Ik rijd nu dus eigenlijk vooral toertochten in limburg
en omstreken en wil misschien gaan deelnemen
aan de lmtb cup, gewoon in de funklassen,
nu is de vraag=> is zo een vaste vork dan echt aan te raden?
of is dit puur alleen voor de "lichtgewichten" om hun fiets nog een
grammetje lichter te kunne krijgen?
Hoe voelt dit aan met rijden? => boomstronken, diepe putten etc?
gr.
Vaste of verende vork
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Maar past dit wel moest ik dit kopen op een hardtail? want zoals als vermeld doe ik het niet om het gewicht hedaelman wrote:boomstronken en putten gaat ge steeds voelen hé. ook op hevig bewortelde stukken zal je wat snelheid verliezen. maar zelf rijdt ik ook veel met een vaste vork, en dit is gewoon plezant.
- Benneke
- Mountainbiker
Wa zou er nie passenThomas_trekracing wrote:Maar past dit wel moest ik dit kopen op een hardtail? want zoals als vermeld doe ik het niet om het gewicht hedaelman wrote:boomstronken en putten gaat ge steeds voelen hé. ook op hevig bewortelde stukken zal je wat snelheid verliezen. maar zelf rijdt ik ook veel met een vaste vork, en dit is gewoon plezant.
Ja dit was dus mijn vraagdukie wrote:past mi enkel op een hardtail, heb bvb nog nooit ene gezien op een fully![]()
ik denk dat je bedoeld: zijn ze suspension corrected?
de meeste wel ja - 420 of 440 mm (80 of 100 mm veerweg)
En dan ook nog, is het niet belachelijk om zo een carbon vaste vork te gaan steken, op een "simpele" trek hardtail?
- Benneke
- Mountainbiker
Thomas_trekracing wrote:Ja dit was dus mijn vraagdukie wrote:past mi enkel op een hardtail, heb bvb nog nooit ene gezien op een fully![]()
ik denk dat je bedoeld: zijn ze suspension corrected?
de meeste wel ja - 420 of 440 mm (80 of 100 mm veerweg)![]()
![]()
En dan ook nog, is het niet belachelijk om zo een carbon vaste vork te gaan steken, op een "simpele" trek hardtail?
Nee waarom ?