Je neemt een no-name frame en plak er jouw naam op (frames kan je vinden als partikulier voor +/- 50euro),
gooi daar goedkope shimano onderdelen op die absoluut niet terreinwaardig zijn en een vork van een flutmerk.
Plak daar een XT achterderrailleur op en de meest kijken niet meer verder.
Brol? Voor mij wel.
Alivio en XTR zijn beide van Shimano,
maar afwerking, werking en prijs zijn net iets verschillend.
Zoek je iets degelijker, volg dan een tijdje de verkoopsafdeling bv.
eerste MTB botetecchia
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Re: eerste MTB botetecchia
Kermit wrote:Dit bv http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=51233Splinter wrote:wat ik voor 500 euro beter ga vinden dan...
Enkel nog een andere stuurpen steken (+- €20,- )
Daar zal je veel meer plezier aan beleven.
En ik denk dat je de FX 570 comp XT - Deore bedoelt.
http://www.bottecchia.com/zoom.aspx?img ... height=480
maat: 19,5" das veel te klein voor mij...
Njah het kan dat het die is, enkel in andere kleur dan ofzo... totaal geen id. Slechte fiets? Ik ben ook nog maar een beginner he... Iksnap niet waarom alain hier zo begint te zeiken ma kom.
rock shox is een flut merk? Ok laat maar ik lees u commentaar al niet meer... Wat heeft u gebeten seg_alain_ wrote:Je neemt een no-name frame en plak er jouw naam op (frames kan je vinden als partikulier voor +/- 50euro),
gooi daar goedkope shimano onderdelen op die absoluut niet terreinwaardig zijn en een vork van een flutmerk.
Plak daar een XT achterderrailleur op en de meest kijken niet meer verder.
Brol? Voor mij wel.
Alivio en XTR zijn beide van Shimano,
maar afwerking, werking en prijs zijn net iets verschillend.
Zoek je iets degelijker, volg dan een tijdje de verkoopsafdeling bv.
Dit is een forum,
jij stelt een vraag en ik geef mijn ongezouten mening.
Dat die niet naar jouw zin is, tja, meningen kunnen verschillen.
Maar waarom schrijf ik dit, je leest het toch niet..
Ow, RockShox is inderdaad geen flutmerk,
maar heeft wel flutvorken in het segment (goede vorken ook trouwens),
net zoals Shimano flutonderdelen en toponderdelen heeft.
Maar daarom is er ook prijsverschil.
jij stelt een vraag en ik geef mijn ongezouten mening.
Dat die niet naar jouw zin is, tja, meningen kunnen verschillen.
Maar waarom schrijf ik dit, je leest het toch niet..
Ow, RockShox is inderdaad geen flutmerk,
maar heeft wel flutvorken in het segment (goede vorken ook trouwens),
net zoals Shimano flutonderdelen en toponderdelen heeft.
Maar daarom is er ook prijsverschil.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Een instap-fiets heeft meestal "goedkoop" onderdelen, om het goedkoper te maken (heb een Cube van iets meer dan 800 €) en als ik die van mijn zoon vergelijk, 't ja, het zit wat in in de redenatie van Alain hoor...
Een voor-vork Rock shok dart 3 is een goedkoop vork, maar voor het terrein dat we hier in de buurt hebben, zand en kiezel en soms wortels, maar daar rijd ik niet op, omwil van het gevaar o.a, aan 57 jaar neem je geen extra risico's meer in een reeds bestaand risisco (gewoon funny biking zou ik zeggen)...
Als voor-vork de geest geeft, zal ik een duurdere laten insteken (beter vering dan die van nu, want soms vind ik het toch wat "hard"....)
Ik denk dat ik de fiets gezien heb bij Itek (Rotem) vorige week.
Een voor-vork Rock shok dart 3 is een goedkoop vork, maar voor het terrein dat we hier in de buurt hebben, zand en kiezel en soms wortels, maar daar rijd ik niet op, omwil van het gevaar o.a, aan 57 jaar neem je geen extra risico's meer in een reeds bestaand risisco (gewoon funny biking zou ik zeggen)...
Als voor-vork de geest geeft, zal ik een duurdere laten insteken (beter vering dan die van nu, want soms vind ik het toch wat "hard"....)
en jij zou het dus niet doen?Neobiker wrote:Een instap-fiets heeft meestal "goedkoop" onderdelen, om het goedkoper te maken (heb een Cube van iets meer dan 800 €) en als ik die van mijn zoon vergelijk, 't ja, het zit wat in in de redenatie van Alain hoor...
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Ik zou hier en daar "wat" snuffelen, en ook op de tweede-hands markt.Splinter wrote:en jij zou het dus niet doen?Neobiker wrote:Een instap-fiets heeft meestal "goedkoop" onderdelen, om het goedkoper te maken (heb een Cube van iets meer dan 800 €) en als ik die van mijn zoon vergelijk, 't ja, het zit wat in in de redenatie van Alain hoor...
Maar ik wil je niet be-invloeden (ken er ook niet zoveel van)...soms heb je mooie promo's bij de kleinere fietsboer (de mijn kost 200 € meer) maar met hydraulische remmen en een oersterk kader....de rest is wat "primitief" in vergelijking met duurdere HT van boven de 1000 €...maar om te beginnen hé....
En is de service van Itek optimaal ??? Daar moet je ook aan denken.
Grote zaak, grote toon"zaal", veel aanbod en goedkoop, maar de na-verkoop....'k weet niet.
Re: eerste MTB botetecchia
Alain 'zeikt' niet. Ik heb zelf ook de fout gemaakt om met 'n itek fiets te beginnen. In 2 maanden was hij al verschillende keren terug geweest naar de winkel omdat er iets aan scheelde. (ketting viel er constant af etc.)Splinter wrote:Kermit wrote:Dit bv http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=51233Splinter wrote:wat ik voor 500 euro beter ga vinden dan...
Enkel nog een andere stuurpen steken (+- €20,- )
Daar zal je veel meer plezier aan beleven.
En ik denk dat je de FX 570 comp XT - Deore bedoelt.
http://www.bottecchia.com/zoom.aspx?img ... height=480
maat: 19,5" das veel te klein voor mij...
Njah het kan dat het die is, enkel in andere kleur dan ofzo... totaal geen id. Slechte fiets? Ik ben ook nog maar een beginner he... Iksnap niet waarom alain hier zo begint te zeiken ma kom.
Ik was 'n beginneling met 'n beperkt budget, zag iets bij den Itek en kocht het. De grootste fout van m'n mtb-carrière.
Hiermee wil ik enkel zeggen, pak je geld. Ga naar 'n degelijke lbs en koopt daar iets. Veel betere service, waarschijnlijk wel iets duurder.
Maar ik heb liever ne fiets met full deore bij ne lbs met merkkader dan ne bike met full lx met 'n prulkader dat bij elke 'drop' kan breken.