het team telt een manager, PR & Logistiek verantwoordelijke , één ploegleider, drie verzorgers, twee mecaniekers, kinesist, en twee promo dames. Al deze personen doen dit op vrijwillige basis en uit liefde voor de sport. Het volledige budget van het team gaat naar de renners, de opleiding, de verzorging en hun materiaal. Onze jeugdwerking en uitbouw van het team kost handenvol geld waarvoor we onze sponsors dankbaar zijn.

De organisatie van Kessel vindt het namelijk nodig het personeel in de omkadering van het team te laten betalen om het team te kunnen helpen. De bezoekers akkoord, maar het team zelf! Dit is de sport naar de verdoemenis helpen. Ok het is maar drie euro zullen velen zeggen. Vijftig wedstrijden op een jaar, 20 mensen in een team, rekenen wie kan en dan nog de kilometers aan diesel, geld aan vergunningen, materiaal en veel meer… . Ik hoop dat we ooit de lotto winnen om alles te kunnen blijven betalen. Het zijn de teams die investeren in de renners en naar de wedstrijden komen om het evenement goed te maken. Wat als het geld ooit op zal zijn, wie zal dan in onze jeugd investeren? Wie zal dat blijven betalen, wie heeft zoveel geld? Stel u voor dat ze bij de voetbal of wegwielrennen geld vragen aan de omkadering en de ploeg om te mogen fietsen of shotten.

De paar vrijwilligers in de sport nog geld afluizen om hun evenement toch voor een deel te bekostigen. Is het organiseren van een wedstrijd het alternatief geworden van een spaghetti avond of een eetfestijn? Misschien moeten de organisatoren wat meer hun best doen om meer sponsors te verzamelen. Misschien moeten ze geen grote kosten doen voor tenten en grote schermen. Misschien moeten ze creatief zijn met de verkregen fondsen van de 16 sponsors en partners om er het maximum uit te halen.

Ons team weet best wat een wedstrijd kost, we organiseren zelf MTB evenementen. Het is jammer dat de sponsors van een team geld moeten geven om haar ploeg te mogen laten rijden. Snappen wie snappen kan. U moet geen glazen bol hebben om te raden of onze sport van deze politiek beter wordt. Nu ja, wie is ons team om te oordelen, daarom deze melding aan het publiek, aan de ouders die hun kinderen willen laten sporten, aan de sponsors, aan de media, aan andere teams. Het team vond het nodig dit fenomeen van geldgewin eens aan de kaak te stellen. Misschien eens een enquête bij alle teams en renners? Wat vinden zij ervan, zij die de sport maken.
Ik kan niet ontkennen dat ik dit een zeer vermakelijke persmededeling vond. Ik vind het lachwekkend dat een team dat zichzelf als toekomstig topteam ziet moeilijk doet over 3euro inkom terwijl er zoveel recreanten rondrijden die maar al te graag 3euro neerleggen om naar een mooie wedstrijd te komen kijken. Naar mijn mening zijn het eerder het soort ploegen met zulke persmededelingen die de sport naar mijn inziens om zeep helpen. Omdat dit de enige kritiek is die ik ooit heb gezien op die 3euro inkom lijkt het mij alsof dit team met andere problemen zit dan een 3euro inkom probleem. Naar mijn mening is er gewoon één of andere dikke nek in zijn gat gebeten en die wil op deze manier revenge nemen. Vrij absurd naar mijn mening, dat een bende kapitalisten andere kapitalisten uitmaken voor het kapitalistisch zijn. En dan geven ze zelf aan dat ze een topteam zijn, u kan zich daadwerkelijk niet meer herinneren hoe het was om geen toppers in de ploeg te hebben en dan ook geen sponsors te kunnen vinden? Ik zou zeggen, blijf thuis uithuilen en breng de miserie niet mee naar al die mensen die nog wel bereidwillig zijn goede organisaties te ondersteunen.
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

jonathan wrote:niemand die weet hoe de omloop er bij ligt??? veel geregend de laatste dagen ?
Gisteren (vrijdagavond) droog op enkele plaskes na.Tot nu toe nog ni veel nattigheid gevallen.Maar da kan hier natuurlijk snel veranderen en omloop is ook nogal moddergevoelig vrees ik.
pervelo
Pro
Location: Thompson/Bmc/pervelo bike/tune,chris king,no tubes,black spire.......

Post by pervelo »

Xyzlon wrote:
biker67 wrote:
Ik kan niet ontkennen dat ik dit een zeer vermakelijke persmededeling vond. Ik vind het lachwekkend dat een team dat zichzelf als toekomstig topteam ziet moeilijk doet over 3euro inkom terwijl er zoveel recreanten rondrijden die maar al te graag 3euro neerleggen om naar een mooie wedstrijd te komen kijken. Naar mijn mening zijn het eerder het soort ploegen met zulke persmededelingen die de sport naar mijn inziens om zeep helpen. Omdat dit de enige kritiek is die ik ooit heb gezien op die 3euro inkom lijkt het mij alsof dit team met andere problemen zit dan een 3euro inkom probleem. Naar mijn mening is er gewoon één of andere dikke nek in zijn gat gebeten en die wil op deze manier revenge nemen. Vrij absurd naar mijn mening, dat een bende kapitalisten andere kapitalisten uitmaken voor het kapitalistisch zijn. En dan geven ze zelf aan dat ze een topteam zijn, u kan zich daadwerkelijk niet meer herinneren hoe het was om geen toppers in de ploeg te hebben en dan ook geen sponsors te kunnen vinden? Ik zou zeggen, blijf thuis uithuilen en breng de miserie niet mee naar al die mensen die nog wel bereidwillig zijn goede organisaties te ondersteunen.
ps: lees dit dan even,wij zijn niet de enige die zo denken.

De organisatie: "Inderdaad, wij vragen inkomprijjs van 3 euro aan de verzorgers en de techniekers van elk team. En ik heb geen probleem omdat te zeggen."

Belgische Bond: "Elke Organisator is vrij om te vragen wat hij wil als inkomprijs. Wij zijn echter bereid om na het seizoen samen met de organisatoren en teams aan tafel te zitten omtrent de problematiek rond techniekers, verzorgers en andere omkadering."

Team Goemans-Scott: "Ik steek er mijn vrije tijd in om een ploeg te kunnen laten rijden. Ook het ondersteunend personeel is vrijwillig en dan gaan ze ons laten betalen om daar binnen te komen. Dat is een spijtige zaak voor het mountainbike-gebeuren."

Team Saeco: "Dit is een verkeerd principe. Dit is geld gaan halen bij de mensen die het evenement laten gebeuren. Dit is ook een teken van slechte begroting als je geld bij de teams moet zoeken. Het is dan ook een spijtige zaak dat zoiets gebeurt. In de cyclocross moeten ze aan een team vragen of ze komen."

Team De Groene linde : "Dit is echt spijtig. Dat zoiets moet, ligt misschien ook deels aan de Belgische bond door de hoge organisatiekost die betaald moet worden aan hen. Neem de vergelijking met het cyclocross: daar moet geen inkomprijs betaald worden voor de techniciens , verzorgers

Team Pervelo : "We zeggen niet dat Kessel een slechte organisatie is. Maar het is super spijtig dat zoiets gebeurt. We zullen dan ook geen boycot doen dit weekend. Maar hopen dat de organisator zich toch schikkelijk opstelt en toch de verzorgers, techniekers en team-managers. gratis toelaat. We vinden niet dat de teams ervoor moeten opdraaien."

Team Lingier-Versluys: "Het is een spijtige zaak. In principe zou het niet horen dat personen, die gaan om te werken - en niet om te gaan kijken - naar een wedstrijd, moeten betalen. Wij zullen echter betalen, maar zijn ook blij dat er na het seizoen een dialoog komt met de Bond en de organisatoren. Ook willen wij niemand met de vinger wijzen, want ook wij weten hoe moeilijk het is om een evenement te organiseren en hoe lang je er mee bezig bent. Soms wordt dat ook wel eens vergeten..."
ashwin
Mountainbiker

Post by ashwin »

@ Xyzlon

Ik vind het laf dat u zich voordoet als iemand anders. :^o
Aan uw taalgebruik en uw profiel te zien lijkt het er namelijk sterk op dat u iemand van de organisatie zelf bent ! :lol:

Mvg, Ashwin
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ik heb daar geen probleem mee met de inkom zolang de accomodatie maar in orde is en niet zoals in malmedy , met van die vieze wc's en tenten douches.

Hopelijk is de tent groot genoeg morgen zodat iedereen zal kunnen schuilen (80% kans op regen ).
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

mannen hier niet meer over discuteren morgen wordt er samen gezeten, ik spreek zowel als ploegleider, organisator en andere dus dit dient enkel voor de wedstrijd van Kessel te promoten dat het MTB gebeuren in België omhoog gaat. See you all there (met of zonder €3 inkom maak er een mooie dag van)
LMTB 8) :P
brecht
Mountainbiker

Post by brecht »

Weet er iemand al iets meer hoe het parcour er nu bij ligt ? Moeten de nobby nic's uit de kasten worden gehaald of word geen modder partij ??

bedankt !
robin
Mountainbiker

Post by robin »

@ brecht,

80% kans op regen, haal ze maar uit de kast 8)

kwens alle renners morgen veel sucses,ik heb verplichte platte rust
Post Reply