20/07/2008 Rulles (Lux)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
phoenix.cr
Mountainbiker

vertrek uit brugge?

Post by phoenix.cr »

is er iemand die vertrekt uit brugge zaterdag? kan ik de karavaan aansluiten? groeten christoph.
.Wimmm
Mountainbiker

Re: vertrek uit brugge?

Post by .Wimmm »

phoenix.cr wrote:is er iemand die vertrekt uit brugge zaterdag? kan ik de karavaan aansluiten? groeten christoph.
Ik vertrek straks vanuit St-Kruis :wink:
stevo de slowbiker
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL

Post by stevo de slowbiker »

8) Lang zitten twijfelen tussen deze en stavelot, het is wel 60 km verder maar de streek is volgens mij de prachtigste van heel belgie.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Morgen ook present voor de chrono. Machtige streek aldaar =P~
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik vertrek morgenvroeg om 6u, in de hoop van om 8u aan de start te raken.

Mijn vriendin verklaart me gek: we zijn deze voormiddag thuisgekomen uit Kroatië na een autorit van meer dan 20u (file...).
Ondertussen ben ik bijna 40u wakker, en dan ga ik nog eens om 5u gaan opstaan om nog eens 200 km te bollen.
't Moest maar zo plezant niet zijn, zeker...?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

'k lig hier uit te zieken,
:cry: :cry: :cry:
stevo de slowbiker
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL

Post by stevo de slowbiker »

:-D Dit was de eerste keer dat ik hem deed, maar volgend jaar zeker terug van de partij. Wat een luxe, niks anders dan bos. Dit was de 160 km verplaatsing meer dan waard. :drunk: :drunk:
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Deze was idd ne hele sjieke.
Stukken waar een ander nog nooit geweest was. Ze hadden er wel werk van gemaakt.

Grootschalig was ie niet. Maar daarom niet minder aangenaam.
Heb voor de 49 km gekozen.
Alles was er, goei bepijling, goei bevoorrading, schone natuur, singletracks, modder, recuperatiestukken, beklimmingen en van tijd wel iets moeilijker afdalingen.

Mijne partner die nog niet aangetast is door het mtb virus heeft toch de afstand van 27 km afgelegd, zijne 2de tt ooit.
En hij vond het toch ook heel geslaagd. Dus nu hopen dat de virus ook overslaagd. [-o<
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Deze tocht bestond inderdaad bijna enkel uit bos, echt de max.

Ik heb de 62 gereden, maar na drie weken stilliggen heb ik wel serieus afgezien: in de laatste 10 km ben ik enkele keren dood gegaan.

Hier wat sfeerfoto's:

Image

Image

Image

Image
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Ik heb hier vandaag de 80 km afgehaspeld. Na een kleine vergissing gisterenavond (die cassette met 34 tandjes die hier nu nog in de doos zit was bij momenten van pas gekomen), ben ik vanmorgen om kwart voor zeven richting Rulles vertrokken.

In Rulles aangekomen, leek het erop dat de opkomst voor deze tocht niet al te groot was. Onterecht. Jammer dat bepaalde streken enkel geapprecieerd worden door de lokale bikers, want het menu was er eentje om van te smullen...

De eerste kilometers waren eerder glooiend, maar er werd bijna niet op de baan gereden. Rond kilometer 10 begon het echte werk: een klimmetje dat ik op m'n kleinste verzetje bijna naar boven reed. Bijna, want er zat een #@##$$!!! boomwortel in de weg. Na dit klimmetje een afdaling recht naar beneden (met een springbultje voor de durvers gevolgd door weer een klim recht naar boven. De teneur voor de rest van de dag was gezet: glooiende, eerder gemakkelijke zones zouden nog 70 kilometer lang afgewisseld met meer uitdagende stukken. Steile, technische klims, zware afdalingen, af en toe een riviertje, en anderssoortig technisch lekkers hebben me een mooie eerste 40 kilometer bezorgd. En toen brak m'n zadel ...

Het kleine stukje van de toch dat me nog restte heb ik en danseuse en redelijk geïrriteerd afgelegd. Zo'n schone tocht en dan dit. Aan de bevoorrading stelde medeorganisator Dennis me voor een zadel van hem te lenen. Eerst zag ik dit niet zo goed zitten, maar uiteindelijk ben ik dan toch bezweken. Gelukkig maar. Het vervolg was immers meer van hetzelfde en in dit geval vond ik dat helemaal niet erg, hoewel de eerste kilometers terug op de fiets bijzonder zwaar vielen.

Eén minpuntje: de laatste bevoorrading was zo goed als geplunderd: met enkel nog een handvol rozijntjes, een stuk chocolade en grenadine in m'n maag werd het laatste stuk van de tocht nog bijzonder lastig.

Alles bij elkaar was deze chrono er weer eentje om in te kaderen, maar dat heb je blijkbaar wel vaker met zo'n kleine organisaties. Als het enigszins past (waarom plannen ze dit nu net aan het begin van de Gentse Feesten?!? :-? ), zien ze me volgend jaar weer ...
Post Reply