Ik ga de route gaan rijden in de week van 14 juli tot 18 juli. Moesten er nog mensen intresse hebben om samen te rijden laat maar horen. Ik zou de lus van 90km doen en misschien nog de 40km erbij. Ik kom van de streek van Gent dus kunnen misschien carpoolen.
Hopelijk valt de bewegwijzering een beetje mee.
Vriendelijke groeten
Bouillon
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
Buffalo mtb
- Mountainbiker
Vorige week in de Ardennen gezeten, Chasepierre, vlakbij Florenville dus ook niet ver van Bouillon. We hebben een goede 10 km op het mountainbikeparcour van Bouillon gezeten, zowel rode als blauwe route.
We hadden zelfs een kaart mee maar na een tijdje vonden we toch de weg niet meer terug
Hebben dan zelf maar ons parcour doorheen de bossen gemaakt en dit was wel
Moet je in de Vlaanders niet proberen denk ik
Top of the bill was een onroad beklimming van max 20% vanuit Herbeumont, stoempen jongen
We hadden zelfs een kaart mee maar na een tijdje vonden we toch de weg niet meer terug
Hebben dan zelf maar ons parcour doorheen de bossen gemaakt en dit was wel
Top of the bill was een onroad beklimming van max 20% vanuit Herbeumont, stoempen jongen
- Mojobiker
- Mountainbiker
Wie heeft er onlangs nog in Bouillon gereden? Ben daar onlangs gaan wandelen met een bende en ik heb genoeg gezien, Mojo moet daar met den bike geweest zijn.
Ik ben daar wel rode en blauwe pijltjes tegengekomen, wat een wirwar, ik snap er niks van??? Rood is in één richting en blauw is dan de tegengestelde richting???
Mojo[/url]
Ik ben daar wel rode en blauwe pijltjes tegengekomen, wat een wirwar, ik snap er niks van??? Rood is in één richting en blauw is dan de tegengestelde richting???
Mojo[/url]
- Mojobiker
- Mountainbiker
Wie heeft er onlangs nog in Bouillon gereden? Ben daar onlangs gaan wandelen met een bende en ik heb genoeg gezien, Mojo moet daar met den bike geweest zijn.
Mojo
Mojo
- demonic
- Mountainbiker
Kaarten kan je kopen in het VVV kantoor, da's in Bouillon langs het water,Killerbe wrote:Ik zit daar den 26ste.
Heeft er iemand een kaart/route voor een goeie 40KM?
http://maps.google.be/maps?f=q&hl=nl&ge ... 21007&z=16
kosten wel 7,5 euro (wandelkaart groot bouillon) met de Grand Raid Godefroy routes op (ook voor mountainbikes!).
De route van 40 km start aan het TEC-bussenstation (ik dacht blauwe mtb pijlen volgen, staat goed aangegeven).
http://maps.google.be/maps?f=q&hl=nl&ge ... iwloc=addr
Begint met een lange klim.
De rode route die daar start is maar 20km en leid je naar de belvedère.
Let wel, blauw is daar de moeilijke, rood is gemakkelijk, blijkbaar omgekeerd dan wat je in Vlaanderen gewoon bent.
have fun.
effekes duidelijk maken: de rode is de oorspronkelijke grg (70 en 90 km, gaan elk een andere richting uit). De blauwe is simpel weg de tegengestelde richting die men, ik dacht 3 jaar geleden voor den eerste keer heeft uitgehangen. Hoe de 40 loopt, geen idee, maar die neemt een stuk van de 70 km-lus (zo was dat toch toen ik de 130 reed).
Ik spreek hier over de lussen van de oorspronkelijke grg, uitgepijld door A. Poncin. Of de fantasietjes van vorig jaar afgepijld zijn, geen idee.
Ik spreek hier over de lussen van de oorspronkelijke grg, uitgepijld door A. Poncin. Of de fantasietjes van vorig jaar afgepijld zijn, geen idee.
Afgelopen week-end nog eens naar Bouillon getrokken om de routes eens volledig te rijden, en het is een schitterend week-end geworden: perfect weer en fantastische routes. De 90 is inderdaad de mooiste, maar de 70 is zeker ook de moeite waard. Onderweg ook nog eens op slechts 5 meter gepasseerd door een edelhert dat duidelijk pas op het laatst doorkreeg dat hij niet alleen was
Qua pijlen maar de blauwe richting gevolgd van de laatste GRG, die was nog altijd zeer goed bepijld, al waren er hier en daar wat plaatsen waar er toch al pijlen ontbraken. ook wel jammer dat ze bij de bepijling van de GRG niet wat extra moeite hebben gedaan om te zorgen dat de bepijling wat langer meegaat dan de GRG, ipv pijlen op een boom te hangen heb je nu vaak van die pietluttige stokjes van een cm dik die dan gewoon in de berm gestoken zijn, of pijlen die op gekapte boomstammen gehangen zijn. Ik betwijfel of die de winter gaan overleven...
Wat ik wel gemerkt heb is dat de routes op een aantal plaatsen toch serieus afweken van wat op de kaart aangeduid stond:
bv op de route van 90 km staat op kaart een hele lus boven rochehaut, die niet gedaan wordt, terwijl dan wel weer een lus is ingebouwd boven Ucimont ipv recht naar Sensenruth te gaan. Ook Corbion wordt overgeslagen, in de plaats daarvan wordt er twee km voor Corbion rechtsaf in het bos gegaan. De 70 km begint dan weer met een beklimming, ipv direct de Semois te volgen, en ook Noirefontaine wordt overgeslagen.
Ik heb de wandelkaart van Groot Bouillon, met op de achterkant de route van de GRG, kaart is van 2006. Ik heb die nog maar enkele maanden geleden bestelt bij het NGI, maar nu vraag ik me wel af of ze mij nog een oude kaart hebben opgestuurd? Weet iemand hier hoe dat zit? De lussen die overgeslagen worden, schijnen ook nog bepijld te zijn, al zijn de "nieuwe" lussen in ieder geval duidelijk wel beter(lees: meer bos - minder asfalt - meer hellingen).

meer fotos op: http://home.scarlet.be/mtb/Bouillon/index.html
Qua pijlen maar de blauwe richting gevolgd van de laatste GRG, die was nog altijd zeer goed bepijld, al waren er hier en daar wat plaatsen waar er toch al pijlen ontbraken. ook wel jammer dat ze bij de bepijling van de GRG niet wat extra moeite hebben gedaan om te zorgen dat de bepijling wat langer meegaat dan de GRG, ipv pijlen op een boom te hangen heb je nu vaak van die pietluttige stokjes van een cm dik die dan gewoon in de berm gestoken zijn, of pijlen die op gekapte boomstammen gehangen zijn. Ik betwijfel of die de winter gaan overleven...
Wat ik wel gemerkt heb is dat de routes op een aantal plaatsen toch serieus afweken van wat op de kaart aangeduid stond:
bv op de route van 90 km staat op kaart een hele lus boven rochehaut, die niet gedaan wordt, terwijl dan wel weer een lus is ingebouwd boven Ucimont ipv recht naar Sensenruth te gaan. Ook Corbion wordt overgeslagen, in de plaats daarvan wordt er twee km voor Corbion rechtsaf in het bos gegaan. De 70 km begint dan weer met een beklimming, ipv direct de Semois te volgen, en ook Noirefontaine wordt overgeslagen.
Ik heb de wandelkaart van Groot Bouillon, met op de achterkant de route van de GRG, kaart is van 2006. Ik heb die nog maar enkele maanden geleden bestelt bij het NGI, maar nu vraag ik me wel af of ze mij nog een oude kaart hebben opgestuurd? Weet iemand hier hoe dat zit? De lussen die overgeslagen worden, schijnen ook nog bepijld te zijn, al zijn de "nieuwe" lussen in ieder geval duidelijk wel beter(lees: meer bos - minder asfalt - meer hellingen).

meer fotos op: http://home.scarlet.be/mtb/Bouillon/index.html