100km chrono Lommel op 6 juli 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dat gaat hier al 4 pagina's over starturen en gij weet van nietsmadskatingcow wrote:Ik dacht dat het vanaf 12u start was, met zoals op de meeste chrono's een tijdsregistratie- chip of om de 30s iemand die vertrekt. Helaas was ik er pas om 12.15, kreeg ik van 'Dirk' te horen dat ze de pijlen al aan het afdoen waren. Geen startnummer en geen chrono, maar wel 12 euro moeten betalen, wat toch niet geheel correct is. Ik zou dan kunnen aanpikken ergens parallel aan de spoorlijn. Goed, daar heb ik dan een pijl gevonden om na een 20 tal km terug aan de finish te komen. Dan heb ik die lus 3x gereden, de 3e maal heb ik via het hospitaal nog een extra stukje van het parcours gevonden en toch één bevoorrading gehad.
Dat dit een massastart was, had wel even vermeld mogen worden. Een dure dag als je het mij vraagt. Leek wel een mooi parcours, misschien heeft iemand de GPS track wel?
De topicstart was echter duidelijk genoeg
Naar jaarlijkse gewoonte organiseren wij weer onze chrono aangevuld
met een gewone veld toertocht.
Afstanden: van 12km tot 100km
Vertrekuur: vanaf 7u30 tot 10u30
inschrijving gewone tocht: 1.5€ -15j en 3€ voor volwassenen
inschrijving marathon en chrono: 10€ voorinschr. 12€ daginschr.
Vertrekuur chrono: 12u stipt
Goede organisatie, pijltjes soms moeilijk zichtbaar, enkele keren verkeerd gereden.
Zonnetje altijd present, super, wat een mooie natuur daar.
Heb er 4H22m over gedaan, maar dit was dan ook slechts de derde keer van dit jaar dat ik in de bos kwam (door allerlei omstandigheden), dus veel moest ik er niet van verwachten. De afstand goed verteerd, nu terug de snelheid erin trachten te brengen.
Voor mij was het een superdagje.
Enne, 12h stipt is 12 stipt. En als je dat bedrag teveel vond dan had je niet moeten starten. Ik vind dat je de organisatie niets kan verwijten. Die was top !
Zonnetje altijd present, super, wat een mooie natuur daar.
Heb er 4H22m over gedaan, maar dit was dan ook slechts de derde keer van dit jaar dat ik in de bos kwam (door allerlei omstandigheden), dus veel moest ik er niet van verwachten. De afstand goed verteerd, nu terug de snelheid erin trachten te brengen.
Voor mij was het een superdagje.
Enne, 12h stipt is 12 stipt. En als je dat bedrag teveel vond dan had je niet moeten starten. Ik vind dat je de organisatie niets kan verwijten. Die was top !
4u50 onderweg en zeer tevreden naar huis!
mooie tocht en zeer goede bevoorrading ( elke keer goed gegeten, of gevreten?? kan goed zijn dat we 15 minuten sneller zouden zijn zonder al die koeken...
)
afpijling: ik ben geen fan van die pijlen, die komen we op verschillende organisaties tegen en telkens vind ik ze heel onduidelijk. Zagemeel was wel zeer goed gestrooid!
na enkele weken rust (na Chemins Du Soleil niks meer gedaan) is dit een leuke start om de trainingen te hervatten. Naarmate de afstand vorderde, kwam ik beter en beter in het ritme en hartslag. goede duurtraining, zeker weten!
merci gasten! tot volgend jaar!
mooie tocht en zeer goede bevoorrading ( elke keer goed gegeten, of gevreten?? kan goed zijn dat we 15 minuten sneller zouden zijn zonder al die koeken...
afpijling: ik ben geen fan van die pijlen, die komen we op verschillende organisaties tegen en telkens vind ik ze heel onduidelijk. Zagemeel was wel zeer goed gestrooid!
na enkele weken rust (na Chemins Du Soleil niks meer gedaan) is dit een leuke start om de trainingen te hervatten. Naarmate de afstand vorderde, kwam ik beter en beter in het ritme en hartslag. goede duurtraining, zeker weten!
merci gasten! tot volgend jaar!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Daar gaat het niet om. Alle tot nog toe door mij gereden chrono's (en dat zijn er toch al heel wat) werkten met een of ander tijdsregistratiesysteem, vandaar dat ik veronderstelde dat dit ook vandaag zo was. Met die 12 euro had ik geen enkel probleem, in de veronderstelling het grootste deel van het parcours te kunnen rijden. Als je achteraf de optelsom maakt, is 12 euro en één bevoorrading toch veel? Dit mag toch gezegd worden?Hemd wrote:Enne, 12h stipt is 12 stipt. En als je dat bedrag teveel vond dan had je niet moeten starten. Ik vind dat je de organisatie niets kan verwijten. Die was top !
En inderdaad, het gaat hier al vier pagina's over starturen, maar 'groepsstart' en manier van tijdsregistratie waren nog niet vermeld (ik heb het topic vluchtig doorlezen). Jullie hebben deze misschien vorig jaar al gereden, en gaan er misschien vanuit dat iedereen dit weet.
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Dit is de site om in te schrijven dus ik denk niet dat er iemand kan zegge dat ie het niet wist.www.mtb-kattenbos.be wrote:—> gegroepeerde start om 12u stipt!
Ik kan me vergissen maar ik denk wel dat het startsein zelf iets vroeger gegeven is. Ik had nochtans geen 12h stipt toen we vertrokken.
De chrono zelf is me goed bevallen.
Voor mijn eerste 100km rekende ik op een tijd van 4h30 a 5h maar het is 4h03 geworden!
Kheb wel serieus afgezien.
Op 60km zat ik een treintje met een ideaal tempo.
De ketting besloot ff roet in het eten te strooien. Ze liep er net niet af maar deed me toch wel even stoppen.
Gevolg: treintje weg en achter een tragere rijder terecht gekomen waar ik de volgende 2km niet voorbij kon wegens te smalle wegen
Toen ik er toch over kon was iedereen uit het zicht verdwenen
De 20-30km die erop volgde heb ik alleen moeten rijden en daar heb k echt afgezien.
Zo snel mogelijk op zoek dus naar een bikepartner om mee samen marathons te rijden!! Kandidaten?
Algemeen ben ik toch tevreden over deze chrono.
Het parkoer kon met momenten iets beter maar om 100km voor te schotelen denk ik dat je soms niet veel keuze hebt dan er wat saaiere stukken in te steken.
Als alles goed zit sta ik hier volgende jaar weer aan de start!
Grtz[/quote]
Ik had de chrono nog niet gereden maar wel de website geraadpleegd.
@Strikybart : Alleen rijden is dus de doodsteek e, ik heb zo meer dan 2h alleen gereden, en dan ga je automatisch trager rijden.
Soit, ik heb me vandaag niet geforceerd en rustig de tijd genomen om van alles te smullen op de bevoorradingen.
Ik rijd meestal die marathonnetjes ook alleen dus volgende keer misschien is afspreken, altijd leuker met 2.
@Strikybart : Alleen rijden is dus de doodsteek e, ik heb zo meer dan 2h alleen gereden, en dan ga je automatisch trager rijden.
Soit, ik heb me vandaag niet geforceerd en rustig de tijd genomen om van alles te smullen op de bevoorradingen.
Ik rijd meestal die marathonnetjes ook alleen dus volgende keer misschien is afspreken, altijd leuker met 2.
TT of chrono ??
Ik heb de TT gereden en vond het parcours mooi en de organisatie goed.
Ik heb geen probleem met het inschrijvingsbedrag aangezien iedereen die internet heeft vooraf weet wat het gaat kosten. Wel moet ik even kwijt dat in vergelijking met de Ardense marothons (bv. Lierneux) 12€ inschrijving héél veel is. De bevoorradingen in de ardennen zijn met bv. rijsttaartjes, chocolade, ......iets uitgebreider en de prijs 7€ voor 4 bevoorradingen is toch correcter wat mij betreft.
Niet tegenstaande voorgaande opmerkingen heb ik een mooie rit gereden.
grtz
L
Ik heb geen probleem met het inschrijvingsbedrag aangezien iedereen die internet heeft vooraf weet wat het gaat kosten. Wel moet ik even kwijt dat in vergelijking met de Ardense marothons (bv. Lierneux) 12€ inschrijving héél veel is. De bevoorradingen in de ardennen zijn met bv. rijsttaartjes, chocolade, ......iets uitgebreider en de prijs 7€ voor 4 bevoorradingen is toch correcter wat mij betreft.
Niet tegenstaande voorgaande opmerkingen heb ik een mooie rit gereden.
grtz
L