Zottegem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

Vandaag Zottegem gereden (begonnen met eerste gedeelte groene lus ; daarna blauwe lus ; daarna rode lus om af te sluiten met tweede gedeelte groene lus).

Toch een niet te onderschatten route. Vooral de rode lus is behoorlijk zwaar.

Op de rode route is er een smal klimmend paadje. Dit paadje is echter dichtgegroeid met links en rechts netels. Amai mijn benen ... ze tintelen serieus. 't Zal wel gezond zijn zekers ?

Ook de bepijling was niet altijd even duidelijk.

Groeten.
Horsepower
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Horsepower wrote:Vandaag Zottegem gereden (begonnen met eerste gedeelte groene lus ; daarna blauwe lus ; daarna rode lus om af te sluiten met tweede gedeelte groene lus).

Toch een niet te onderschatten route. Vooral de rode lus is behoorlijk zwaar.

Op de rode route is er een smal klimmend paadje. Dit paadje is echter dichtgegroeid met links en rechts netels. Amai mijn benen ... ze tintelen serieus. 't Zal wel gezond zijn zekers ?

Ook de bepijling was niet altijd even duidelijk.

Groeten.
Horsepower
Ik heb die ook nog eens gereden vandaag: een groot stuk groen & da ganse rode lus. Dat paadje is idd erg dicht begroeid met netels; zelfs tevoet geraak je er niet op zonder jezelf te netelen. :lol: :oops: Nog zo'n lastig stuk is daar beneden aan de Berendries, met die diepe plassen. Ik vind het althans niet te doen al rijdend :oops:
Na een 5-tal km op de groende lus ben ik wel eens superlomp in een modderplas ten val gekomen, maar dat hoort erbij zeker. #-o

De bepijling kan idd veel beter op sommige plekken. Mja, als "local" ken ik de route vrij goed. Ze goed kunnen rijden daarentegen... #-o
The natural
Mountainbiker

Post by The natural »

De routes (R+G+B) gereden na enige regenval.

Rood is een tof parcours, redelijk off road met als top een klimmende singeltrack over wat boomwortels. Groen maar een stukje gevolgd (verbinding tussen R&B), en blauw noem ik geen mountainbike route: vrijwel niets off road.

Bij het kruisen van de N42 (pijltje rechtdoor) raakten we het spoor bijster, konden dit verder wel op pikken.

Conclusie: een leuk parcours, met dank aan het rode stuk. Bolden aan ca 20 per uur, hevige regenval, ontwortelde bomen en weg zoeken zijn wellicht niet vreemd aan deze lage moyenne.
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Gisteren nog maar eens deze rit gedaan. Het lag er op sommige plekken wel verschrikkelijk zwaar bij, maar dankzij nieuwe rubbers (nobby nics v&a) nooit echt in de problemen gekomen :drunk: Das iets anders dan de RR's zelle. 8)
Op sommige plekken lag het wel héél gevaarlijk: zoals in het aanrijden van dat bosje dat evenwijdig loopt met de Berendries: modder, natte kasseiën & afdaling zijn geen goede mix. Men achterwiel wou me daar 2x serieus voorbijsteken. :-? Dan maar ingehouden & wat voorzichtiger beginnen rijden op dat stukje.

Die befaamde singeltrack die dichtgegroeid was met brandnetels is nu volledig gesnoeid trouwens. :wink:
Bennydel
Mountainbiker

Post by Bennydel »

Hoe zwaar is Zottegem in vergelijking met Erpe Mere en Herzele? Vorig jaar Herzele en Erpe Mere gedaan maardit jaar nog maar weinig kunnen fietsen.
Willen liever eens iets nieuw maar niet te zwaar.
stinoke
Mountainbiker

Post by stinoke »

Zottegem is moeilijk om te vergelijken met erpe-mere he.

Erpe-mere groen is plat en daar raas je over heen. Blauw en rood zijn mooie routes maar zonder echte uitschieters he!

Groene route zottegem is goed te rijden, redelijk plat en mooie paadjes. Blauw is een toeristenroute die meer asfalt telt dan off-road. Rood daarentegen heeft enkele steveige kuitenbijterkes in petto. Heb zonet rood en groen gereden en rood was op vele plekken niet berijdbaar door de hevige regenval de voorbije dagen. De zijwegeltjes van de Berendries zijn wel ni te onderschatten.

Erpe-mere is bijlange ni zo zwaar als zottegem vind k.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Vandaag vanuit Moerkerke een uitstapje geregeld naar Zottegem samen met Aragorn, Bart en Dominique.
Aragorn gisteren nog eventjes gebeld naar de Sportdienst van Zottegem met de vraag of er douchegelegenheid en afspuit mogelijkheid was. Een vriendelijke mevrouw meldde dat deze voorzien waren in de omgeving van de zwemkom. :-D
Er werd besloten de groene, blauwe en rode lus te rijden.
We reden al snel bergop en ofroad wat ons toch wel deed nadenken over waar we aan begonnen. #-o
De rode lus was toch zeker de meest technische met z'n smalle paadjes, gevaarlijke afdalingen. Bart zal het geweten hebben :wink: klimwerk en duidelijk veel meer offroad dan de andere lussen.
Herinner me vooral een pad waar boomwortels het zeer moeilijk maakten om boven te geraken, de paden met steenpuin en de netels die me op dit moment nog steeds een tintelend gevoel geven.
Welke hellingen of berendriesen we onder de wielen geschoven kregen weet ik niet maar we hebben genoten en plezier gehad in ons(mijn) lijden.
Na de tocht rond 12h30(de zwemkom was gesloten) heeft ons iemand de douches gewezen zodat we ons toch weer wat toonbaar konden maken. Bedankt =D>
Zeker een tocht om nog eens te rijden.

Het verslag van onze tocht vind je op http://www.sintritatrappers.be/mountainbike.aspx

Groeten
geertje :wink:
Drossie
Mountainbiker

Post by Drossie »

Gisteren en vandaag ben ik de Bloso-routes van Zottegem gaan verkennen met mijn nieuwe fiets.
Gisteren was de bedoeling van Groen-Blauw te rijden. Dat lukte een hele tijd zeer goed, maar plots zat ik weer op de groene lus, terwijl ik de blauwe moest hebben. Heb dan maar de groene verder gevolgd.
Twas een leuk parcourtje voor een beginner, maar kdenk dat ik de combinatie van groen-blauw niet veel meer zal rijden. Er ontbraken een aantal bordjes (of ze waren overgroeid), maar tviel wel mee.

Vandaag heb ik dan de groen-rode tocht gereden en die was heel wat leuker. Kheb het eigenlijk nergens echt lastig gehad, maar 1 afdaling heb ik toch maar zeer traag gedaan wegens combinatie van modder, stenen en nogal steil. De berendries heb ik eigenlijk niet gezien :oops: Ik was er heel de tijd op aant wachten, maar ben heel de tocht blijven wachten
Er ontbraken iets meer bordjes, wat ervoor zorgde dat ik een km of 4 extra gedaan heb. Alles samen heb ik 48km gereden.
De groen-rode tocht kan ik iedereen aanraden, vrij veel afwisseling en zeker niet teveel asfalt! :wink:
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

de mannen,
vandaag met mijne maat de Jean bloso parcours gereden en het is ons
bevallen,
het weer viel natuurlijk enorm mee, maar het is een goeie mix van
road en off-road, voor ons toch,
parcours lag er prima bij, paar pijltjes door werkzaamheden opzij
zien liggen of staan, maar zijn op parcour gebleven,
douchke in de sporthal, cafetaria wel gesloten wegens buitenactiviteiten, dan maar in centrum terrasje gedaan,
zou zeggen
tot de volgende
Louis
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

iemand de gpx van alle lussen samen ?
Post Reply