Roval XC of shimano XTR velgen ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

LucVR wrote:
Bulkie wrote:
LucVR wrote:Mijn punt is gewoon dat je (zeker voor jouw budget) meer waar/kwaliteit voor je geld hebt dan bij een stel systeemwielen. Die van Shimano vormen daarop de uitzondering.
Bovendien heb je met wielen zoals de SLR, Roval enz. altijd het risico van problemen met de service na verkoop wegens moeilijk verkrijgbare spare parts.

Om op je vraag over de ZTR velgen te antwoorden: die zijn specifiek ontworpen om tubeless te rijden met klassieke buitenbanden en de Notubes vloeistof. Je kan er niet tubeless mee rijden zonder die vloeistof zzoals bij UST velgen en banden. Maar als je wil, kan je er ook gewoon met binnenbanden mee rijden.
Excuseer, maar met NoTubes velgen kun je PERFECT tubeless of tubeless ready of TNT rijden (zoals ik bijna altijd doe), bovendien houden ze de band beter op de velg indien niet-tubeless banden gebruikt. Andere voordelen van NoTubes: minder lek omwille van het design, "gewone" spaken die je overal kunt krijgen, 32 spaken per wiel per 3 gekruisd en da's nog altijd 't sterkste, beter luchtdicht en 'toevallig' nog lichter ook!

NoTubes met ronde spaken zijn bovendien betaalbaarder dan de andere merken. XTR aan 495 is idd niet zo veel, maar da's dan ook in verhouding met het relatief 'zware' gewicht (+-120-150 g méér dan ZTR Olympic-DT 240 - revolution of dergelijks, ondanks minder spaken).

Ter info,

Ken
Ken, wat bedoel je nu eigenlijk? Ik begrijp je punt eigenlijk niet. Heb ik ergens beweerd dat je met Notubes velgen NIET tubeless kan rijden?
Ewel, nu ik 't nalees kun je dat inderdaad op 2 manieren interpreteren, inderdaad. Aangezien je over montage van klassieke buitenbanden sprak, leek het alsof het enkel met deze banden kon. 'k Heb zo zelf ook al dingen geschreven die je op 2 manieren kunt interpreteren...

allez, de groetjes,

Ken
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

Bulkie wrote:
LucVR wrote:
Bulkie wrote: Excuseer, maar met NoTubes velgen kun je PERFECT tubeless of tubeless ready of TNT rijden (zoals ik bijna altijd doe), bovendien houden ze de band beter op de velg indien niet-tubeless banden gebruikt. Andere voordelen van NoTubes: minder lek omwille van het design, "gewone" spaken die je overal kunt krijgen, 32 spaken per wiel per 3 gekruisd en da's nog altijd 't sterkste, beter luchtdicht en 'toevallig' nog lichter ook!

NoTubes met ronde spaken zijn bovendien betaalbaarder dan de andere merken. XTR aan 495 is idd niet zo veel, maar da's dan ook in verhouding met het relatief 'zware' gewicht (+-120-150 g méér dan ZTR Olympic-DT 240 - revolution of dergelijks, ondanks minder spaken).

Ter info,

Ken
Ken, wat bedoel je nu eigenlijk? Ik begrijp je punt eigenlijk niet. Heb ik ergens beweerd dat je met Notubes velgen NIET tubeless kan rijden?
Ewel, nu ik 't nalees kun je dat inderdaad op 2 manieren interpreteren, inderdaad. Aangezien je over montage van klassieke buitenbanden sprak, leek het alsof het enkel met deze banden kon. 'k Heb zo zelf ook al dingen geschreven die je op 2 manieren kunt interpreteren...

allez, de groetjes,

Ken
Ken merk ik daar een kleine vorm van sluikreclame ?

By the way nog proficiat met behaalde titel.
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Waar ziede gij hier sluikreclame ? :-?
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

Je moet eerst wel een beetje achtergrond informatie hebben alvorens te weten waarover het gaat.

Tijdens de beurs van Utrecht hebben we Ken gespot op de stand van SABMA in een werkplunje.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

tubeless ready en tnt zijn geen tubeless zonder vloeistof he
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Op Cyclingnews staat vandaag een review van de Roval XC wielen.

Interessant :

Our lighter testers found these stuck firmly to their lines for the most part but heavier riders found them twangy and might be better sacrificing grams for something a bit beefier. On tackier terrain, we even generated enough lateral flex to rub the insides of our forks and some riders found the wheels' spring-like loading and unloading tendencies to negatively affect handling predictability.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

madskatingcow wrote:Op Cyclingnews staat vandaag een review van de Roval XC wielen.

Interessant :

Our lighter testers found these stuck firmly to their lines for the most part but heavier riders found them twangy and might be better sacrificing grams for something a bit beefier. On tackier terrain, we even generated enough lateral flex to rub the insides of our forks and some riders found the wheels' spring-like loading and unloading tendencies to negatively affect handling predictability.
Gewicht Roval XC wielen (nagewogen):
zonder snelspanners en ventielen: 1433gr.
snelspanners (2 stuks samen): 106gr.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

viperke wrote:Mijn stem ging ook naar de xtr's, maar ik heb nu al de derde spaak uitgereden vanachter ! De spaak zit er nog in en er is niks aan te zien, alleen kan je ze in richting van naaf/velg bewegen over 0.5cm ofzo :-?
Mijn rijstijl is nu niet bepaald supersmooth, maar met m'n 60kg verwachtte ik toch minder poblemen eigl. Nog iemand met die problemen ?
Tja uw spaken zijn gewoon los aan het lopen. Typisch voor xtr/xt achterwiel na een paar maanden en harde inzet. Wel simpel op te lossen.
Volgende te verwachten probleem is in 2 breken van de alu nipples op de cirkelvormige uitsparing. Ook het freeweheel begint af en toe rare geluiden te maken na verloop van tijd. Achterwiel tordeert ook veel bij recht op de trappers aanzetten. De spaken zijn wel stevig, net als de velg.
De rovals zijn nog slapper. Alle achterwielen met minder dan 32 spaken zijn probleemgevoelig als ge iets anders doet dan xc in VL en ge boven de75kg zit.
Post Reply