te hoge harstsla.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
wekki
Mountainbiker

te hoge harstsla.

Post by wekki »

Ik denk dus dat ik met een probleem zit.
Mijn conditie is niet meer op en top omdat ik effe stil lig maar ook al ben ik een tijdje aan't trainenen mijn harstslag is constant rond de 174 vlak terein (met koersfiets dus als ik een 30 per uur rijd dit kan ik normaal makkelijk aanhouden voor lange afstand op vlak terein.
Als ik nen berg krijg (heuvel) dan stijgt die al snel naar de 200 en mijn snelheid is kruipend traag.
Als ik op ne stoel ga zitten zit ik rond de 100.

Hebben hier nog mensen van en wat moet ik hier mee doen?
Men ouders willen niet dat ik nog ga fietsen zolang ik niet naar dokter geweest ben hiermee.

Den 20 ste wordt ik wel aan mijn neus geopereerd omdat ik nu maar langs een neusgat kan ademen.

:cry:

mvg,

wekki
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Zit je met een ontsteking (sinus) of oververmoeidheid?

Zo'n hoge hartslag in rust moet toch eens onderzocht worden.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Uw ouders hebben gelijk. Ga naar de dokter. 100 in rust is echt niet goed!
wekki
Mountainbiker

Post by wekki »

zal na mijn operatie maar eens naar den dokter gaan en daarna is naar sportdokter.

Eens zien wat het dan geeft.

Kan dit gevolg zijn van slecht conditie of is dit te hoog nog?
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

neusgat dat dicht zit is door sinusittis ---> = ontsteking ---> afweermechanisme schiet in gang ----> = hoge hartslag

Zowiezo nemeer biken tot je rustpols terug op normaal niveau is, anders belast je je gestel enkel maar meer en zal de ontsteking gemakkelijker kunnen vergrotenn, ga je je lichaam verder uitputten etc etc.

gouden regel... listen to your bodaaaai
julie
Mountainbiker

Post by julie »

om een beetje beter die waarden te begrijpen, moet je ook vertellen hoe oud je bent, of je overgewicht hebt, of je rookt, etc etc.

100 is idd erg hoog als je rustig op de bank zit, maar niet als je een stevige roker bent met overgewicht, dus.....
wekki
Mountainbiker

Post by wekki »

julie wrote:om een beetje beter die waarden te begrijpen, moet je ook vertellen hoe oud je bent, of je overgewicht hebt, of je rookt, etc etc.

100 is idd erg hoog als je rustig op de bank zit, maar niet als je een stevige roker bent met overgewicht, dus.....

ik ben een 1,76m hoog
weeg 76 kg (is te veel naar mijn zin, maar nog geen overgewicht)
Rook niet
drink af en toe een pint (weekends soms).
ben 23 jaar oud
mannelijk
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ok, de dokter dus :wink:
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Een hartslag van 100 in rust is wel heel veel voor iemand met jou karakteristieken zelfs al heb je last van sinusitis.
Als je traint op de baan zou je hartslag ook maar max. 70% van je maximale hartslag mogen bedragen om optimaal aan je basisconditie te werken. voor jou zou dit theoretisch neerkomen op 220-23= 197 daarvan 70% => 138 dit zou je intensiteit moeten zijn tijdens je trainingen en je snelheid op dat ogenblik moet van ondergeschikt belang zijn. Als jij constant tegen hr 174 aan het trainen bent denk ik niet dat je conditie veel gaat verbeteren, ik vermoed dat je zelfs je vermoeidheidsgevoel zal versterken... in combinatie met je sinusitis...
Heb je al eens je pols genomen net na het ontwaken dat is eigenlijk je hartslag in rust. Moest ik van jou zijn zou ik die hartslag eens opnemen, daarmee zal je al een duidelijker beeld krijgen en die zal heus geen 100 zijn.
Ik zelf ben 24 en heb bijvb een pols van 32 bij het ontwaken als ik even ga zitten of liggen dan heb ik een hartslag van 45-50 maar mijn max. hartslag is ook "maar" 186 wat weinig is gezien mijn leeftijd. Die waarden zijn bij mij gemeten toen ik in het ziekenhuis opgenomen ben geweest voor hartritmestoornissen. Om bij mij de oorzaak te vinden heb ik eerst een dag en nacht aan een toestel met continue hartritmeregistratie gehangen, een inspanningstest ondergaan, echo van het hart laten maken,...
Ik zeg niet dat je een stoornis hebt maar het is misschien niet slecht om bij "abnormale" waarden en zeker als je last hebt tijdens het sporten eens langs te gaan bij een cardioloog. In het begin dacht ik ook dat het wel zou overgaan en ik vond het niet nodig om naar de cardioloog te gaan maar ondertussen hebben ze mij toch al 2 keer moeten behandelen in een jaar tijd. Ik moet nu regelmatig bij de cardioloog op controle en laat regelmatig een inspanningstest afnemen maar ik ben wel zeker dat ik met een gerust hart kan gaan sporten.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

100 op ne stoel kan enkel als je naar een natuurfilm kijkt met lekkere wilde dieren!!!!

Go see da doc dude voor je doodvalt.
Post Reply