Over 2 weken staat deze marathon (55 of 78 km) op de agenda, echter is de website niet bepaald helder en uitgebreid in z'n informatie. De meeste tekst is franstalig en de structuur van de site is niet echt 'degelijk'. Echter krijgt deze marathon op www.marathonbiking.nl wel goede kritieken, en zit ik er over te denken deze te gaan doen.
Weet iemand hier meer over zaken als:
- moeilijkheidsgraad
- manier van inschrijven (geen inschrijmogelijkheid via de website)
- kosten
- bevoorading
- sfeer
Bedankt alvast voor jullie input.
La bataille des ardennes 10/08/08 Gomzé
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Den Bataille vind ik persoonlijk een superrit. Echte rollercoaster-singletrack afdalingen. Allemaal heel schone toestanden daar. Vorig jaar iets minder schoon omdat ze een bepaald gedeelte niet konden gebruiken wegens het WK marathon die daar ook in die streek was.
Start en aankomst in een boereschuur, dus kleinschalig maar zeer gezellig :)
Dit jaar dacht ik gelezen te hebben (op de flyerkers die uitgedeeld werden op vorige marathons) dat het slechts 70 km zou zijn ipv 80. (maar op de site spreken ze nu toch weer van 78 km, zie ik net)
Supertechnisch is het niet en een echte vlammersrit. Bevoorradingen zoals op alle andere kleinschalige marathonnekes zeker.
Prijs weet ik niet meer, maar t'zal nu ook niet de pan uitswingen :)
Maar, een echte aanrader! Zeker gaan.
Start en aankomst in een boereschuur, dus kleinschalig maar zeer gezellig :)
Dit jaar dacht ik gelezen te hebben (op de flyerkers die uitgedeeld werden op vorige marathons) dat het slechts 70 km zou zijn ipv 80. (maar op de site spreken ze nu toch weer van 78 km, zie ik net)
Supertechnisch is het niet en een echte vlammersrit. Bevoorradingen zoals op alle andere kleinschalige marathonnekes zeker.
Prijs weet ik niet meer, maar t'zal nu ook niet de pan uitswingen :)
Maar, een echte aanrader! Zeker gaan.
Niet twijfelen zou ik zeggen. Maar..., blijft een kleinschalig iets met individuele start etc.Goofman wrote:Ik he Malmedy gedaan en die was 25 Euro, net als de Chouffe marathon (zien ander topic). Aangezien de Bataille maar 8 Euro is, begon ik te twijfelen aan de kwaliteit van de tocht en de bevoorading, vandaar ook mijn topic...
-
Sunn Xtreme
- Expert