6/07/2008 - Breedhout (Vl-Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
EDJE
Mountainbiker

Post by EDJE »

Massini wrote: Onderweg een manneke van een jaar of 10 ontmoet die de 55 km aan het bollen was op zen eentje wat voor mijn part ook een dikke pluim verdient, en hij ging goed vooruit ook heb ik gemerkt.

Massini 8)
Ik heb U en da manneke op zijne specialized voorbij gestoken bijna op hetzelfde moment. Ik rij ook met ne cube reaction.Inderdaad fantastische tocht.Was vertrokken voor de 80 km maar ben opgestaan met keelpijn en
voelde mij niet echt toppy.Volgend jaar kom ik hier zeker de 80 Km rijden.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

EDJE wrote:
Massini wrote: Onderweg een manneke van een jaar of 10 ontmoet die de 55 km aan het bollen was op zen eentje wat voor mijn part ook een dikke pluim verdient, en hij ging goed vooruit ook heb ik gemerkt.

Massini 8)
Ik heb U en da manneke op zijne specialized voorbij gestoken bijna op hetzelfde moment. Ik rij ook met ne cube reaction.Inderdaad fantastische tocht.Was vertrokken voor de 80 km maar ben opgestaan met keelpijn en
reed 1 van jullie met ne rode cube en de andere met ne zwarte/grijze?
zoja, dan ben ik jullie daar ook nog voorbijgegaan.
ik was de pipo met z'n us postal pakje op ne zwart epic. 8)

en da manneke kon idd wel een stukje fietsen =D>
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

forza_inja wrote: @herder steven: denk niet dat ik u dit jaar heb tegengekomen, heb heel de tijd aan het zoeken geweest naar een klein manneke op nen c'dale maar niks gezien :lol: misschien tot in Steenhuize dan :wink:
Klopt, heb vandaag de streek van Oud-Heverlee onveilig gemaakt... :lol:

Voor Steenhuize moet ik dit jaar passen, het valt immers niet in mijn zomerverlof. En vrijdag kan ik er spijtig genoeg niet tussenuit op het werk... :( Tzal tot een nog andere keer zijn!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

forza_inja wrote:
EDJE wrote:

Massini 8)
reed 1 van jullie met ne rode cube en de andere met ne zwarte/grijze?
zoja, dan ben ik jullie daar ook nog voorbijgegaan.
ik was de pipo met z'n us postal pakje op ne zwart epic. 8)

en da manneke kon idd wel een stukje fietsen =D>
ik rij met een rode reaction en bikemaat Koen met een antraciet LTD CC, beide cube dus.

Massini 8)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

toffe organisatie, originele douches:), bepijling kon wel iets beter: heb een paar keer mijn kar moeten keren wegens net voorbij gereden (plus een keer last van verplaatste pijlen, maar daar was de organisatie voortdurend mee bezig =D> ), zeer leuke rit

die van de politie van halle is overigens ook een aanrader, ik vond hem zelfs nog net iets beter
duffy
Mountainbiker
Location: epic basis 08 customized - wordt verwacht sworks epic 09 raw carbon /red - specialized tarmac pro

Post by duffy »

Hey gastly en massini,
die 2 mannen in speci uitrusting hadden wel de 80 km gedaan he en ik denk me een gemiddelde van 20,3 met 1398 hoogtemeters tegen een goed tempo , je moet vergelijkingen maken die vergelijkingen zijn.
dat was toch in de laatste kilometers he dat je ons bent voorbij gegaan want er is ons ook nog een iemand voorbij gegaan voor de laatste bevoorrading en daar zat wel snee op.
ik heb ook even in gehouden om op mijn fietsmakker te wachten die enkele tientallen meters achter was en trouwens ook maar 15j is, en toen ik zag dat we er waren had je niet meer dan 50m dus achterlaten is er wat over vind ik.
dat mannetje van een jaar of 10 was mijn zoon en ja ik ben fier op hem dat hij hier de 55 km tot een goed einde heeft gebracht want als ikzelf onderweg de zwaarte van dit parcour ondervond heb ik toch even gevreesd voor de goede afloop.
een dikke proficiat ook aan de organisatie heel knappe rit .
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Vandaag ook afgekomen vanuit het verre Middelkerke met een collega bikster. Buiten het vast parcours van Gooik nog niet veel kennisgemaakt in het Pajottenland. :roll:

Het begon al goed we werden vlotjes naar de parking geloosd en dat was al een zorg minder =D>

We kozen voor de 55 km we waren benieuwd :roll:

We merkten al vlug op dat ze zeker de richting van Gooik niet zouden aandoen =D>

Vandaag kennis gemaakt met mooie bosstroken op en neer, mooie klimmetjes op de baan en mooie onverharde wegen met mooie vergezichten =D>

Na 22 km kregen we een eerste verzorgde bevoorrading met alles erop en eraan en na 44 km de tweede ook in orde =D>

We wisten niet dat het pajottenland zo lastig was en jammer genoeg ook 2 maal verkeeerd gereden de eerste keer telaat een bordje opgemerkt en de 2 de keer was er een bordje verdwenen maar rap terug onze juiste pad teruggevonden. :lol:

Op de apres nog kennisgemaakt met een 4 tal sympatieke southparkbikers uit Gent :wink:

Volgend jaar zeker terug van de partij en hopelijk met enkele Choufkes meer :lol:

Pajottenland tot een volgende
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Proficiat aan de organisatie om te beginnen. Het was een mooie maar toch wel zware tocht. Vandaag de 80 gereden en ik moet zeggen dat ik blij was toen ik mijn auto zag staan. Nog een geluk misschien dat ze hun oorspronkelijk parcours een beetje hebben moeten wijzigen dan waren er nog een 500hm meer.
Bijna kramp gekregen onderweg, maar er toch nog goed geraakt.
De bepijling was iets minder duidelijk, ook een paar keer te ver gereden en onderweg waar dat manneke van 10 jaar stond hadden wandelaars een bordje gepikt. [-X
De bevoorradingen waren prima, bedankt en tot volgend jaar =D>
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

Post by MC Annabelle »

Een pluim voor de organisatie. Mooi parcours, goede bepijling, goede bevoorradingen,... =D>

Tot volgend jaar =D>
KDN
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon + Specialized Tarmac PRO koersfiets

Post by KDN »

Prachtige tocht! Zeer mooi parcours en prima bevoorradingen.
Er zaten veel stukken in van de tocht van Buizingen van een paar weken geleden.
Ik heb me in elk geval goed geamuseerd.

Wel wa te snel gestart vandaag waardoor ik na ongeveer 15 km met maagkrampen te kampen kreeg. Toen ik er na 45 km opnieuw doorkwam,
kreeg ik op 2,5km van het einde een leeglopende band achteraan. Band tot 2X toe opnieuw opgepompt maar toch nog een stukje te voet moeten doen.
@ S-biker Gert: bedankt voor het gebruik van je pompje, anders had ik daar nu mss nog staan sukkelen om mijn pomp goed te krijgen.

Uiteindelijk aangekomen met +/- 18,7 km/u AVS (volgens mijne Polar).

Tot volgend jaar!
Post Reply