Oosterzele - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Ik heb net eens op de kaartjes van Bloso gekeken en er staat geen verbindings-route op vermeld zoals dit op andere kaartjes soms wel het geval is. Het zal dus zelf een beetje zoeken worden.
Vandaag de groene route gedaan. Lag er grotendeels droog bij. Sommige pijltjes zijn aan vervanging toe, maar over het algemeen was het wel duidelijk aangegeven. Deze route is ideaal voor een beginnend MTB'r. Eén stuk zou wel eens gemaaid mogen worden. De diepe tractorgroeven zijn niet te zien zodat je verplicht wordt in het midden te rijden. Met het hoge gras is daar ook al niet te zien wat je voor de wielen krijgt.
Uit protest (allé zeg maar onervarenheid) ben ik dan maar even gaan liggen
zonder erg.
Denk toch dat ik als beginneling deze lus als trainingsparcours neem, dicht bij huis en niet te moeilijk, ideaal om wat conditie te kweken.
Uit protest (allé zeg maar onervarenheid) ben ik dan maar even gaan liggen
Denk toch dat ik als beginneling deze lus als trainingsparcours neem, dicht bij huis en niet te moeilijk, ideaal om wat conditie te kweken.
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
Vandaag de volledige route gereden, 40 km op de teller. De bepijling is momenteel zeer goed en het parcours ligt er zeer goed bij. De route is natuurlijk niet zo goed als BLOSO Oudenaarde of BLOSO Zottegem vermits er nauwelijks HM zijn.
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Heb gisteren net hetzelfde gedaan, maar heb er de groene lus van St Lievens-Houtem ook nog bijgenomen. Goed voor 83km mountainbike plezier aan een rustiger tempo. Eigenlijk kan je hier vrij gemakkelijk Bloso Wetteren, Bloso Erpe Mere of Bloso Herzele ook nog eens aan toevoegen; maar dan ga ik verlichting op mijn bike nodig hebben ...Herder Firmie wrote:Vandaag de volledige route gereden, 40 km op de teller. De bepijling is momenteel zeer goed en het parcours ligt er zeer goed bij. De route is natuurlijk niet zo goed als BLOSO Oudenaarde of BLOSO Zottegem vermits er nauwelijks HM zijn.
Vandaag nog eens de groene lus van Oosterzele en St-Lievens-Houtem gereden, goed voor 47 km. Door omstandigheden wat later vertrokken dan gepland en goed afgezien met het warme weer. Ik was content dat ik thuis was
Bepijling van beide is zeer goed, enkel op de groene van St-Lievens-Houtem zou er een pijltje mogen staan aan het zitbankje in het "parkje' (voor diegenen die de route kennen) die je naar rechts stuurt en eentje iets verder waar je het "parkje" moet verlaten, of het zou moeten zijn dat ik er overgekeken heb.
Bepijling van beide is zeer goed, enkel op de groene van St-Lievens-Houtem zou er een pijltje mogen staan aan het zitbankje in het "parkje' (voor diegenen die de route kennen) die je naar rechts stuurt en eentje iets verder waar je het "parkje" moet verlaten, of het zou moeten zijn dat ik er overgekeken heb.
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Een jaartje later hier nog eens gaan trainen. Alles ligt er momenteel goed bij. De verschillende werken, oa Boekhoutstraat en in Balegem, zijn ook achter de rug. Je kan er dus weer vlot door.
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Ik ga je niet kunnen helpen. Ik ken het parcours redelijk van buiten waardoor ik niet altijd op de staat van de pijltjes let. Ik weet wel dat die single track in Balegem om naar het centrum te rijden terug open is en dat daar een pijltje hangt. Na die track is het links en onmiddellijk rechts, voorbij die molen, opnieuw een single track en op de grote baan naar rechts terug ...Lampion wrote:Zou graag zaterdag nog eens de volledige route doen, kan iemand me zeggen of de pijltjes in Balegem en zo weer in orde zijn want daar waren er sommige verdwenen tijdens de wegenwerken ...