Specialized Epic 2009 - eerste foto!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Specialized gaat weer gouden zaken doen. Mensen kopen hun fietsen nog vooraleer er ooit iemand mee gereden heeft...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Guido Beeck wrote:Mensen kopen hun fietsen nog vooraleer er ooit iemand mee gereden heeft
Tiens, nu dacht ik toch dat er onlangs iemand wereldkampioen XC (en bijna marathon) geworden is op deze fiets :-k
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

madskatingcow wrote:
Guido Beeck wrote:Mensen kopen hun fietsen nog vooraleer er ooit iemand mee gereden heeft
Tiens, nu dacht ik toch dat er onlangs iemand wereldkampioen XC (en bijna marathon) geworden is op deze fiets :-k
en dan zijn wij die "iemand" voor u :-D :drunk:
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Haha, true true.
De vraag blijft dan wel: hoe duurzaam is alles? Hoe onderhoudsgevoelig zijn de nieuwe dempers en vorken? Zijn er nog kinderziektes?
De eerste C'dale scalpels waren ook al uit, toen bleek dat de achtervorken eraf vielen... en da's nog niet eens zo lang geleden.
Enfin, 't is natuurlijk wel de enige moment om exclusief te zijn met een Epic.
Ik wens jullie er alvast veel succes en plezier mee.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Guido Beeck wrote:De vraag blijft dan wel: hoe duurzaam is alles? Hoe onderhoudsgevoelig zijn de nieuwe dempers en vorken? Zijn er nog kinderziektes?
daar heb je wel een punt
maar tot heden heb ik gelukkig al mogen ondervinden dat specialized op gebied van garantie top is =D>

eigenlijk vind ik de garantie, service en continue upgrading een serieuze meerwaarde wat voor mij van groot belang is bij aankoop van een bike
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Ook true.
Het enige wat dan wat lastig kan zijn, is de mogelijke vertraging op de erkenning van een (al dan niet weerkerende) constructiefout. Zoals je zegt heeft Specialized echter geen problemen om de hand in eigen boezem te steken.
Enig idee wanneer je'm hebt? Gezien het model 2009 is, zo ongeveer augustus-september 2008? :wink:
Ben benieuwd wat jullie ervan gaan denken.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Guido Beeck wrote:Enig idee wanneer je'm hebt? Gezien het model 2009 is, zo ongeveer augustus-september 2008?
neen hoor,
toch pas later
men zegt ergens november/december
en als het dan ook nog zoals in het verleden al eens gebeurd is, dat de XL maten pas later gepland zijn...
de alu versie zal zelfs pas maart/april uitkomen
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Allright! Dat vind ik eigenlijk wel goed nieuws (wel spijtig voor u... nog lang wachten :-? ), eindelijk een constructeur waarbij die jaarindeling nog steek houdt.
Jietse
Mountainbiker

Post by Jietse »

Ik begin toch meer en meer afkeer van Specialized te krijgen. Deze Epic lijkt meer op een Stumpjumper FSR die ik op zijn beurt ook maar niets vind.

1 ding is positief, de kleuren trekken terug op iets.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Beny wrote:
madskatingcow wrote:
en dan zijn wij die "iemand" voor u :-D :drunk:
futurshock is toch al 2 jaar op de markt (enduro en stumpie)
en als ze nu nog geen carbon kunnen plakken, wie wel dan?
Post Reply