27/07/2008 Droeshout-Opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Mooi mooi,

Goed weer, mooi en snel parcours, goeie opkomst, niet te druk, goeie après, gratis consumptie en drinkebus. Een geslaagde voormiddag dus. =D> =D> =D>

Mojo
christo
Mountainbiker

Post by christo »

Heeft er iemand ne bril van het merk JULBO (grijs montuur en oranje glazen) aan de bevoorrading gevonden, indien ja "DAS DE MIJNE".
Met mijne stomme kop op mijne fiets gelegd en bij het vertrekken ni meer aan gedacht, lomp hé.
Ik dok wel ne leffe :wink:
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

'k Heb me gisteren ook geamuseerd in Droeshout. 't Was een leuk parcours met al bij al verrassend veel singletracks (vond ik toch), en een goede bepijling. Ook de kermissfeer na afloop van de tocht had wel z'n charme. De zo goed als uitgeputte bevoorrading was jammer maar dit gaf me een goed excuus om na de rit extra veel blonde Affligemse calorieën in te slaan ;)

Maar er zijn m.i. toch ook enkele punten waarvoor de organisatie van mij een dikke onvoldoende krijgt :

- in de eerste 5-6 km (of misschien wel meer ?) liep het parcours zeer vaak samen met het parcours van een wandeltocht. En dan niet alleen op bredere paden, maar ook op singletracks. Aan de gezichten van de wandelaars (m/v) te zien waren er veel die daar niet content mee waren. Begrijpelijk, want sommige bikers vlamden gewoon door zonder te vertragen of wat dan ook ... Volgende keer m.a.w. proberen om die tochten gescheiden te houden (ander parcours of andere datum).

- in het middenstuk van het parcours kwamen we plots de geel-zwarte pijltjes van Borchtlombeek tegen. Soms in dezelfde richting, maar hier en daar ook in tegengestelde richting - zelfs op singletracks ! OK, ik kan begrijpen dat beide organisaties dezelfde mooie paadjes willen meepikken, maar probeer in 't vervolg die singletrack-stukken te verdelen onder mekaar. Of anders neem je ze allebei in dezelfde richting, ipv in tegengestelde richting ...

- laatste opmerking : was er een bepijling naar de startplaats voorzien ? Op de steenweg van Asse naar Lebbeke ben ik geen enkele MTB-pijl richting startplaats tegengekomen. Wel een hoop "HAFLINGER"-pijlen, waarschijnlijk voor dat paarden-evenement op de weide naast de starttent (helaas legde ik die link pas nadat ik na wat zoeken en heen-en-weer rijden de startplaats had gevonden). Misschien in 't vervolg ook een paar pijlkes richting startplaats hangen voor de bikers ?

Voilà, ondanks deze punten van kritiek heb ik me toch best geamuseerd gisteren.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

crash biker wrote:
Massini wrote:crash biker mag ik effe uwe nick gebruiken ?? ik heb em alvast veel eer aangedaan vandaag.
In een parkske tegen de wijk ergens tegen asse serieus tegen de vlakte gegaan, samen met enkele straf in bergaffers het park ingereden en al bij de eerste bocht uitgeschoven op de dollemite.
Uiteindelijk wel de rit helemaal uitgereden met de sterk gehavende knie, net thuis van spoed met enkele draadjes in de knie.

Massini 8)
Da was inderdaad geweldige schuiver #-o
"Draadjes in gehavende knie" : blijkbaar was er dan ook meer aan de hand dan een paar schaafwonden, zoals jezelf zei.......

Alleszins een voorspoedig herstel !
tja ik was waarschijnlijk te optimistisch zeker, net van de huisdokter die constateerde dat de spoeddienst toch niet helemaal hun werk heeft goed gedaan, dat bemerkte ik ook aan de stekende pijn vannacht.
Hopelijk terug klaar tegen 10 augustus voor de rondom aalst TT.

Massini 8)
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Thierry wrote:'k Heb me gisteren ook geamuseerd in Droeshout. 't Was een leuk parcours met al bij al verrassend veel singletracks (vond ik toch), en een goede bepijling. Ook de kermissfeer na afloop van de tocht had wel z'n charme. De zo goed als uitgeputte bevoorrading was jammer maar dit gaf me een goed excuus om na de rit extra veel blonde Affligemse calorieën in te slaan ;)

Maar er zijn m.i. toch ook enkele punten waarvoor de organisatie van mij een dikke onvoldoende krijgt :

- in de eerste 5-6 km (of misschien wel meer ?) liep het parcours zeer vaak samen met het parcours van een wandeltocht. En dan niet alleen op bredere paden, maar ook op singletracks. Aan de gezichten van de wandelaars (m/v) te zien waren er veel die daar niet content mee waren. Begrijpelijk, want sommige bikers vlamden gewoon door zonder te vertragen of wat dan ook ... Volgende keer m.a.w. proberen om die tochten gescheiden te houden (ander parcours of andere datum).

- in het middenstuk van het parcours kwamen we plots de geel-zwarte pijltjes van Borchtlombeek tegen. Soms in dezelfde richting, maar hier en daar ook in tegengestelde richting - zelfs op singletracks ! OK, ik kan begrijpen dat beide organisaties dezelfde mooie paadjes willen meepikken, maar probeer in 't vervolg die singletrack-stukken te verdelen onder mekaar. Of anders neem je ze allebei in dezelfde richting, ipv in tegengestelde richting ...

- laatste opmerking : was er een bepijling naar de startplaats voorzien ? Op de steenweg van Asse naar Lebbeke ben ik geen enkele MTB-pijl richting startplaats tegengekomen. Wel een hoop "HAFLINGER"-pijlen, waarschijnlijk voor dat paarden-evenement op de weide naast de starttent (helaas legde ik die link pas nadat ik na wat zoeken en heen-en-weer rijden de startplaats had gevonden). Misschien in 't vervolg ook een paar pijlkes richting startplaats hangen voor de bikers ?

Voilà, ondanks deze punten van kritiek heb ik me toch best geamuseerd gisteren.
voledig mee eens en niks aan toe te voegen !
Salto mortale
Mountainbiker

Post by Salto mortale »

Beste allemaal,

iedereen van harte bedankt om deel te nemen aan onze Boerenbike. Buiten al onze verwachtingen kregen we maar liefst 310 bikers over de vloer, we hadden ons voorzien op een 200 tal daar er verleden jaar maar 52 bikers kwamen opdagen en zo zijn we compleet droog gevallen op de bevoorrading. Onze oprechte ekscuses aan iedere biker die geen eten of drinken gekregen heeft, we hebben ons best gedaan en we beloven volgend jaar drinken en eten in overvloed. Hopelijk komen jullie allemaal terug. De Organisatoren .
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

iemand dat de langste afstand van het parcours op gps heeft opgeslagen ??
Is het dan mogelijk om deze door te mailen, in google maps ofzo

Massini 8)
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Ja Opwijk en Opwijk is 2 hé! Zowat iedereen was aan het zoeken naar de inschrijving en iedereen reed samen met iedereen verloren .
De start was in "het hol van Pluto", achteraan op een boerderij, tussen koeievlaaien en paardevijgen , in een feesttent die herinneringen opriepen van de tijd toen Rocco Granata kwam zingen op de Breughelfeesten in Aaigem . En de Breughelsfeer zat er zeker in! De tent was opgesmukt met een reuzendraaorgel (nog zoiets uit de tijd van..) en allerhande leuke High End Products van de jaren 1900.
Enfin uiteindelijk vertrokken samen met Thys, NI en Raysken. Na een ritje rond de plaatselijke weide, het veld ingedoken. Waar ik meteen merkte dat mijn tellertje alleen de hartslag aangaf, maar dit was méér dan voldoende voor deze rit. Wat het was ik weet het niet, maar ik voelde al snel dat het niet boterde, NI en Thys hun tempo was net iets te hoog en mijn tikker zijn frequentie véél te hoog. Nochthans konden Rayske en ik na het wat minderen van onze 2 vrienden toch steeds terugkeren.
Rekker, accordeon, elastiek...het kon niet blijven duren .
Ik wou ook nog wat genieten van het landschap. De wandelaars ontnamen ons ook de zin om echt door te gaan. Maar ieder zijn hobby, en ik ondervond toch veel respect van onze "footing sporters". Wel jammer dat de organisatie daar geen rekening mee hield. Aan de RV was het een flauw beestje, wij hadden nog voldoende, maar achter ons was er al even paniek, geen water meer oeioei en er moesten er nog velen na ons komen!
Ik kwam moeilijk terug op gang na de RV en toen we nog eens voor de spoorweg stonden was het helemaal gedaan. Ik liet aan Thys weten dat ze niet meer moesten wachten, en daar gingen onze 3 musketiers.
Ik nam mijn eigen tempo aan en wonder boven wonder zag ik mijn makkers steeds in de ene of de andere bocht een eind voor mij.
De rit was wel mooi in mekaar gestoken en ik kon nu ruimschoots genieten van de stukjes natuur en de gesprekjes van de mij gezelschap houdende bikers. Doch aan de splitsing stond ik er weer alleen voor . Ik nam de 50km-richting. Eenmaal stond ik als een verloren schaap te kijken midden in de mais, maar zag toen anderen doorflitsen en zette mij dan ook maar terug op mijn Speci. De laatste kilometers kreeg ik nog het gezelschap van een Dendermondse biker die niet onaardig vorderde.
Aangekomen in de tent geen DZM-ers!?! Ik was ervan overtuigd de juiste route gevolgd te hebben en zij ook, wie zal het zeggen???
Nog gezellig samen een paar "negerzweetjes" uitgedronken en dan huiswaarts voor een douche, want ik had geen zin om in de "navette" te kruipen.
Samengevat, beloofde 90% off road was dik in orde, jammer voor de wandelaars en de tegenliggers van Borchtlombeek ! RV beter organiseren. Wegwijzertjes naar de startplaats!!
Maar er zit iets in in deze organisatie! Volgend jaar beter!
Tof gezelschap en leuke apres, en nog genoten van een lange zonnige zomerse namiddag!Laat de boerkes maar dansen!!
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Salto mortale wrote:310 bikers over de vloer
Waar en wanneer heeft die bbq nu juist plaats? :wink:

Naar volgend jaar mss een beetje meer samenwerken met ons? Meer handen maakt lichter werk. Ook qua uitstippelen van nieuw parcours wil ik al zeker meehelpen volgend jaar.

Mojo
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

[quote="Goldfinger1"]De start was in "het hol van Pluto",

Hela!!! ik woon daar wel naast he!!!!
Post Reply