Magnifieke marathon !
Wij hebben hem gereden als hij als WK gereden werd, 2 jaar geleden.
Er lag toen 's morgens zelfs sneeuw in Les 2 Alpes. Dus zorg dat je voor alle weer types bent voorzien. De eerste bevoorrading ligt bovenop de eerste beklimming, het was er 4 graden en er viel smeltende sneeuw.
Voor de rest, de moeite.
Je moet wel durven naar beneden rijden, de afdalingen zijn niet van de poes, wortels, wandelpaadjes met los liggende stenen, enz.
In de klimmen, doseer, want ze zijn lang maar niet super technisch.
Als je de tijd hebt, geniet van de omgeving, je rijdt er in adembenemende landschappen.
Hier vind je meer info: http://www.bike-oisans.com/alpes-vtt-cy ... da-32.html
Vergis je niet in de aankomst. Het lijkt alsof je binnenkomt en wil nog eens alles uit de kas rijden. Maar je moet nog een plaatselijke lus doen met een paar steile klimmetjes vooraleer je over de meet rijdt !
La traversée de Bourg d'Oisans marahton
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Kun je die afdalingen vergelijken met sommige afdalingen van de raid des haute fagnes? Alleen zullen de deze wel langer zijn natuurlijk.BGT wrote:Magnifieke marathon !
Wij hebben hem gereden als hij als WK gereden werd, 2 jaar geleden.
Er lag toen 's morgens zelfs sneeuw in Les 2 Alpes. Dus zorg dat je voor alle weer types bent voorzien. De eerste bevoorrading ligt bovenop de eerste beklimming, het was er 4 graden en er viel smeltende sneeuw.
Voor de rest, de moeite.
Je moet wel durven naar beneden rijden, de afdalingen zijn niet van de poes, wortels, wandelpaadjes met los liggende stenen, enz.
In de klimmen, doseer, want ze zijn lang maar niet super technisch.
Als je de tijd hebt, geniet van de omgeving, je rijdt er in adembenemende landschappen.
Serge
- BGT
- Mountainbiker
Inderdaad, ze zijn veel langer, maar zeker niet minder technisch.
De eerste afdaling gaat over een free-ride piste, men zegt dat ze moeilijk is, maar ik vond dat eigenlijk wel meevallen (als je niet gehinderd wordt door tragere rijders)
In de tweede afdaling moeten 1000 hm gedaald worden. In het begin gaat dat over zigzaggende wandelpaadjes bezaaid met leisteen, later wordt het breder. Ik dacht dat er op het einde een heel brede gladde strook in lag die op de weg uit komt. Als je die kunt rijden krijg je beneden applaus (kippevel moment)
Naar Alpe d'Huez toe, zijn het over het algemeen brede paden tot bovenop de Alpe.
Deze afdaling is redelijk tricky, smal, zigzag, veel wortels. Op het einde van deze afdaling prachtige ST afdaling (ong. 2 km) naar de rivier die door Bourg d'Oisans loopt. Laat je hier niet verassen door dat het vlak is. (zie mijn vorige post)
De eerste afdaling gaat over een free-ride piste, men zegt dat ze moeilijk is, maar ik vond dat eigenlijk wel meevallen (als je niet gehinderd wordt door tragere rijders)
In de tweede afdaling moeten 1000 hm gedaald worden. In het begin gaat dat over zigzaggende wandelpaadjes bezaaid met leisteen, later wordt het breder. Ik dacht dat er op het einde een heel brede gladde strook in lag die op de weg uit komt. Als je die kunt rijden krijg je beneden applaus (kippevel moment)
Naar Alpe d'Huez toe, zijn het over het algemeen brede paden tot bovenop de Alpe.
Deze afdaling is redelijk tricky, smal, zigzag, veel wortels. Op het einde van deze afdaling prachtige ST afdaling (ong. 2 km) naar de rivier die door Bourg d'Oisans loopt. Laat je hier niet verassen door dat het vlak is. (zie mijn vorige post)
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Hier de link met de foto's van vorig jaar, dat ziet er inderdaad niet slecht uit.
http://www.oisans-photos.com/gallery/pi ... y/marathon
http://www.oisans-photos.com/gallery/pi ... y/marathon
- teamspirit
- Mountainbiker