met wat rijden jullie? vrouwen of mannen mtb?

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Beste is dat je je eens laat opmeten. Ik ben lange tijd aanhanger geweest van vrouwenmodellen, maar ik ben er nu wat van aan het terugkomen.
Pas op, ik ben heel erg content met mijn contessa fully en wegfiets, hoor. Ze zitten me "als gegoten". Maar ik denk dat je best je fiets kiest in functie van een opmeting. Iemand die dat fatsoenlijk doet, stelt je dan een reeks mogelijkheden voor, of je kan die adhv de gegevens zelf uitzoeken.

Ik wens je alleszins veel succes bij het zoeken naar een geschikte bike voor jezelf!
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

ik rijd met een trek 4500, mannenmodel, enkele maanden terug helemaal laten opmeten, zadel moest iets hoger, stuur iets lager + verkort, hij rijdt wel lekker nu... maar eigenlijk zou een mens elke juiste maat, van elk merk ns een tijdje moeten kunnen testen, er zullen ongetwijfeld nog betere fietsen zijn van hetzelfde budget...
maar laten opmeten is naar mijn ervaring een must-do :wink:
Flo
Mountainbiker

Post by Flo »

ik rij met een cannondale F2 cafeïne
super content van
ik had eerst een goedkoop modelleken en nu eens geïnversteerd in een goeie fiets en ik moet zeggen het plezier is nog zo groot. :-D
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

ik rij met een Cannondale F5 (hardtail) en dat is eigenlijk een mannenmodel maar maakt mij niets uit...
Mijn fully is dan wel voor de 'meiskes' (een Scott Spark Contessa) maar de geometrie is krak hetzelfde als van de Spark voor de mannen, ... zo zie je maar hé!
Isa'tse
Mountainbiker

Post by Isa'tse »

Hey,

Ik rijd met een Cube LTD Comp, een mannenmodel... 'k Heb me wel niet laten opmeten toen ik deze fiets kocht, maar gelukkig zit hij me als gegoten... Ben er echt supertevreden van! Perfecte prijs-kwaliteitsverhouding! De mijne heeft 1000 euro gekost denk ik, en ik heb er na bijna 2 jaar nog geen problemen mee gehad... Sinds vorig jaar staat er wel een vrouwenzadel op... Selle Italia Lady Gel Flow... Zo'n zadel met een opening in 't middel, maar wel nog vrij hard hoor... N goeie koersbroek met een dik zeem is onontbeerlijk :-)
Cheetah
Mountainbiker

Post by Cheetah »

Ik rijd met een Granville s mannenmodel en die bevalt prima :-D
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Rij sinds kort met Trek Top Fuel 7 (mannenmodel) en ben er heel content van.
Niks rugproblemen meer. Heel belangerijk!!!
Fozzie
Mountainbiker

Post by Fozzie »

Heb maandag voor mijn vrouwke een orbea compair besteld. :bounce:
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

K10 wrote:ik rijd met een trek 4500, mannenmodel, enkele maanden terug helemaal laten opmeten, zadel moest iets hoger, stuur iets lager + verkort, hij rijdt wel lekker nu... maar eigenlijk zou een mens elke juiste maat, van elk merk ns een tijdje moeten kunnen testen, er zullen ongetwijfeld nog betere fietsen zijn van hetzelfde budget...
maar laten opmeten is naar mijn ervaring een must-do :wink:
en nu ook een specialized epic fsr, mannenmodel medium
Ruudster
Mountainbiker

Post by Ruudster »

Isa'tse wrote:Hey,

Ik rijd met een Cube LTD Comp, een mannenmodel... 'k Heb me wel niet laten opmeten toen ik deze fiets kocht, maar gelukkig zit hij me als gegoten... Ben er echt supertevreden van! Perfecte prijs-kwaliteitsverhouding! De mijne heeft 1000 euro gekost denk ik, en ik heb er na bijna 2 jaar nog geen problemen mee gehad... Sinds vorig jaar staat er wel een vrouwenzadel op... Selle Italia Lady Gel Flow... Zo'n zadel met een opening in 't middel, maar wel nog vrij hard hoor... N goeie koersbroek met een dik zeem is onontbeerlijk :-)
hoe groot ben je en welke maat heb jé?
mijn vriendin heeft intresse in dezelfde fiets 2de hands, fiets is 16" en zijzelf is 1.60m
Post Reply