Bossen en teek....
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Volgens mij kruipen die toch onder de kleren in. De drie van dit jaar zaten op mijn bovenbeen (eentje voor en eentje achter) en aan mijn enkel op de plaats waar m'n sok zit. Ze zitten bij mij ook meestal op m'n benen, slecht 1 van de mss wel 15 (ook van de vorige jaren) heeft op mijn arm gezeten. Dus dat ze via 't hoofd komen geloof ik ook niet. Teken zitten meestal in hoog gras. Ze zoeken daar beschutting tegen de warmte in de zomer en de koude in de winter. Dat er de laatste jaren meer teken zijn heeft ook te maken met de warme winters. 't Zou een maand eens goed moeten vriezen.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="julie"]sorry misschien voor mijn onnozelheid hier
maar hoe komen die teken nou terecht in de liesstreek bijvoorbeeld?
Ik controleer altijd mijn armen en benen na het mountainbiken (ik fiets altijd in de ardennen) en ik heb tot nu toe nog maar 1x een teek gezien op mijn bovenarm, hij zat trouwens nog niet vast op dat moment, dus heel makkelijk kunnen verwijderen tijdens het douchen. Ze moeten ergens aan vasthaken voordat ze zich kunnen innestelen, dus het hebben van weinig lichaamshaar lijkt mij in ieder geval een groot voordeel.
Die dan in de liesstreek terecht komen, mag ik dan aannemen dat de gastheer is wezen plassen? Anders zie ik toch echt niet hoe een teek via mijn been zich door mijn strakke fietsbroek heen wandelt naar mijn liesstreek. Als er teken op mijn been zitten, dat zie ik gelijk tijdens het douchen.
Leg me dat eens uit?
[quote]
je kan het aan de teek vragen, hoe hij dat gelapt heeft

Misschien was hij voor de verkeerde kant
kan op de kleding gezeten hebben, of onder uw truitje op het lichaam en dan zich later vastgezet
maar hoe komen die teken nou terecht in de liesstreek bijvoorbeeld?
Ik controleer altijd mijn armen en benen na het mountainbiken (ik fiets altijd in de ardennen) en ik heb tot nu toe nog maar 1x een teek gezien op mijn bovenarm, hij zat trouwens nog niet vast op dat moment, dus heel makkelijk kunnen verwijderen tijdens het douchen. Ze moeten ergens aan vasthaken voordat ze zich kunnen innestelen, dus het hebben van weinig lichaamshaar lijkt mij in ieder geval een groot voordeel.
Die dan in de liesstreek terecht komen, mag ik dan aannemen dat de gastheer is wezen plassen? Anders zie ik toch echt niet hoe een teek via mijn been zich door mijn strakke fietsbroek heen wandelt naar mijn liesstreek. Als er teken op mijn been zitten, dat zie ik gelijk tijdens het douchen.
Leg me dat eens uit?
[quote]
je kan het aan de teek vragen, hoe hij dat gelapt heeft
Misschien was hij voor de verkeerde kant
kan op de kleding gezeten hebben, of onder uw truitje op het lichaam en dan zich later vastgezet
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Teken hebben niet veel ruimte nodig om zich ergens op het lichaam te vestigen, waar maar ook (inderdaad heb ik er ook zien kruipen op mijn benen)...teken zijn plat, dus de kleinste opening is groot genoeg...eens dat ze zich geïnstaleerd hebben, begint het "boor en zuig werk" .
Maar dat is helaas té laat...
Dat van de import via de USA, is dit sinds de jaren 80 al bekend, maar onderschat.
Maar dat is helaas té laat...
Dat van de import via de USA, is dit sinds de jaren 80 al bekend, maar onderschat.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
ja, ze dachten dat die geen kwaad konden.. later kwam men erachter dat de importreeen besmet waren en doordat de inheemse teken zich ook op de reeen vastzetten, zo de eerste inheemse teken de bacterie ging verspreiden. de mens bleek de zwakste te zijn tegen een besmetting, regelmatig met catastrofale gevolgen.
en ze hebben bijna niks nodig om door te kruipen.
en ze hebben bijna niks nodig om door te kruipen.