slepende schijfremmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Pascie
Mountainbiker
Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini

Post by Pascie »

Zoals ik hier reeds eens gezegd heb, is de bouten lossen, de remhendel dichtknijpen en terug vast zetten de verkeerde manier om je capiler af te stellen op je remschijf. Hierdoor krijg je ongelijke slijtage van je remblokjes en dus ook een verlies aan remkracht. De enige juiste manier om remschijven af te stellen is deze zoals beschreven in dit instructiefilmpje van hope.

Dit procedé zal ook werken voor andere merken daar de werking van schijfremmen steeds dezelfde is.

Pascie
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Mister No Chaïn wrote:Avid zeker ... :oops:
Ja, "Juicy" zoals het zweet dat op mijn voorhoofd staat als ik eraan aan het werken ben...

Vorige zaterdag vóór de TT nog een uurke aan bezig geweest en nu is het +/- ok. Tot de volgende keer ik mijn voorwiel eruit moet halen zeker?...
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Straks haal ik mijn XT-schijf van 180mm. Tegen 't weekend weet ik je te zeggen of 't aan de Avidschijven ligt of niet. Interessant filmke, ik zal het eens proberen.
RIBI
Mountainbiker

Post by RIBI »

Hallo,
Het is ook belangrijk dat de steunen waarop de remmen geplaatst worden mooi vlak zijn.
Als door een verschil in dikte van de laklaag geen mooie rechte uitlijning mogelijk is, zal dit ook invloed hebben op sleepproblemen.
Uitvlakken is dan de oplossing.
Dodo
Mountainbiker

Post by Dodo »

Ik krijg niet alletwee de zuigers naar binnen. Wanneer ik de ene naar binnen duw, kruipt de andere er weer uit. Grrr Zo blijf ik bezig.
Als ik goed gelezen heb, bestaat er gereedschap om gelijktijdig die zuigers in te duwen (was het een sjaai??).
Weet iemand raad?
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

en susxt, zijn het de schijven? of is het probleem opgelost?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Hans wynants wrote:en susxt, zijn het de schijven? of is het probleem opgelost?
Vooraan is het probleem opgelost. Ik heb geen last van m'n 180 schijf. Achteraan kan ik nog niet zeggen. Ze hebben niet geleverd vorige week. #-o Ik heb ook gezien dat Trek op sommige Fuel en FuelEX modellen van 2009 geen Juicy's meer heeft staat maar XT's.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik heb achteraan ook een schijf van 180 mm en 't probleem is voor mij zo goed als opgelost. Op vaste snelheden waarbij in het verleden de schijven begonnen te slepen, is dit nu niet meer het geval. 't Enige vreemde vind ik dat de schijf van 180mm bij het kracht zetten op de pedalen sleept en niet als hij vrij uitbolt. Ik wist van de 160 schijf dat dit over gaat na 20-30km en bij de 180 schijf is het bijna verdwenen. Een verklaring heb ik hier niet voor. :-?
Edlisjas die pas zijne FuelEX8 heeft, zit ook met het probleem van de slepende schijven. Trek-Juicy gaat blijkbaar niet goed samen. Voordat iemand geld gaat beginnen uitgeven aan een nieuwe remset zou ik eerst adviseren de schijven te vervangen door die van een ander merk. En anders : XT's er op, de remkracht is na een stevig Voerenritje serieus toegenomen en evenaart de Juicy's :-D.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

ik rijd nu op men 2 set's met shimano centerlock. vooraan 180mm (adapter wa aangepast 185-->180mm) achteraan 160mm. zalig gewoon, geen slepende remmen meer. eindelijk. en remmen doet het even goed.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

HELP !! da sleept :-(

ik heb hope mono mini remmen

heb 2 wielsets

de ene is mavic crossride 180-160 geen gesleep of niekx,het bolt goed

heb nu een tweede wielset en de bedoeling is om te wisselen van paar zonder of toch met niet te veel bij te regelen

2de wielset fulcrum redmetal zero waarvan ook vooraan een shijf is van 180 en achteraan 160

nu de voorste wiel doe ik er in en geen probleem,remmen knijpen en heb niekx moeten bijregelen

maar nu,hetzelfde met achter wiel maar die blijft slepen en slepen

-heb piston terug in geduwd maar zonder rezultaat

-heb caliper terug gecentreerd maar zonder rezultaat

wat nu ?
Post Reply