ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
LuckyIron
Mountainbiker

Re: Verzekering tourtochten

Post by LuckyIron »

tronn wrote:Weet er trouwens iemand hoe het eigenlijk zit met de verzekering die de organiserende club moet afsluiten voor de bikers van zo'n tourtocht
Ik heb namelijk maandag morgend kontakt opgenomen met iemand van de organisatie van de tt in lommel,die wist me te vertellen dat deelnemers enkel verzekerd zijn voor 3den..... dus niet voor letsels en die ze zelf opgelopen hebben en de daaruit voortvloeide kosten
leuk is dat dacht ik zo...........................
De organiserende club moet u een papier kunnen bezorgen van de verzekering. Jij moet dat dan invullen en de club moet dat naar hun verzekering sturen. Is voor lichamelijk letsel!

Zeker eens achter horen!
tronn
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel World Cup 2019 -Stevens Team Carbon Cyclocross-Look 595-LTK23 29er

Post by tronn »

pt3r wrote:Lijkt me eigenlijk een beetje normaal ander komt iedereen op de TT gewoon zijn ouwe fiets crashen want de verzekering betaald dan toch een nieuwe.
Ik heb het hier natuurlijk alleen over lichamelijk letsel he slimmeke :wink: en de daaruit voortvloeiende kosten ziekenhuis dokter verzorging etc....
tronn
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel World Cup 2019 -Stevens Team Carbon Cyclocross-Look 595-LTK23 29er

Post by tronn »

LuckyIron wrote:
tronn wrote:Weet er trouwens iemand hoe het eigenlijk zit met de verzekering die de organiserende club moet afsluiten voor de bikers van zo'n tourtocht
Ik heb namelijk maandag morgend kontakt opgenomen met iemand van de organisatie van de tt in lommel,die wist me te vertellen dat deelnemers enkel verzekerd zijn voor 3den..... dus niet voor letsels en die ze zelf opgelopen hebben en de daaruit voortvloeide kosten
De organiserende club moet u een papier kunnen bezorgen van de verzekering. Jij moet dat dan invullen en de club moet dat naar hun verzekering sturen. Is voor lichamelijk letsel!

Zeker eens achter horen!
Ik dacht dat uiteindelijk ook maar blijkbaar was de persoon van de tt van lommel waarmee ik gebeld heb(telefoonnummer gebruikt die vermeld staat op de mountainbikesite tt kalender) al even goed op de hoogte van wat en hoe betreffende de verzekering als ik :(
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

mail sturen naar de organiserende club + naar de bond waar ze zijn aangesloten!!

:bounce:
tronn
Mountainbiker

Post by tronn »

Ga er dadelijk werk van maken want het blijkt echt wel ernstig te zijn...
Dommel
Mountainbiker

Post by Dommel »

Mijn ergste tuimelpartij:

In een wegkoers een kwak gekregen in de voorbereiding van de spurt.
Open elleboogbreuk - schedelfractuur - knieschijf gebroken - labrumscheur (gewrichtsring rond de heupkop). Na een lange revalidatie terug vrolijk aan het biken - de ene dag al wat meer pijn dan de andere.
tronn
Mountainbiker

Post by tronn »

LuckyIron wrote:

Zeker eens achter horen!
Blijkbaar is het toch maar alleen voor derden.... gvd had ik dit op voorhand geweten had ik zeker een persoonlijke verzekering afgesloten
hoeveel mountainbikers zouden er niet in deze onwetendheid verkeren ?????
hopelijk komt alles nog goed voor me
groetjes
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

#-o

Ik dacht eigenlijk ook wel verzekerd te zijn als ik ging rijden hoor .... ?
tronn
Mountainbiker

Post by tronn »

Ja zoals de meesten onder ons, je betaald er uiteindelijk ook voor altans dat denk je toch... niet dus ! toch niet voor wat betreft de "fietspromo" toerttochten, chrono' s en marathons..... je bent enkel verzekerd voor schade aan derden iets wat door je familiale verzekering zowiezo ook gedekt wordt ... je betaald dus voor niets !
Beste is een persoonlijke verzekering aan te gaan die je dekt voor alle mogenlijke risiko's.... morgen ga ik ff informeren bij mijn verzekeringsagent.....
je weet maar nooit mijn ongeval van zondag had me evengoed in een
"karreke" kunnen doen belanden
dan ben je wel dik de pi ](*,) neut
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

tronn wrote: Blijkbaar is het toch maar alleen voor derden.... gvd had ik dit op voorhand geweten had ik zeker een persoonlijke verzekering afgesloten
hoeveel mountainbikers zouden er niet in deze onwetendheid verkeren ?????
hopelijk komt alles nog goed voor me
groetjes
zeer straf!

is die club aangesloten bij nen bond? Daar eens horen anders!!
Post Reply