Roval XC of shimano XTR velgen ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Alpine
Mountainbiker

Roval XC of shimano XTR velgen ?

Post by Alpine »

Ik heb nu DT SWISS 430 standaard onder mijn fiets staan ik had toch graag een verbetering gezien.

Het moet dienen voor XC en ik zou er niet meer dan 750€ aan willen uitgeven. Mijn oog was gevallen op Roval XC en shimano XTR heeft iemand hier er meer ervaring mee of mss ander velgen die de moeite zijn ?

En met binnenbanden of tubeless mss dat iemand mij hier kan vertellen over de voor -en nadelen of velgen kan aanraden die voor beide geschikt zijn?
Luct4
Mountainbiker

wielen

Post by Luct4 »

Leuke vraag.

Ik wil ook een lichter ander setje wielen kopen maar wel voor een beperkter budget. +/- 450€. Ben benieuwd naar de reacties
op je vraag.

Groeten
L
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Tzijn allebei topwielen. Maak nie uit welke dat je neemt. Roval's zijn lichter en exclusiever dan xtr's 8)
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Met dat budget laat je je een écht goede en lichte handgemaakte set vlechten ... genre DT 240S - ZTR Olympic - Sapim Laser ... Met CXRays wordt het wat duurder, maar dat kan je weer compenseren met andere velgen.

En als je dan toch absoluut teveel geld wil uitgeven aan een set systeemwielen, ga dan voor de XTR wielen. dan heb je tenminste bewezen duurzame technologie in huis.
Alpine
Mountainbiker

Post by Alpine »

Het gaat bij mij ook niet om veel geld wille uitgeven maar ik weet dat aan kwaliteit een prijskaartje hangt en dat uiteindelijk meestal zijn geld wel waard is.

Kan iemand me nog vertellen of deze velgen ook geschikt zijn voor binnebanden en/of tubeless en wat hier de voor -en nadelen van zijn.

Ik woon in de buurt bij Van Eyck iin Geel ik denk dat ik daar ook nog is een kijkje ga nemen

Alvast bedankt voor de antwoorden hier moet ik nog eens te goei over na denken.
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Mijn punt is gewoon dat je (zeker voor jouw budget) meer waar/kwaliteit voor je geld hebt dan bij een stel systeemwielen. Die van Shimano vormen daarop de uitzondering.
Bovendien heb je met wielen zoals de SLR, Roval enz. altijd het risico van problemen met de service na verkoop wegens moeilijk verkrijgbare spare parts.

Om op je vraag over de ZTR velgen te antwoorden: die zijn specifiek ontworpen om tubeless te rijden met klassieke buitenbanden en de Notubes vloeistof. Je kan er niet tubeless mee rijden zonder die vloeistof zzoals bij UST velgen en banden. Maar als je wil, kan je er ook gewoon met binnenbanden mee rijden.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Ga voor de Roval XC Controle: stijf,veel exclusiever en lichter dan de XTR.
Bovendien maken ze een heerlijk geluid. 8)
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Alpine wrote: Ik woon in de buurt bij Van Eyck iin Geel ik denk dat ik daar ook nog is een kijkje ga nemen
Ik rij nu sinds een dikke maand met XTR's rond, tot nu toe geen klagen :-D maar ja, op een maand tijd kan je nu wel niet echt spreken van intensief getest hè. Bij Van Eyck in Aalst staan die xtr's trouwens redelijk gunstig geprijsd, dacht een 448€. Zal dus in Geel wel niet veel schelen, voor die prijs topwielkes al bestaan er natuurlijk altijd beter hè en die Rovals zijn idd. wel een pak exclusiever.
Alpine
Mountainbiker

Post by Alpine »

ja ik ga nog is te goei luisteren achter de prijs/kwaliteit en dan zien we wel
thanks voor de tips :wink:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

LucVR wrote:Met dat budget laat je je een écht goede en lichte handgemaakte set vlechten ... genre DT 240S - ZTR Olympic - Sapim Laser ... Met CXRays wordt het wat duurder, maar dat kan je weer compenseren met andere velgen.

En als je dan toch absoluut teveel geld wil uitgeven aan een set systeemwielen, ga dan voor de XTR wielen. dan heb je tenminste bewezen duurzame technologie in huis.
ztr, 240S en sapic cxrays moet perfect lukken om onder de 750euro te blijven hoor
Post Reply