flanders cup kessel

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

[quote="RACING ANIMAL"]Kessel is niet het super tecnische parkoer, veelal draaien en keren met korte klimkes, zeer snel parkoers want al die klimkes doe je bijna op de grote plaat.
Maar wel heel leuk parkoers om op wedstrijd te rijden.
Ik sta te zwaar om enigzins mee te kunnen quote]

Ik ben ook niet van de lichtste, lees +- 90 kg.
:oops:
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ik moet passen,

dokter vreest voor een hernia in de onderrug :cry:

wat een seizoen,nog nieks anders dan pech
poly
Mountainbiker

Post by poly »

yep
kan er iemand zeggen hoe het parcours er op dit ogeblik
bij ligt.is er veel regen gevallen of niet
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

poly wrote:yep
kan er iemand zeggen hoe het parcours er op dit ogeblik
bij ligt.is er veel regen gevallen of niet
Dit zou ik ook wel eens willen weten, om op voorhand al een bandenkeuze te kunnen maken. Ik heb zaterdag op zondag de nacht, dus van verkenning zal er niet veel sprake zijn.
biker67
Mountainbiker

Post by biker67 »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Het mountainbike is het kleine broertje in het wielermilieu.
Dat het moeilijk is om de fondsen van een team rond te krijgen hoeft waarschijnlijk ook geen betoog. Organisatoren duwen de teams reeds enkele jaren een deel van de kosten in hun nek.

Persmelding Pervelo

Dit weekend zal in het Antwerpse Kessel een manche gereden worden van de Flanders Cup. Zoals steeds neemt ons team, Pervélo Race To Victory team, contact op met de organisatie om de logistieke zaken te regelen. Zaken zoals standplaats voor de teambox, voertuigen worden er besproken. Het volledige seizoen moet het team reeds opboksen tegen de geldverorberende organisatoren. Tijdens onze telefoon met de organisatie te Kessel kregen we wel het hoogtepunt van het seizoen te verwerken.

Als team hebben we de ambitie een van de topteams in dit land te worden. Met zeven titels in ons team op 12 renners waaronder Belgische kampioene, Benelux kampioen en wereldkampioene doen we dit helemaal niet slecht zou ik zeggen. Het team investeert daarom ook veel energie in de gepaste omkadering van het team. Het team telt een manager, PR & Logistiek verantwoordelijke , één ploegleider, drie verzorgers, twee mecaniekers, kinesist, en twee promo dames. Al deze personen doen dit op vrijwillige basis en uit liefde voor de sport. Het volledige budget van het team gaat naar de renners, de opleiding, de verzorging en hun materiaal. Onze jeugdwerking en uitbouw van het team kost handenvol geld waarvoor we onze sponsors dankbaar zijn.

De organisatie van Kessel vindt het namelijk nodig het personeel in de omkadering van het team te laten betalen om het team te kunnen helpen. De bezoekers akkoord, maar het team zelf! Dit is de sport naar de verdoemenis helpen. Ok het is maar drie euro zullen velen zeggen. Vijftig wedstrijden op een jaar, 20 mensen in een team, rekenen wie kan en dan nog de kilometers aan diesel, geld aan vergunningen, materiaal en veel meer… . Ik hoop dat we ooit de lotto winnen om alles te kunnen blijven betalen. Het zijn de teams die investeren in de renners en naar de wedstrijden komen om het evenement goed te maken. Wat als het geld ooit op zal zijn, wie zal dan in onze jeugd investeren? Wie zal dat blijven betalen, wie heeft zoveel geld? Stel u voor dat ze bij de voetbal of wegwielrennen geld vragen aan de omkadering en de ploeg om te mogen fietsen of shotten.

De paar vrijwilligers in de sport nog geld afluizen om hun evenement toch voor een deel te bekostigen. Is het organiseren van een wedstrijd het alternatief geworden van een spaghetti avond of een eetfestijn? Misschien moeten de organisatoren wat meer hun best doen om meer sponsors te verzamelen. Misschien moeten ze geen grote kosten doen voor tenten en grote schermen. Misschien moeten ze creatief zijn met de verkregen fondsen van de 16 sponsors en partners om er het maximum uit te halen.

Ons team weet best wat een wedstrijd kost, we organiseren zelf MTB evenementen. Het is jammer dat de sponsors van een team geld moeten geven om haar ploeg te mogen laten rijden. Snappen wie snappen kan. U moet geen glazen bol hebben om te raden of onze sport van deze politiek beter wordt. Nu ja, wie is ons team om te oordelen, daarom deze melding aan het publiek, aan de ouders die hun kinderen willen laten sporten, aan de sponsors, aan de media, aan andere teams. Het team vond het nodig dit fenomeen van geldgewin eens aan de kaak te stellen. Misschien eens een enquête bij alle teams en renners? Wat vinden zij ervan, zij die de sport maken.
tègniesj
Mountainbiker

Post by tègniesj »

Allereerst: ik ben geen lid van het organiserende team, ben neutraal biker (al jaaaaaren).
Het standpunt van deze persmededeling begrijp ik, echter... de organisator kan ik ook best begrijpen.
Als begeleiders, mecaniciens, trainers,... niet hoeven te betalen, zal er niemand inkom betalen. Wie bepaalt namelijk wie er begeleider-mecanicien, trainer,... is? Iedereen kan zeggen dat hij iemand helpt/begeleidt,... . Bovendien is er geen regeling hieromtrent.
Misschien moet dat beter gereglementeerd worden met een soort kaart waarin de WBV /KBWB bevestigt dat iemand een bepaalde functie uitoefent.
Echter... dat is weer een extra kost voor de bond...en aan wie zal die uiteindelijk worden doorgerekend?
Begrip dus voor de organistoren, mede ook omdat het hier om een goede organisatie gaat met enkele jaren ervaring. Het standpunt van de organisatoren mogen ook wel eens belicht worden. Zonder hen zou er geen wedstrijd zijn.
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

Daarvoor voor dit in de toekomst te vermijden komen de ploegleiders morgen om 8u15 bijeen voor alles op punt te stellen.
Last edited by LMTB on Sat 02 Aug 2008 10:06, edited 1 time in total.
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

ik ga nu eens mijn mening hierover geven, don't shoot me.
Ik geef pervelo gelijk.
Al jaren, en dat is niet de schuld van de organisatie, wordt er gevarieerd van 8 tot 12 euro gevraagd voor deelname en ik geloof bij de fun kan da nog meer oplopen soms.
Destijds werd gezegd dat de weg en de mtb en de rest gelijk gesteld waren. Als je op de weg koerst betaal je uniform 3 euro voor deelname en 5 euro voor je nummer die je terugkrijgt na teruggave.
zelfs in gent-staden betaal je alleen 3 euro en je hardplastieken nummerplaat mag je houden.
In de mtb eigent men zich eigen regels toe en vind men dat de volle prijs altijd mag gevraagd worden. Toen ik daarover eens praatte met iemand van de bond zei die gewoon simpelweg 'het zijn de regels van de mtb, weg heeft hier niks mee te zien'
Dus als ik de éénmaking zou volgen betaald een renner bovenop 130euro vergunningsgeld, ongeveer 1500 euro aan diesel (als je alle wedstrijden rekent flanders, benelux, chrono's en ebbt) kleine 500 euro voor sportvoeding, ong 1000 euro (gemiddeld door jaren heen) onderhoud,herstellingskosten en materiaal (remblokskes, ketting-pion, buitenbanden,etc....) , etc gemiddeld 5 euro bovenop inschrijving voor zijn nummer die hij EENMAAL krijgt en die elkes keer betaalt als hij een manche meerijdt. Zo'n plakske kost enkele eurokes , niet meer
Dat een organisator probeert wat meer te krijgen van die inschrijvingsprijs dan ipv een renner of ploeg wat nog meer kosten aan te jagen. Ik weet het wij kiezen voor die sport en het is duur maar het is de taak van een wielerbond om de renners wat te bechermen en dus volgens mij de sport zo goedkoop mogelijk te maken voor een renner en niet omgekeerd!!!!!!
Maar ja , we zijn de melkkoe van de belgische wielerbond.
Dat België splitst dan zijn we al verlost van die waalse wielerunie die er nog minder van kent; misschien betalen we dan maar 6 euro inschijving meer :lol:
Mountainbiker

Post by #72 »

Ik heb altijd motorcross gereden en wij als piloot moesten ook inkom betalen (meestal 10euro) net als als al de rest, Ik was dus al 20euro kwijt door binnen te rijden (ikke en partner).Vergunning was 350euro en we moesten zelf een transponder (zoals chip) kopen die dan nog eens 180euro koste.(gaat +/-5j mee)
Het is dus nie alleen in de MTB wereld dat zoiets gebeurd hé.
Het rare op de MTB wedstrijden is wel da je op de ene plaats moet betalen en op de andere niet.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

niemand die weet hoe de omloop er bij ligt??? veel geregend de laatste dagen ?
Post Reply