Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

zoveelstebiker wrote:Is er nog nieuws over de barricades ? want volgende week gaan we de bloso van kluisbergen en oudenaarde combineren , en deze afdaling was toch een van de trekpleisters en een een argument om de mannen te overtuigen nekeer naar de vlaamse ardennen te rijden =D> #-o
2 weken terug stonden deze barricades er nog altijd. De route kan nog altijd verder gezet worden, dan wel in de geul in het midden. Deze geul is iets minder leuk en technisch.
Als deze geul je echt teveel is, dan kan je het wandelpad aan de linkerkant nemen...
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

yoeri wrote:
zoveelstebiker wrote:Is er nog nieuws over de barricades ? want volgende week gaan we de bloso van kluisbergen en oudenaarde combineren , en deze afdaling was toch een van de trekpleisters en een een argument om de mannen te overtuigen nekeer naar de vlaamse ardennen te rijden =D> #-o
2 weken terug stonden deze barricades er nog altijd. De route kan nog altijd verder gezet worden, dan wel in de geul in het midden. Deze geul is iets minder leuk en technisch.
Als deze geul je echt teveel is, dan kan je het wandelpad aan de linkerkant nemen...
Niet doen dat wandelpad nemen dat is nergens voor nodig en zorgt er alleen maar voor dat "wij" de mtb-ers nog meer geviseerd zullen worden voor ons gedrag.
trouwens sedert de barricades er staan is het eigenlijk nog leuker en technischer geworden, zowel berop als bergaf.
tip: bij het afdalen rij je tot de aan de eerste barricade en zonder afstappen kan je er net langs (met één handje aan de paal :wink: ) rij vervolgens tot aan de 2de versperring en daal net net ervoor naar de geul wel kort steil maar zeer leuk. Leun niet op uw stuur maar hang ietsje naar achteren als je de geul dwarst en rij links op de flank in de geul tot aan de derde barricade en net na deze ga je weer op de technische wortelstrook tot terug aan de vierde versperring om terug net ervoor naar de geul te duiken (ps deze is iets steiler en hoger :wink: ) terug aan de linkse kant van de geul blijven tot waar het rechtse pad afdaalt tot geul niveau om terug deze track te nemen. Nu komen de leukere stukken op deze track waarbij je je stuurkunst :lol: kunt bijschaven tot aan de 5de versperring, daar heb je de keus ofwel afdalen naar de geul terug (wel hoger en steiler dan de vorige) en de geul vervolgen of of afstappen en met een simpele handeling kan je net langs de barricade (gewoon je bike aan stuur en zadel vastnemen en terwijl je met je rug tegen de paal staat zwaai je je fiets met achterwiel eerst over de geul naar de ander kant van de versperring #-o ) vervolgens heb je nog enkele lekkere passages :bounce: met als voorlaatste de "downgeul" :drunk: om in speed net naast de bomen rechts blijven om dan net voor nr 6 terug naar het einde van de geul te komen :bounce:

bij het klimmen blijf je iets langer in de geul ergens tussen blokkage 5 - 4 kun je weer naar links en bij versperring 4 ga je naar de geul en kun je direct weer links het pad vervolgen om vervolgens het zelfde senario uittevoeren bij iedere barricade zoals bij het afdalen.
fun verzekerd... :bounce: =D> en en MIJD AUB HET WANDELPAD [-X [-o<

bike ze..

grtzzz 8)
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

amai, JeePee, k'zal uwen uitleg moeten uitprinten om da
allemaal te kunnen onthouden. :wink:
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Vandaag nog eens naar kluisbergen afgezakt.
Ik heb de groene en blauwe lus gereden, maar kan iemand mij vertellen waar je moet overgaan naar de rode lus ? Ik zag nergens een rood pijltje. En niet ver van de kerk van Anzegem (eigenlijk nog Ingooigem) kwam ik een rood pijltje tegen, is dit ook van de rode route in Kluisbergen ?

Toen ik aan de blokkade kwam heb ik toch even een foto genomen, ik heb ook even een paar takken die op de route lagen wat opzij gelegd want het was onmogelijk om daar door te rijden.

Toen zag ik iemand met een fameuze snelheid afdalen via het wandelpad. (Witte Specialized), hem dan achterna gereden want hij moest zelfde route uit en hem gewoon even meegedeelt dat hij beter in het midden of op het rechtse stuk rijd.

Image
MUNARON
Mountainbiker

Post by MUNARON »

[quote="timothyd"]Vandaag nog eens naar kluisbergen afgezakt.
Ik heb de groene en blauwe lus gereden, maar kan iemand mij vertellen waar je moet overgaan naar de rode lus ? Ik zag nergens een rood pijltje. En niet ver van de kerk van Anzegem (eigenlijk nog Ingooigem) kwam ik een rood pijltje tegen, is dit ook van de rode route in Kluisbergen ?

Eens in Ingooigem, ben je te ver, daar zag je bloso-pijltjes van de route Anzegem-Zwevegem-Harelbeke...(weet naam niet precies)!

ivm Kluisbosroute, denk ik dat de situatie als volgt is, maar verbeter mij indien niet correct...:

Om het lussensysteem te volgen van de Kluisbergroute, moet je eigenlijk thv café De Vierschaar, dus eigenlijk aan het begin van de strook met de versperringen) overgaan van de groene route( via de versprerringen) naar de blauwe route. Ik weet niet hoe het zit met de huidige toestand van de pijltjes. Maar aan de Vierschaar moet je de afdaling nemen van de Pensemont. Deze afdaling is eigenlijk de aardeweg die naast het café zelf ligt (dus niet via de parking ervan).

De afdaling van de Pensemont begint met een aardeweg en verlaat na enkele honderden meters het bos en gaat over in een betonbaantjes (erg steil!). Beneden moet je naar rechts in de richting van de Kwaremont. (nog altijd blauwe route). Na het beklimming van de Oude Kwaremont, eerste deel off-route, laatste deel via de overbekende kasseien; ligt de splitsing blauw-rood bij het bovenkomen in het dorp van Kwaremont, thv café 't paletje. Rood slaat hier linksaf richting Patersberg, rood gaat rechtdoor en volgt het verlengde van de Oude kwaremont-kasseien richting de grote baan en terug naar Kluisbos toe.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Het is inderdaad zo dat je in het begin van den toer de afdaling aan de pensemont moet nemen. Dat is juist voor het terras en na het speelpleintje van de Vierschaar. Deze afdaling is nergens gebarricadeerd.

Als je terugkomt van de lsu te doen, dan moet je de afdaling richting zwembad nemen. Dit is de afdaling als je de vierschaar gepasseerd bent over de parking rechts. Deze is wel hier en daar gebarricadeerd. De route loopt infeite in de geul en het wandelpad is en blijft een wandelpad. Ik snap wel dat ze daar de versperringen hebben aangebracht, want het blijft een wandelpad. Ik praat het wel niet goed, maar wat doen ze soms op mtb-paden om quads tegen te houden? Juist, paaltjes zetten... :-?

De enige pijlkes waar ik soms twijfel is als je de afdaling genomen hebt achter het zwembad. Moet je dan het paadje in naar links, juist in de draai van de straat? Daar waar er veelal zo'n autoke zonder nummerplaat staat? Daarna is het weer opdraaien richting klim via de baan om dan rechtsaf te gaan...

De staat van de pijltjes was afgelopen week nog uitstekend! Enkel het punt van twijfel waar ik het over had...
Drossie
Mountainbiker

Post by Drossie »

Volgens Bloso-website zijn er momenteel werkzaamheden en is de startplaats daarom verplaatst en raden ze het zelfs af de route te rijden.
Iemand die hier meer over weet? Kan je echt niet starten vanaf die camping?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Drossie wrote:Volgens Bloso-website zijn er momenteel werkzaamheden en is de startplaats daarom verplaatst en raden ze het zelfs af de route te rijden.
Iemand die hier meer over weet? Kan je echt niet starten vanaf die camping?
wij hebben ze vorige week nog gereden en zijn gestart aan de camping. Nergens geen problemen gekend... Proberen zou ik zeggen...
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

@ MUNARON & rock:

Na jullie gedetailleerde uitleg begrijp ik het nog steeds niet, ik wil wel overgaan van groen naar blauw, blauw naar rood, rood naar groen.

Image
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

timothyd wrote:@ MUNARON & rock:

Na jullie gedetailleerde uitleg begrijp ik het nog steeds niet, ik wil wel overgaan van groen naar blauw, blauw naar rood, rood naar groen.
Ge hebt hier toch het plan, wat is dan je probleem ?

btw : van rood rechtstreeks naar groen gaat niet, want er zit nog een stuk blauw bij
Post Reply