Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Darko
Mountainbiker

Post by Darko »

jerwain wrote:Het parcours staan online

Nieuw lijkt mij op het eerste zicht dat:
- iets andere aanloop in het begin, niet het directe begin maar iets erna
- er vrij snel een splitsing is tussen de 50-75 en de 100 - 125
- de 100 en 125 daarna weer snel splitsen
- de extra km's van de lange afstanden ten Oosten van Houffalize worden gedaan in plaats van in het Westen
- nieuw stuk vanaf Willogne naar Achouffe. Klim van voor de 2e bevoorrading van vorig jaar zit er nog in maar pas na de 2e(75km)/3e(100km)/5e(125km) bevoorrading dit jaar.
- Het tweede deel(vanaf dat ze terug samenkomen) van de tocht van de 100km en de 125km loopt helemaal gelijk met dit van de 75km

Ik ga de 75km doe, vorig jaar de 60 gedaan. Er verandert voor de 75 (t.o.v. de 60 vorig jaar) niet zo heel veel, enkel een extra lus op het einde en enkele kleine veranderingen, zoals hierboven al gezegd, onderweg.
De 75km heeft dit jaar precies evenveel hm als de 60 km vorig jaar.Klopt dit?
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

the sentinel wrote:
forza_inja wrote:
aj kwak wrote: Om het makkelijk te zeggen die "gele" vergunningen gelden niet.
Enkel VWB, welke sub van KBWB is.
Dus als ik mijn kaartje van de vlaamse wielrijdersbond toon bij afhalen van de startnummer ben ik in orde?
Enkel uci code invullen als hierboven vermeld, vergunningnummer ingeven en als wielerfederatie andere aanduiden als ik het goed begrijp.

Je bedoelt zeker WBV(Wielerbond Vlaanderen) ipv VWB...
die sub is van de KBWB... OP de kaart van de vwb staat geen uci-code!
't daarom dat ik het nog eens duidelijk vraag.
maar met die "gele kaartjes" bedoeld hij wel de lidkaarten van de wielerbond vlaanderen, die zijn toch geel denk ik.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Die zijn dit jaar wel geel ja dat klopt maar op de kaartjes van de VWB staat geen UCI nummer hoor. Chronorace zal dat ook niet aanvaarden.
tish
Mountainbiker

Post by tish »

Strikybart wrote:Ben al een tijdje van plan om met de bike eens naar de Ardennen te trekke.
Zou deze marathon te doen zijn met mijn ervaring in de Hagelandse chrono (2x gestart, 2x uitgereden)??
En welke afstand zou ik dan best kiezen?

Ik heb nog nooit in de Ardennen gereden.
Dit zal er misschien wel eens een paar keer van komen tegen eind augustus maar nu ook nie om te zegge elk weekend.
Rij met een HT en V-brakes.

EDIT: ik ben wel altijd voor een uitdaging te vinden ;)

Please advise! Elke goede raad is welkom :P

Grtz
De 75 moet te doen zijn denk ik als je voldoende doseert en al niet vanaf de eerste km in het rood gaat en ligt te hijgen zoals sommigen.
Ik ken natuurlijk je conditie niet. :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

the sentinel wrote:
forza_inja wrote:
aj kwak wrote: Om het makkelijk te zeggen die "gele" vergunningen gelden niet.
Enkel VWB, welke sub van KBWB is.
Dus als ik mijn kaartje van de vlaamse wielrijdersbond toon bij afhalen van de startnummer ben ik in orde?
Enkel uci code invullen als hierboven vermeld, vergunningnummer ingeven en als wielerfederatie andere aanduiden als ik het goed begrijp.

Je bedoelt zeker WBV(Wielerbond Vlaanderen) ipv VWB...
die sub is van de KBWB... OP de kaart van de vwb staat geen uci-code!
wel dat is exact wat ik ook wilde weten, er is me wel gezegd dat de VWB ook telde maar idd daar staat geen UCI code op maar dat wist ik van vorig jaar al.
tish wrote:
Strikybart wrote:Ben al een tijdje van plan om met de bike eens naar de Ardennen te trekke.
Zou deze marathon te doen zijn met mijn ervaring in de Hagelandse chrono (2x gestart, 2x uitgereden)??
En welke afstand zou ik dan best kiezen?

Ik heb nog nooit in de Ardennen gereden.
Dit zal er misschien wel eens een paar keer van komen tegen eind augustus maar nu ook nie om te zegge elk weekend.
Rij met een HT en V-brakes.

EDIT: ik ben wel altijd voor een uitdaging te vinden ;)

Please advise! Elke goede raad is welkom :P

Grtz
De 75 moet te doen zijn denk ik als je voldoende doseert en al niet vanaf de eerste km in het rood gaat en ligt te hijgen zoals sommigen.
Ik ken natuurlijk je conditie niet. :wink:
als ge achteraan of midden het startgroepke staat moogt ge al content zijn dat ge redelijk wat plaatsen kunnen opschuiven zijt.
Wij hadden vorig jaar een avs van 10km/h na 15 km, vooral de startklim waar iedereen achteraan blok staat.

Massini 8)
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Massini wrote: als ge achteraan of midden het startgroepke staat moogt ge al content zijn dat ge redelijk wat plaatsen kunnen opschuiven zijt.
Wij hadden vorig jaar een avs van 10km/h na 15 km, vooral de startklim waar iedereen achteraan blok staat.

Massini 8)
Als allereerste inschrijven helpt :-D (hopelijk)!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ing.Frag wrote:
Massini wrote: als ge achteraan of midden het startgroepke staat moogt ge al content zijn dat ge redelijk wat plaatsen kunnen opschuiven zijt.

Massini 8)
Als allereerste inschrijven helpt :-D (hopelijk)!
ik rij voor de fun en de sfeer mee, meer telt voor mij niet.
Mss wel de tijd wat proberen te verbeteren dit jaar maar dat hangt van het weer af in de week ervoor en op de dag zelve en de benen uiteraard.

Massini 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Je zou het niet uit de titel halen maar deze gaat door op 24 augustus
http://www.houffamarathon.be/
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

en blijkbaar enkele fouten op de site ook, elke link wijst naar de site van decathlon

AJ Kwak ; werk aan de winkel man

Massini 8)
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

was promostunt naar decathlon ;-)
Post Reply