Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

gianni motta wrote:- het bestand in trainingcenter exporteren in tcx
- tcx converteren naar gpx of gdb
- gpx of gbd openen in mapsource

omslachtig maar ja ..... #-o
Hier <klik> kan je de conversie online doen. Lijkt me toch sterk indien dit de standaardprocedure is.

Ik heb nu TCX Converter by DDAAXX gebruikt, zeer gebruiksvriendelijk klik

Kan uitlezen als gpx echt niet rechtstreeks gebeuren?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Wat is eigenlijk het belang van de waypoints.
De 705 heeft er 100, als ik dan in een topic lees dat iemand 10000 waypoints of meer nodig had om een 100K route op te slaan maak ik me zorgen over de afstand die je met zo'n 705 kunt rijden .
Of heb je waypoints enkel nodig als je geen kaarten 'on board' hebt?
em deka
Mountainbiker

Post by em deka »

A d r i wrote:Wat is eigenlijk het belang van de waypoints.
De 705 heeft er 100, als ik dan in een topic lees dat iemand 10000 waypoints of meer nodig had om een 100K route op te slaan maak ik me zorgen over de afstand die je met zo'n 705 kunt rijden .
Of heb je waypoints enkel nodig als je geen kaarten 'on board' hebt?
deze uitleg van Ivo maakt heel veel duidelijk :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hm, inderdaad een hele boterham.
Dus eigenlijk heb je die waypoints niet nodig onderweg, maar enkel als je bepaalde punten, bvb start en einde extra wil markeren?
Verder lijkt het me dat de lengte van de track die je kan loggen afhangt van het aantal logpunten, en dus het geheugen van je GPS.
Misschien gebruikte die persoon een verkeerde naam en bedoelde hij eigenlijk logpunten ipv waypoints?
Eea door elkaar halen is snel gebeurd.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Een waypoint heeft geen enkele invloed op een track, dient daar alleen als extra markeerpunt (bv start, parkeerplaats van je auto, enz...).

Een route (dus met routeerbaar kaartmateriaal) kan niet zonder waypoints (zichtbaar punt) of viapunten (hetzelfde maar onzichtbaar punt op je kaart) want die wordt berekend van WP naar WP.

Je hebt voor een track veel logpunten nodig omdat een track bestaat uit rechte lijnen die elk logpunt verbinden, dus hoe meer logpunten hoe juister de track.

Je hebt voor een route veel minder waypoints nodig omdat de waypoints (met uitzondering van een directe route) nie tmet een rechte verbonden worden tussen 2 WP's maar tussen deze 2 punten over de routeerbare weg berekend worden. De hoeveelheid WP's is dus niet van belang maar de strategische keuze (na een kruising waar er meerdere mogelijkheden tot berekening zijn tot het volgende WP).

Heb je geen hoogtemeter of cadansmeter/snelheidsmeter nodig op je gps heb je met de 605 een even goed apparaat (en goedkoper) dan de 705Bundle.

Het max. aantal logpunten bepaald idd de lengte en juistheid van de track.
Maar de Edge kan er 13.000 aan dacht ik en een een outdoor als de 60 10.000+10.000. Die 10.000 rij je nooit op een dag vol.
Je moet het toestel dan ook niet instellen op manuele logging (bv om de 1 seconde) om een correcte track te verkrijgen. De automatische instelling bespaart veel op lopgpunten maar is even correct omdat het toestel logpunten aanmaakt als het nodig is (verandering van parameters snelheid, hoogte, richting) en weining of geen als die parameters ongewijzigd blijven (bv lange weg tegen constante snelheid).
Als je tracks wil opslaan voor meerdere dagen is een toestel met een extern geheugen (zoals de 605-705-60-...) ook geen probleem omdat je dan een BU kan maken op het extern geheugen en dat is in de praktijk zonder limiet.
em deka
Mountainbiker

Post by em deka »

Is de snelheids-/cadanssensor bruikbaar (monteerbaar) op een cannondale met lefty?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Doet niet terzake want die wordt gemonteerd op de achterbrug (dus ook bruikbaar op rollen).
em deka
Mountainbiker

Post by em deka »

idd, nu je het zegt #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bedankt voor de info , Ivo.. het is allemaal nogal nieuw voor mij.
epic1975
Mountainbiker

Post by epic1975 »

Weet iemand of de Edge 705HR kan gemonteerd worden op de SI-stuurpen van een Cannondale Taurine, de (standaard) stuurpen lijkt me nogal kort daarvoor.
Graag ervaringen.
Post Reply