20/07/2008 Stavelot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Ook naar Stavelot afgezakt. Plezant toerke ;) ... Echt, ik heb me echt goed geamuseerd vandaag.
Biestie1 wrote:Ook nog vernoemenswaard : de walen hebben duidelijk problemen met lengtematen ; de 48 km bleken er 56, da's meer dan 15% ernaast #-o voor de rest geen problemen met onze zuiderburen
:-)
Dat was inderdaad ewa minder ... Er was blijkbaar ergens een soort splitsing, op een brede gravelweg (afdaling) moest je linksaf voor de 48 km, terwijl de 57 km rechtdoor ging. Probleempke : die splitsing stond niet aangegeven met een splitsingbord, enkel ewa kalk op de grond ... Vandaar de extra km's, naar 't schijnt (gelezen op b-m-b.be). Persoonlijk vind ik het een ewa vreemde uitleg, want op de bordjes aan start en breaks 1 & 2 stonden de afstanden voor de bevoorradingen aangeduid, en die lagen voor de 48 en de 57 km op dezelfde afstand. Dus geen extra km's voor de 57 km tot NA de derde bevoorrading ...

Soit, 't was plezant vandaag : 'k heb goed gelachen onderweg (valpartijen en geploeter), 'k heb goed gevloekt onderweg (zwaar stoempstuk vlak na de 33 rechtdoor /48+57km linksaf splitsing), 'k heb zwaar afgezien onderweg (vanaf km 42 ongeveer) ... Precies wat ik nodig had na een paar drukke weken op 't werk ...
eddy1
Mountainbiker

Post by eddy1 »

peterke1974 wrote:Heeft er iemand misschien de gps tack van de 56.
Heb het door way materiaalpech moeten houden bij de 33 (Wat er wel 41 waren).
Je mag deze mailen naar peterke1974@hotmail.com
Track doorgestuurd.
Dannyfrit
Mountainbiker

Post by Dannyfrit »

vandaag prachtige tocht gereden. was zinnens voor de 60 maar zijn er 20 geworden wegens platte banden en materiaalpech. 2x ben ik geholpen door uiterst vriendelijke zuiderburen =D> aan al die me geholpen hebben vriendelijk bedankt. kom volgend jaar zeker terug.
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

De tocht vond ik zeer mooi maar zoals reeds vernoemd maakte de modder en de foutieve km's het toch extra zwaar.

Ik vond het jammer dat in zo'n streek met zo veel mogelijkheden het parcours absoluut door het stuk gerooid bos moest gaan (net voor 3de bevoorading). Was minder leuk :cry:

Heeft iemand een idee van de hoogtemeters op de 48km die er uiteindelijk 56 waren #-o
nu-4000
Mountainbiker

Post by nu-4000 »

Leve de 57 die er 65 waren ...
Bolland vorige week was het ook van dat...
Bij de zwaardere tochten stel je je onderbewust toch in op de aangegeven afstand. De extra km's wegen dan extra door.
Na de laatste bevoorrading, die na 49 km ipv de aangegeven 41 km, was er nog een splitsing. We hebben de '57 km' genomen en daar nog maar zeer weinig volk tegengekomen :-D .
Stavelot was heel zwaar door het vele vele baggerslijk.
Maar mooi-mooi-mooi ...
Hoewel zebra's meer van stoffige (berg-) steppen houden, kon dit streepje slijk best gepruimd worden. We zullen onze stofschade wel ophalen in augustus : bijna drie weken Var :-))).

anton
Mountainbiker

Post by anton »

het was mooi droog en bewolkt. :P 8) het parcour was mooi goed heuvelachtig en schone afdalingen en modderachtig maar het heeft ook de laaste tijd veel geregend. ik dacht eeste de 48 km maar ik gekozen voor de 37km ..de organisatie was ook goed =D> =D> =D> de douce waren ook goed
clubboys
Mountainbiker

Post by clubboys »

zopas terug van een weekje ardennen en dus maar eens deze tt meegenomen.

Prachtige streek in een inderdaad modderige tocht (gekozen voor de 20) :oops:

De afdalingen zijn hier toch wel redelijk gevaarlijk vind ik.

Prachtige bospassages die je in West-Vlaanderen toch niet vind :lol:

Mooie bevoorrading =D>

Deze is voor herhaling vatbaar

Bedankt =D> =D>
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Tja, dat heb je in de Ardennen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

clubboys wrote: Prachtige streek in een inderdaad modderige tocht.
De afdalingen zijn hier toch wel redelijk gevaarlijk vind ik.
Prachtige bospassages die je in West-Vlaanderen toch niet vind.
Mooie bevoorrading
Dit is dan ook hét mekka van het Belgische mountainbiken (en niet Houffalize zoals velen nog altijd denken). De mogelijkheden zijn hier zo oneindig dat ze binnen een straal van 20 km voor wel 10 jaar telkens een ander parcours van 60 km kunnen voorschotelen - allez, ongeveer toch.
Voor de anciens over ons : we hebben heel wat stroken gedaan die in de vroegere Raid des Hautes Fagnes zaten, maar die ging toen nog een totaal andere richting uit (met avg's die toen nog 3 km/u hoger lagen !)

Dit jaar nam de modderduivel wel een groot stuk voor zijn rekening, wat betreft de zwaarte van het parcours. Ik heb vandaag de 63 km met zijn 1400 hoogtemeters even zwaar gevonden als de week vantevoren Bolland met zijn 96 km en 2000 m. (tussen haakjes : ze moeten toch in de Ardennen eens fatsoenlijke kilometriekskes aanschaffen - de 57 in Stavelot waren er 63 / de 92 in Bolland > 96).

Na een 18-tal kilometer begon één van de zwaarste klimmen die ik in de Ardennen al ooit heb meegemaakt : na het ijzeren brugje over de Warche begon een oh zo mooie en oh zo steile klim, die ging over in een stukje asfaltklim, en dan een slijkerige bospad-klim, en dan een modder-stoemp-klim, en dan ... het bleef maar klimmen. Onderweg me nog afgevraagd of het hoogste punt in België écht niet hoger was dan 693 m. Als je bovendien nog de moed had om rond te kijken kon je hier ook genieten van de diepste en verste panorama's die je in ons landje kan tegenkomen. We hadden wel degelijk meer dan 300 hms achter de rug (280>595), maar het achterwiel deed dikwijls de dubbele afstand van de werkelijke.
Dan volgde een eindeloos lange afdaling - gaan met die banaan - tot in Ennal. We zoefden voorbij een terrasje (tip : leuk herbergje, uitgebaat door Kempens volk - neen, geen percent) en dan begon weer een echt mtb-festijn : bospaden, rivierdoorsteek, draagpassage op rotsig wandelpad, lange superklim naar bevoorrading 3 nabij Logbiermé.

Hier zag je heel veel vermoeide bikers. De meesten vroegen naar de kortste weg. Van degenen die zich voorgenomen hadden om de 57 te doen, schoten er toen nog weinig over : de laatste 16 km hebben we er geen enkele meer gezien. Dat was bij aankomst ook duidelijk te merken : de après-drukte was al voorbij toen we ons na de douche als weer propere jongens aandienden voor een pintje en de verplichte Ardense worst.

Conclusie : Stavelot is één van de TT's die bij elke rechtgeaarde biker met stip in zijn agenda staat
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

De eerste lus van het WK-parkoers van Verviers die ik vandaag mocht genieten mocht er anders ook wel zijn.. netto 49Km en 1475 hoogtemeters :wink:
Post Reply