Gisteren de drie routes gereden in tropische omstandigheden.
Heel het parcours lag er schitterend bij, nergens maar 1 vettig gedeelte.
Alleen op een stuk los zand was het doortrappen om niet stil te vallen, al de rest was perfect bereidbaar.
Een route die waarschijnlijk niet alles uit de streek haalt wat er in zit, maar toch zeker een aanrader.
Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Vandaag de 3 toerkes gedaan,vertrokken aan het CC,als je daar naast het voetbalterrein naar boven rijd, moet je rechts en niet links zoals wij,jammer dat hier de pijl al reeds achter de afslag staat,ook ergens op de rode, na een wreed steile klim op asfalt kom je boven aan een camping, hier ook geen bordjes te zien, dan maar rechtdoor gereden,de weg overgestoken en beneden aan het bos rechts gegaan,daar door gereden kom je op de weg en zie je terug een bordje, je hebt dan wel een deel gemist, maar ik was al blij dat we terug op het goede spoor zaten.
Nergens slijk behalve op het laatst een stukje.Mooie technische afdalingen, steile klimmetjes, boven op de vlakte veel wind, maar zeer mooie streek.
Het is voor mij een mooie tocht geweest, zeker is de moeite.Het viel me op dat het daar erg rustig wonen moet zijn, zo stillekes
Nergens slijk behalve op het laatst een stukje.Mooie technische afdalingen, steile klimmetjes, boven op de vlakte veel wind, maar zeer mooie streek.
Het is voor mij een mooie tocht geweest, zeker is de moeite.Het viel me op dat het daar erg rustig wonen moet zijn, zo stillekes
jakke2k wrote:Ik was gewaarschuwd voor dat pijltje links om tussen 2 huizen door te rijden, dus dat hebben we wel gevonden. Een beetje vroeger, tussen een paardenwei en een tuin, daar hebben we wel de pijl gemist. ipv linksaf te gaan, hebben we de trapjes rechtdoor genomen om daarna de nog steilere helling op te kruipen. Boven aangekomen en geen pijlen te zien. Terug naar beneden dan maar, on dan de pijlen te vinden.
Daarnet ook de volledige route gereden, echter toch ook ergens mis gereden. We kwamen op een kleine 34 kilometer, net iets te weinig dus. Net als jakke2k aan de trapkes bergop gereden, nog wat verder de straat overgestoken en het veld in. Klopte iets niet, dan maar het hele stuk naar beneden, tussen de huizen door dan toch het parcours terug gevonden.yajop wrote:ook ergens op de rode, na een wreed steile klim op asfalt kom je boven aan een camping, hier ook geen bordjes te zien, dan maar rechtdoor gereden,de weg overgestoken en beneden aan het bos rechts gegaan,daar door gereden kom je op de weg en zie je terug een bordje, je hebt dan wel een deel gemist, maar ik was al blij dat we terug op het goede spoor zaten.
Net als yajop mis gereden aan de camping, totaal geen pijltje gezien ... Voor de rest een prachtig parcours, misschien volgende week nog eens rijden en proberen alle pijltjes te zien en de route correct te rijden.
De route lag er zeer goed bij, helaas wel wat lange stukken met grote (kiezel) stenen. Prachtige streek, prachtig parcours!
Gisteren hebben we voor de 2e keer het parcours helemaal gereden. Ik was niet echt tevreden over de bewegwijzering. We zijn meer dan eens verkeerd gereden. Enkele paaltjes lagen omver, verschillende bordjes zijn afgeschenen of de sticker was losgekomen...
Maar het parcours lag er heel mooi bij, af en toe een kleine plas. Prachtige streek, dat mag gezegd worden. De té grove kiezel is soms inderdaad wel wat vervelend.
Grtz
Maar het parcours lag er heel mooi bij, af en toe een kleine plas. Prachtige streek, dat mag gezegd worden. De té grove kiezel is soms inderdaad wel wat vervelend.
Grtz
- LuckyIron
- Mountainbiker
Vandaag ook nog eens de route gereden ter controle. Er zijn inderdaad wat pijltjes verdwenen ofwel paaltjes die omver liggen.soapwater wrote:Gisteren hebben we voor de 2e keer het parcours helemaal gereden. Ik was niet echt tevreden over de bewegwijzering. We zijn meer dan eens verkeerd gereden. Enkele paaltjes lagen omver, verschillende bordjes zijn afgeschenen of de sticker was losgekomen...
Grtz
't is nu eenmaal tractor- en vakantietijd en er zijn nog steeds mensen zonder manieren
Alle tegengekomen gebreken zijn reeds doorgegeven aan de sportraad van Overijse en Bloso. Normaal wordt dit vrij snel in orde gebracht.
Voor de rest ligt de route er prima bij!
Problemen met de route mogen hier altijd gemeld worden (of via pm)
grtz,
Wim
merciekes voor de goede zorgenLuckyIron wrote:Vandaag ook nog eens de route gereden ter controle. Er zijn inderdaad wat pijltjes verdwenen ofwel paaltjes die omver liggen.soapwater wrote:Gisteren hebben we voor de 2e keer het parcours helemaal gereden. Ik was niet echt tevreden over de bewegwijzering. We zijn meer dan eens verkeerd gereden. Enkele paaltjes lagen omver, verschillende bordjes zijn afgeschenen of de sticker was losgekomen...
Grtz
't is nu eenmaal tractor- en vakantietijd en er zijn nog steeds mensen zonder manieren![]()
Alle tegengekomen gebreken zijn reeds doorgegeven aan de sportraad van Overijse en Bloso. Normaal wordt dit vrij snel in orde gebracht.
Voor de rest ligt de route er prima bij!
Problemen met de route mogen hier altijd gemeld worden (of via pm)
grtz,
Wim
als ancien/buurtbewoner let ik echter niet meer op de pijltjes
opmerking:
als je "terug" op de Tommestraat komt kan er een lusje bijgemaakt
worden richting de Waversestraat
afdalingkje/singletrack
als ik tijd heb probeer ik dat op google-earth te tekenen