Zoals ik hier reeds eens gezegd heb, is de bouten lossen, de remhendel dichtknijpen en terug vast zetten de verkeerde manier om je capiler af te stellen op je remschijf. Hierdoor krijg je ongelijke slijtage van je remblokjes en dus ook een verlies aan remkracht. De enige juiste manier om remschijven af te stellen is deze zoals beschreven in dit instructiefilmpje van hope.
Dit procedé zal ook werken voor andere merken daar de werking van schijfremmen steeds dezelfde is.
Pascie
slepende schijfremmen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Hans wynants
- Mountainbiker
Vooraan is het probleem opgelost. Ik heb geen last van m'n 180 schijf. Achteraan kan ik nog niet zeggen. Ze hebben niet geleverd vorige week.Hans wynants wrote:en susxt, zijn het de schijven? of is het probleem opgelost?
Ik heb achteraan ook een schijf van 180 mm en 't probleem is voor mij zo goed als opgelost. Op vaste snelheden waarbij in het verleden de schijven begonnen te slepen, is dit nu niet meer het geval. 't Enige vreemde vind ik dat de schijf van 180mm bij het kracht zetten op de pedalen sleept en niet als hij vrij uitbolt. Ik wist van de 160 schijf dat dit over gaat na 20-30km en bij de 180 schijf is het bijna verdwenen. Een verklaring heb ik hier niet voor.
Edlisjas die pas zijne FuelEX8 heeft, zit ook met het probleem van de slepende schijven. Trek-Juicy gaat blijkbaar niet goed samen. Voordat iemand geld gaat beginnen uitgeven aan een nieuwe remset zou ik eerst adviseren de schijven te vervangen door die van een ander merk. En anders : XT's er op, de remkracht is na een stevig Voerenritje serieus toegenomen en evenaart de Juicy's
.
Edlisjas die pas zijne FuelEX8 heeft, zit ook met het probleem van de slepende schijven. Trek-Juicy gaat blijkbaar niet goed samen. Voordat iemand geld gaat beginnen uitgeven aan een nieuwe remset zou ik eerst adviseren de schijven te vervangen door die van een ander merk. En anders : XT's er op, de remkracht is na een stevig Voerenritje serieus toegenomen en evenaart de Juicy's
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ik rijd nu op men 2 set's met shimano centerlock. vooraan 180mm (adapter wa aangepast 185-->180mm) achteraan 160mm. zalig gewoon, geen slepende remmen meer. eindelijk. en remmen doet het even goed.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
HELP !! da sleept 
ik heb hope mono mini remmen
heb 2 wielsets
de ene is mavic crossride 180-160 geen gesleep of niekx,het bolt goed
heb nu een tweede wielset en de bedoeling is om te wisselen van paar zonder of toch met niet te veel bij te regelen
2de wielset fulcrum redmetal zero waarvan ook vooraan een shijf is van 180 en achteraan 160
nu de voorste wiel doe ik er in en geen probleem,remmen knijpen en heb niekx moeten bijregelen
maar nu,hetzelfde met achter wiel maar die blijft slepen en slepen
-heb piston terug in geduwd maar zonder rezultaat
-heb caliper terug gecentreerd maar zonder rezultaat
wat nu ?
ik heb hope mono mini remmen
heb 2 wielsets
de ene is mavic crossride 180-160 geen gesleep of niekx,het bolt goed
heb nu een tweede wielset en de bedoeling is om te wisselen van paar zonder of toch met niet te veel bij te regelen
2de wielset fulcrum redmetal zero waarvan ook vooraan een shijf is van 180 en achteraan 160
nu de voorste wiel doe ik er in en geen probleem,remmen knijpen en heb niekx moeten bijregelen
maar nu,hetzelfde met achter wiel maar die blijft slepen en slepen
-heb piston terug in geduwd maar zonder rezultaat
-heb caliper terug gecentreerd maar zonder rezultaat
wat nu ?