Roval XC of shimano XTR velgen ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
hb
Mountainbiker

Post by hb »

kijk hier eens naar

een xtr set voor € 495 ,
http://egle.mediamambo.de/

rijd nu zelf ook met de xtr bevalt zeer goed, zijn ust .

zelf geen ervaring met deze shop maar krijgt op e-bay goede recenties.

succes
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

LucVR wrote:Mijn punt is gewoon dat je (zeker voor jouw budget) meer waar/kwaliteit voor je geld hebt dan bij een stel systeemwielen. Die van Shimano vormen daarop de uitzondering.
Bovendien heb je met wielen zoals de SLR, Roval enz. altijd het risico van problemen met de service na verkoop wegens moeilijk verkrijgbare spare parts.

Om op je vraag over de ZTR velgen te antwoorden: die zijn specifiek ontworpen om tubeless te rijden met klassieke buitenbanden en de Notubes vloeistof. Je kan er niet tubeless mee rijden zonder die vloeistof zzoals bij UST velgen en banden. Maar als je wil, kan je er ook gewoon met binnenbanden mee rijden.
Excuseer, maar met NoTubes velgen kun je PERFECT tubeless of tubeless ready of TNT rijden (zoals ik bijna altijd doe), bovendien houden ze de band beter op de velg indien niet-tubeless banden gebruikt. Andere voordelen van NoTubes: minder lek omwille van het design, "gewone" spaken die je overal kunt krijgen, 32 spaken per wiel per 3 gekruisd en da's nog altijd 't sterkste, beter luchtdicht en 'toevallig' nog lichter ook!

NoTubes met ronde spaken zijn bovendien betaalbaarder dan de andere merken. XTR aan 495 is idd niet zo veel, maar da's dan ook in verhouding met het relatief 'zware' gewicht (+-120-150 g méér dan ZTR Olympic-DT 240 - revolution of dergelijks, ondanks minder spaken).

Ter info,

Ken
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Bulkie wrote:
LucVR wrote:Mijn punt is gewoon dat je (zeker voor jouw budget) meer waar/kwaliteit voor je geld hebt dan bij een stel systeemwielen. Die van Shimano vormen daarop de uitzondering.
Bovendien heb je met wielen zoals de SLR, Roval enz. altijd het risico van problemen met de service na verkoop wegens moeilijk verkrijgbare spare parts.

Om op je vraag over de ZTR velgen te antwoorden: die zijn specifiek ontworpen om tubeless te rijden met klassieke buitenbanden en de Notubes vloeistof. Je kan er niet tubeless mee rijden zonder die vloeistof zzoals bij UST velgen en banden. Maar als je wil, kan je er ook gewoon met binnenbanden mee rijden.
Excuseer, maar met NoTubes velgen kun je PERFECT tubeless of tubeless ready of TNT rijden (zoals ik bijna altijd doe), bovendien houden ze de band beter op de velg indien niet-tubeless banden gebruikt. Andere voordelen van NoTubes: minder lek omwille van het design, "gewone" spaken die je overal kunt krijgen, 32 spaken per wiel per 3 gekruisd en da's nog altijd 't sterkste, beter luchtdicht en 'toevallig' nog lichter ook!

NoTubes met ronde spaken zijn bovendien betaalbaarder dan de andere merken. XTR aan 495 is idd niet zo veel, maar da's dan ook in verhouding met het relatief 'zware' gewicht (+-120-150 g méér dan ZTR Olympic-DT 240 - revolution of dergelijks, ondanks minder spaken).

Ter info,

Ken
Ken, wat bedoel je nu eigenlijk? Ik begrijp je punt eigenlijk niet. Heb ik ergens beweerd dat je met Notubes velgen NIET tubeless kan rijden?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Mijn stem ging ook naar de xtr's, maar ik heb nu al de derde spaak uitgereden vanachter ! De spaak zit er nog in en er is niks aan te zien, alleen kan je ze in richting van naaf/velg bewegen over 0.5cm ofzo :-?
Mijn rijstijl is nu niet bepaald supersmooth, maar met m'n 60kg verwachtte ik toch minder poblemen eigl. Nog iemand met die problemen ?
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

viperke wrote:Mijn stem ging ook naar de xtr's, maar ik heb nu al de derde spaak uitgereden vanachter ! De spaak zit er nog in en er is niks aan te zien, alleen kan je ze in richting van naaf/velg bewegen over 0.5cm ofzo :-?
Mijn rijstijl is nu niet bepaald supersmooth, maar met m'n 60kg verwachtte ik toch minder poblemen eigl. Nog iemand met die problemen ?

Lagers verslijten nu eenmaal.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Wacht... spaken hebben geen lagers #-o
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

viperke wrote:Wacht... spaken hebben geen lagers #-o
Lees zijn tekst is tegoei :wink:
Benneke
Mountainbiker