afspuiten onder hoge druk

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Mickey Mouse
Mountainbiker

Post by Mickey Mouse »

de mauve wrote:en wat is een siliconenspray?
Siliconenspray voor het smeren en beschermen van onderdelen van kunststof en rubber. Siliconenspray is waterafstotend, pH-neutraal en bestand tegen weersinvloeden en zwakke zuren en basen. Siliconenspray voorkomt het vastvriezen en uitdrogen van onderdelen van rubber en het piepen en kraken van onderdelen van kunststof. Siliconenspray heeft een uitstekende mechanische en thermische stabiliteit...

Je kan je natuurlijk ook een vrouw nemen zonder siliconen implantaten maar die wel je fiets wil poetsen telkens je thuis komt zodat jij met een fris pintje even uitrust ...
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Drossie wrote:Is het nodig van hem sneller af te drogen?
Kan hij niet gewoon drogen zonder compresseur? (anders schaf ik me morgen ook die compresseur aan zenne)
Is pas vanaf zaterdag a.s.......nie goe geleze :oops:
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

ik spuit mijn fietsen al 5jaar proper met de hogedrukreiniger en heb nog nooit last gehad.
ik spuit dan ook alleen het grootste vuil eraf,de rest doe ik dan met een emmer en een sopje.
moet er wel bij zeggen dat ik mijn fietsen minstens 2maal per jaar binnen doe om een onderhoud(kost me ongeveer 15€ per keer)
Peeee
Mountainbiker

Post by Peeee »

Is dat drogen met die compressor echt handig?
eerste keer dat ik ervan hoor en ik werk in de renmans naast den aldi dus kan mij gemakkelijk ene aan de kant zetten als da echt helpt
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

l.a wrote:ik spuit mijn fietsen al 5jaar proper met de hogedrukreiniger en heb nog nooit last gehad.
Misschien eens zandstralen daar heb je ook geen last van.
Je fiets echter..... :-)
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

en strand race's zijn di dan gezond voor uwe fiets? :roll:

we moeten ook ni heiliger zijn als de paus e, [-o<
als ge ne karcher met en beetje verstand gebruikt en ni volle bak op uw lagers spuit zal het wel ni veel kwaad kunnen.

ieder zijn mening hierover,
naar mijn mening ist verdomd gemakkelijk om het grootste vuil eraf te krijgen
de mauve
Mountainbiker

Post by de mauve »

.....en ik neem aan dat een mtb waar serieus mee 'gebrekt' wordt ook geen jaaaaaren meegaat, dus waarom dan niet afspuiten?
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

In het begin (Neobiker #-o ) deed ik het ook, lettend op de gevoelige plekken, trapas, wielas en dergelijk...schoonzoon is een ervaren fietser, gaat al jaren naar de caserne van Diest vanuit Neeroeteren met de coursfiets en vlamd af en toe in de bossen als hij niet in Kosovo is of in Afghanistan...zegt: geen HP
Technieker zegt: geen HP (beide verkopen geen Kärcher of hebben geen aandelen bij de fabriek).
Maar het is een beetje waar anderzijds, opletten is de boodschap.
En of je een tuinslang gebruikt of niet :roll: iedereen op zijn manier.
Met perslucht de laatste restanten water en modder en zand waar je niet kunt met een borstel, is ook aangeraden door die mannen (als het goed droog is, zal de olie en vet beter hechten dacht ik dan op een natte of vochtig ondergrond)

Ik ben ook geen overdreven poetser (fiets vandaag niet gereinigd, alleen de ketting ontvet en onmiddelijk vet opgespoten, want morgen ga ik weer in de smurrie fietsen (geen weersverbetering in zicht, dus modder en plassen).
Bike zal ook niet drogen deze nacht (is in een onverwarmd kot)...
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

de mauve wrote:.....en ik neem aan dat een mtb waar serieus mee 'gebrekt' wordt ook geen jaaaaaren meegaat, dus waarom dan niet afspuiten?
Omdat dit niks te maken heeft met de levensduur van je fiets. Het zijn enkel de kosten die oplopen door vroegtijdig onderdelen te moeten vervangen die je hebt stuk gespoten. :wink:
Post Reply