Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Massini wrote:yep, hiermee ben ik al iets meer
ik zal het ineens hier maar neerzetten zeker

Parcours 2008

Er zijn vier gechronometreerde en 1 recreatief parcours!
De 125 km, de 100 km zijn ware uitdagingen voor de echte marathonrijders. Voorts is ook de 75 km en 50 km een prachtige MTB-ervaring met klassement.
De 25 km is een rustig en familiaal parcours, tevens bedoeld als MTB-kennismaking voor families. Unieke en sfeervolle ervaring temidden het grote marathongebeuren.
Aantal hoogtemeters :
- 125 km: 2.900 hm
- 100 km: 2300 hm
- 75 km: 1750 hm
- 50 km: 1.500 hm

Massini 8)
De parcoursinfo is intussen aangepast en de eerst aangegeven hoogtemeters waren blijkbaar wat overschat.

Volgens de nieuwe info zijn dit de hoogtemeters per afstand:

125km: 2193hm
100km: 1802hm
75km: 1460hm
50km: 900hm
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Kevindn wrote:Hoe vroeger je er bent hoe sneller alles zal gaan...
Da weet mijne kleinen teen ook.
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Mojobiker wrote:
Als je vroeg in houffalize aanwezig bent zal je makkelijk een parkeerplaatsje vinden kan je rustig je nummer gaan afhalen en kan je rustig naar je startbox gaan, nog wat aan je bike prullen, opwarmen,... Als je later aankomt dan zal alles wat hectischer zijn en zal je minder "relaxed" naar de start kunnen gaan.
Bijvb. in Theux dit jaar waren wij vrij goed op tijd hebben we geen problemen gehad met parkeren en de afhaling van onze startnummer. Maar ik heb mensen gehoord die na ons zijn aangekomen en die een half uur staan aanschuiven hebben om hun nummer te bemachtigen waardoor ze helemaal achteraan de startbox moesten plaatsnemen...
Ik denk niet dat daar iemand een extacte tijd kan op plakken aangezien de bepalende factoren voor iedereen individueel nogal uiteenlopend zullen zijn.

En anders vraag je het aan uwen kleinen teen he :wink: :lol:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Mojobiker wrote:
Om op je gemak te zitten zou ik toch een 45 minuten rekenen vanaf binnenrijden Houffa.
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

A d r i wrote: Om op je gemak te zitten zou ik toch een 45 minuten rekenen vanaf binnenrijden Houffa.
Of je komt de dag ervoor met een tent :)!
Is er daar ergens plaats voor voorzien, of moeten we illegaal kamperen ergens in het dorpje? Of is dat tussen de grote campingwagens?
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Ing.Frag wrote:
A d r i wrote: Om op je gemak te zitten zou ik toch een 45 minuten rekenen vanaf binnenrijden Houffa.
Is er daar ergens plaats voor voorzien, of moeten we illegaal kamperen ergens in het dorpje? Of is dat tussen de grote campingwagens?
Er is in Houffa een grote camping,je kan daar naar telefoneren om plaatske te reserveren ,anders zal volzet zijn.
Ze spreken nederlands aan de receptie dus...
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Redbullbiker wrote:
Ing.Frag wrote:
Er is in Houffa een grote camping,je kan daar naar telefoneren om plaatske te reserveren ,anders zal volzet zijn.
Ze spreken nederlands aan de receptie dus...
Nja, maar ik ben een wrek en wil er niet voor betalen :p!
Zal daar wel een plaatske vinden :)!
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

heb mij ook ingeschreven

maak vrij als ik voorbij rijd :P

nu hopen op goed weer,want ze geven al omweer voor volgende week #-o
fasboy
Mountainbiker

Post by fasboy »

heb me ook ingeschreven weliswaar voor de 50 :oops:
wel dees jaar niet teveel gereden maar wil hem toch rijden want dit is het mekka van de mountainbike he :wink:
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Kevindn wrote:
Mojobiker wrote:
Als je vroeg in houffalize aanwezig bent zal je makkelijk een parkeerplaatsje vinden kan je rustig je nummer gaan afhalen en kan je rustig naar je startbox gaan, nog wat aan je bike prullen, opwarmen,... Als je later aankomt dan zal alles wat hectischer zijn en zal je minder "relaxed" naar de start kunnen gaan.
Bijvb. in Theux dit jaar waren wij vrij goed op tijd hebben we geen problemen gehad met parkeren en de afhaling van onze startnummer. Maar ik heb mensen gehoord die na ons zijn aangekomen en die een half uur staan aanschuiven hebben om hun nummer te bemachtigen waardoor ze helemaal achteraan de startbox moesten plaatsnemen...
Ik denk niet dat daar iemand een extacte tijd kan op plakken aangezien de bepalende factoren voor iedereen individueel nogal uiteenlopend zullen zijn.

En anders vraag je het aan uwen kleinen teen he :wink: :lol:
Ik ben daar van donderdag, is da vroeg genoeg? :lol:
Post Reply