Uit goede bron heb ik vernomen dat er in het recreatiedomein De Warande te Wetteren (O-Vl.) een MTB-lus(je) zal worden uitgetekend in de komende weken (en maanden). Het zou de bedoeling zijn zowel technische als fysieke uitdagingen te bieden, dit in een streek waar de technische stroken op één vinger te tellen zijn.
We zijn benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte want ik woon er vlakbij.
Technisch parcours te Wetteren gepland...
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Cannonneke
- Mountainbiker
In de warande dan nog? Dat lijkt me daar niet zo groot. 15 jaar geleden een paar keer cyclocross meegedaan in de warande, maar dat parcours beperkt zich tot 2km. Waar ik wel soms ga trainen, is in dat bos aan de achterkant van de warande. Er zijn daar een paar zandstroken, goed als voorbereiding op strandrace. Maar ook daar kom ik niet aan méér dan 2km, daar zitten wel een paar 'technische?' passages in.
- MTBKMS
- Mountainbiker
Wetteren circuit
En waar dan juist. Ik woon der op 100 m van de warande en veel mountainbike terrein ken ik der toch ni ze rond of in de warande. Tenzij ge de omgeving van het vijverke als mountainbikecircuit beschouwt. Maar dan kan ik evengoed in mijne tuin racen. :)
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Tja, ik weet enkel van het idee. Dat het daar niet groot is, was ook mijn eerste bedenking. De lus zou tegen de 2km zijn, maar eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe ze dat gaan doen...
Laat ons nu niet negatief doen hé ! Alles wat erbij komt ten voordele van ons bikers is meegenomen
Laat ons nu niet negatief doen hé ! Alles wat erbij komt ten voordele van ons bikers is meegenomen
- MTBKMS
- Mountainbiker
Klopt
Da is een feit. En een technisch stukje vlak bij de deur is zeer handig. Kan je regelmatig gaan oefenen om professioneel op je bek te gaan, in mijn geval toch. Dit stukje zal er waarschijnlijk komen aangezien we niet meer in de zandbergen mogen. Maar als het aan mij ligt mag het toch nog iets technischer dan de zandbergen. :)
- MTBKMS
- Mountainbiker
Zandbergen
Da is een klein stukje natuurgebied (een duin om precies te zijn) in Wetteren. Vroeger mocht je daar wat mountainbiken. Groot is het ni en technisch ook ni super ma gewoon leuk om dicht bij huis toch eens op iets anders te rijden dan op asfalt. Ben vandaag eens door de velden van de planteurs gereden juust achter mijn huis. Op de paadjes natuurlijk niet los door de planten, is eigenlijk ook nog leuk en ni zo makkelijk aangezien die paadjes redelijk lastig zijn door de sporen van de traktors. Is wel nagenoeg zo vlak als een biljartlaken ma toch een leuke evenwichtsoefening.
Melle?? da's m'n thuishaven en ik weet hier maar 1 deftig stukje mtb liggen, maar da's in middle of nowhere. Denk niet dat ge daar langs gereden bent naar uw werk freezy. In het andere geval mag ik locatie eens weten?freezy wrote:wat of waar is de zandbergen?
@ cannonneke, da in melle heb ik gevonden, ben er met de auto gepasseerd op de baan naar het werk... een dezer dagen ga ik eens naar daar met de mtb...
bedankt
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Aan de kouterslag te Melle, tussen de spoorbermen. Ik ben er gisteren wat gaan biken, en amaai niet simpel zenne. Er ligt zo'n vettig laagje, wat maakte dat ik verschillende keren voet aan de grond moest zetten, ook veel weggegleden over boomwortels. Goed om techniek te oefenen !bieste wrote:Melle?? da's m'n thuishaven en ik weet hier maar 1 deftig stukje mtb liggen, maar da's in middle of nowhere. Denk niet dat ge daar langs gereden bent naar uw werk freezy. In het andere geval mag ik locatie eens weten?freezy wrote:wat of waar is de zandbergen?
@ cannonneke, da in melle heb ik gevonden, ben er met de auto gepasseerd op de baan naar het werk... een dezer dagen ga ik eens naar daar met de mtb...
bedankt
Dat was het stukje wat ik bedoelde, cannonneke, dat ligt hier in m'n achtertuin. Ik woon onder de watertoren van melle. Ik dacht dat het een stukje was waar zelden werd gefietst. Het steekt ook in m'n parcours dat ik hier heb uitgestippeld. Ik dacht wel dat ge daar normaal niet moogt rijden, maar voor die paar keer per jaar maak ik er mij niet druk in. Misschien kunnen we wel eens afspreken met een paar mannen uit de streek om hier ook eens een mooi tochtje uit te steken.Cannonneke wrote:Aan de kouterslag te Melle, tussen de spoorbermen. Ik ben er gisteren wat gaan biken, en amaai niet simpel zenne. Er ligt zo'n vettig laagje, wat maakte dat ik verschillende keren voet aan de grond moest zetten, ook veel weggegleden over boomwortels. Goed om techniek te oefenen !