Niet om jullie bang te maken, maar was van t weekend op cursus in Dardennen (Bohan aan de Semois) en na een drie kwartier in de bossen en grassen wandelen toch drie teken van mijn lijf gehaald, gelukkig nog niet 'ingegraven', maar toch...
Een andere cursist was daar al de hele week en had er ook al drie moeten uithalen.
Directe controle is dus zeker niet te onderschatten!
Bossen en teek....
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
toch doen, al wacht je nog best 1 week. de besmetting word meestal na een 3-4 weken zichtbaar in het bloed.Sjoerie wrote:Heb op de meeting ook een teek meegepakt (kasterlee-herentals). Ontdekte het thuis toen ik uit bad kwam en me afdroogde..
Tot nu geen last of plekken, maar dat kan wel enige tijd duren natuurlijk.
Wou bloed laten trekken, maar hier thuis vinden ze het niet nodig
soms eerder, soms later.
toch een beetje onverantwoord van uw ouders.. sorry.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
niet altijd het geval..helaas.Killerbe wrote:Ik heb al diverse malen gelezen, dat het 12 tot 24 uur duurt alvarens de teek effectief bijt.
de laatste die ik had zat er misschien een uurtje op en zat muurvast geankerd. en ik heb het geweten nadien...
Ik heb overlaatst een reportage gezien op de duitse tv.
1. ALs je binnen de 8 uur teek er uithaald is de kans heel groot dat je niet geinfecteerd bent, daarna wel.
2. Men kan het pas ontdekken in het bloed na 6 weken en men moet een tweede test na 4 weken en dan weet men het zeker of men het heeft of niet.
1. ALs je binnen de 8 uur teek er uithaald is de kans heel groot dat je niet geinfecteerd bent, daarna wel.
2. Men kan het pas ontdekken in het bloed na 6 weken en men moet een tweede test na 4 weken en dan weet men het zeker of men het heeft of niet.
- Jensj
- Mountainbiker
Hopelijk klopt ditnidecker wrote:Ik heb overlaatst een reportage gezien op de duitse tv.
Vandaag in ieder geval niets te zien/voelen
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
wacht het even af. als je pijn begint te voelen in de zone van de beet, en dat dat word erger - ook al zie je niks - dan is de kans groot dat het prijs is.
ook een steeds snel opkomende vermoeidheid en je de dag doorslepen is vaak een symptoom. er zijn nog symptomen maar deze komen het vaakst voor en goed herkenbaar.
maar na een week of 4 a 6, toch bloed laten trekken. beter zekerheid hebben.
er zijn gevallen bekend waar lyme na een paar jaar doorbreekt. denk aan Michael Fox uit Back to the future oa... om een bekende te noemen.
daar had men, ooit een teek in zijn oor gevonden - die zich gelost had. geen ontstekingen opgetreden dus dacht men , niet besmet. enkele jaren later.... je kent het verhaal verder wel...
dus laat toch maar even die bloedtest doen na 1 maand a anderhalf.
we willen niemand bang maken, maar dit is toch serieus wat de gevolgen op termijn kunnen zijn.
en gezondheid, dat kan je niet kopen.
ook een steeds snel opkomende vermoeidheid en je de dag doorslepen is vaak een symptoom. er zijn nog symptomen maar deze komen het vaakst voor en goed herkenbaar.
maar na een week of 4 a 6, toch bloed laten trekken. beter zekerheid hebben.
er zijn gevallen bekend waar lyme na een paar jaar doorbreekt. denk aan Michael Fox uit Back to the future oa... om een bekende te noemen.
daar had men, ooit een teek in zijn oor gevonden - die zich gelost had. geen ontstekingen opgetreden dus dacht men , niet besmet. enkele jaren later.... je kent het verhaal verder wel...
dus laat toch maar even die bloedtest doen na 1 maand a anderhalf.
we willen niemand bang maken, maar dit is toch serieus wat de gevolgen op termijn kunnen zijn.
en gezondheid, dat kan je niet kopen.