Anzegem-Zwevegem-Harelbeke - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Montenbaaik
Mountainbiker

Post by Montenbaaik »

Symtex wrote:
dark dingo wrote: tzou leuk zijn als we met een groepje konden rijden en zo misschien wa nieuwe mensen leren kennen!! :bounce: :bounce:
dan kan ik eindelijk eens een gezicht plakken op "'symtex" [-o< :wink:
groeten dingo
Is niet zo moeilijk om mij te herkennen, zelfde 4300 trekbike als deze
die in mijn profiel staat maar met spatborden, dual function klikpedalen
('k gebruik die voor naar mijn werk te gaan ook).
Eigenlijk weinig impressionant proffesioneel materiaal, maar 'k heb er
nog geen klachten over.
Ikzelf ben een vree mager ventje :-D , 'k draag een grijs-zwarte fiets-
helm met wat wit erin en langs achter komen er 2 blauwe koordekes uit,
in de hoop ne keer iemand van mountainbike.be tegen te komen #-o
:-D :-D :-D

Greetz
Symtex
ik rij met een blauwe trek4300
en durf ook in de streek de blosoroutes doen
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Wij hebben zondag met een drietal bikers voor het eerst de rode toer (start Zwevegem) gereden en hebben moeten vast stellen dat op een aantal plaatsen al pijltjes verdwenen zijn. Gelukkig hebben we mits wat over en 't weer gerij het parcours volledig kunnen afleggen.

Voor de rest is de tocht goed meegevallen ondanks de overvoedige modder op sommige onverharde passages. Ik heb wel de indruk dat deze tocht in de winter er zeer zwaar zal bij liggen.

Al bij al een schoon initiatief.
Symtex
Mountainbiker

Post by Symtex »

archie bunker wrote:Wij hebben zondag met een drietal bikers voor het eerst de rode toer (start Zwevegem) gereden en hebben moeten vast stellen dat op een aantal plaatsen al pijltjes verdwenen zijn. Gelukkig hebben we mits wat over en 't weer gerij het parcours volledig kunnen afleggen.

Voor de rest is de tocht goed meegevallen ondanks de overvoedige modder op sommige onverharde passages. Ik heb wel de indruk dat deze tocht in de winter er zeer zwaar zal bij liggen.

Als je de blosoroutes bedoelt zal het wel de blauwe route zijn die jullie
gereden hebben, tenzij je het over die nieuwe niet-blosoroutes hebt, deze
heb ikzelf nog niet gereden.

Greetz
Symtex
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Symtex wrote:
archie bunker wrote:Wij hebben zondag met een drietal bikers voor het eerst de rode toer (start Zwevegem) gereden en hebben moeten vast stellen dat op een aantal plaatsen al pijltjes verdwenen zijn. Gelukkig hebben we mits wat over en 't weer gerij het parcours volledig kunnen afleggen.

Als je de blosoroutes bedoelt zal het wel de blauwe route zijn die jullie
gereden hebben, tenzij je het over die nieuwe niet-blosoroutes hebt, deze
heb ikzelf nog niet gereden.

Greetz
Symtex
Ik denk dat Archie het over de nieuwe Boerhovenroute heeft !!
verslagje had beter hier in gestaan :wink:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=15136

Groeten,
Casper :lol:
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Inderdaad Casper het was de nieuwe "boerenhovenroute".
Toch spijtig dat een nieuw initiatief niet lang ongeschonden kan blijven bestaan.
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Ok, ik ben van harelbeke en heb deze route voor het eerst gereden, aangezien ik al in gavers ga rijden zag ik dat de bepijling op niet veel trekte. De routes zouden aansluiten op elkaar, ik volgde eerst de groene pijltjes, mijn conclussie:

-Sommige zie je niet meer door verbleking van zon
-Sommige zitten verscholen achter de plantengroei
-Sommige ontbreken gewoon !? (promo fashion?)

En het wordt dringend tijd ze er eens met de snoeischaar passeren.
Dan probeerde ik de blauwe route uit, die pijltjes zijn nog nieuw, alles verliep vlot.

Ik heb blauw helemaal gedaan maar normaal moet je dan toch een ander kleur kruisen ? want je blijft precies de hele tijd in de gavers ??? Nog mensen die recent (1-2 maanden geleden) deze "route" hebben gereden? Als jullie er ook zo over denken dat bel ik eens naar de sportdienst :evil: :evil: :evil:
G Money
Mountainbiker

Post by G Money »

ik heb de blauwe en de groene route ook eens gereden ergens in augustus.
naast het feit dat er teveel asfalt was naar mijn goesting, stelde ik ook vast dat de bepijling (vooral de groene, maar ook een deel van de blauwe route) werkelijk nergens op trekt. was héél frustrerend en gelukkig dat ik de streek redelijk ken om telkens mijn baan terug te vinden.
de rode route in tiegem en anzegem is dan weer tiptop in orde, zowel qua bepijling als amusementswaarde!
Hanneke
Mountainbiker

Post by Hanneke »

Voor allen die eens een stevige mtb rit willen maken, ga gerust uw hartje eens ophalen in Anzegem. Het is echt een prachtige streek om te mountainbiken. Samen met mijn vriend reed ik zo’n week geleden de rode lus (31 km). Het eerste stuk van de tocht ging vlot. Vanaf de Streuvelsgemeente Ingooigem zou het echte werk aankomen. Tiegem, Kaster en Gijzelbrechtegem volgden mekaar op, alsook de hellingen en bergen 8) . Gezien het mijn eerste kennismaking was met dergelijke opeenvolgende hellingen, zat ik bij momenten serieus in het rood. Mijn vriend wachtte me telkens op na de lastigste stukken. Deze tocht is niet makkelijk, maar zeker aan te raden als trainingsparcours en om uw conditie + uithoudingsvermogen te verbeteren. Een aanrader!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Symtex wrote:Enig idee wat die nieuwe fluo gele pijlkes betekenen ????
Ze hangen er nog zo lang niet. Heb die eens gevolgd ze beginnen
(voor mij toch komende van Deerlijk) net in dat stuk waar straat overgaat
in een offroad graswegeltje dichtbij die wei met koeien loopt gelijk met
de groene route maar loopt dan een groot stuk langs de grote baan, wijkt af en komt opnieuw op de grote baan uit (na St.Lodewijk) slaat dan opeens rechtsaf en na een tijd kom je gewoon weer op dat weiland uit.
Dacht dat ze die groene route duidelijker gemaakt hadden die ik maar
niet kan vinden vanaf st.Lodewijk Kerk:)

Greetz
Symtex
beste is, als je sellewie berg boven komt, kerk aan uw rechterkant, moet je tussen 2 huizen in een baantje volgen die gaat naar een fabriek, daar ben je weer op de groene route, maar om eigenlijk de ganse route te volgen, komend uit deerlijk, moet je, voor je aan de kerk bent, een gravébaantje, achter die huizen op de grote baan rechts op rijden, dan kom je op de grote baan, oversteken en dan rechts, waar nog alle pijltjes staan door een wijk rijden, einde van die wijk, kort stukje links, en dan rechts naar die fabriek. maar da is eigenlijk gewone weg da je doet, kan je makkelijk negeren, je mist daar niets

hoop da m'n uitleg duidelijk genoeg is

grtz
G Money
Mountainbiker

Post by G Money »

deze morgen de rode route nog eens gereden.
pas na een kilometer of 8 (ik vertrek vanaf sporthal vichte) in tiegem vastgesteld dat deze route ferm gewijzigd is.
ik had ze eigenlijk al zoveel gereden dat ik zelfs niet meer op de pijltjes lette, maar mijn co-piloot had opeens door dat er eigenlijk wel heel weinig pijltjes stonden.
vanaf dan de pijltjes gevolgd die voor een ferme uitbreiding van de toer zorgen, met heel mooie stukjes off-road erbij.
was soms wel verwarrend omdat de route helemaal door elkaar geschud is, maar de oude pijltjes zijn consequent weggehaald. =D>
het kaartje hier op de site is wel het oude nog. denk zelfs dat het startpunt vichte niet mer zal bestaan, want alle pijlen leidden naar anzegem.
kvind het alleszins dat de route der niet op verslecht is: road heeft plaats moeten maken voor off-road, wat uiteraard toegejuichd wordt!!! =D> =D>
denk dat ik volgende week deze nog eens ga rijden vanaf de sporthal in anzegem om hem eens volledig te rijden, want nu was het vooral een afwisseling van de vorige en de nieuwe route...

kheb er alleszins van genoten: blijft één van mijn favoriete routes hier in de streek
Post Reply