6/07/2008 - Breedhout (Vl-Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Wij komen met een 3 tal Choufkes uit Middelkerke af op jullie toertocht =D>
We zijn benieuwd :roll:

Denk toch dat het 50 km zal worden het zal al zwaar genoeg zijn :wink:
Tirad
Mountainbiker

Post by Tirad »

Heb me goed geamuseerd in deze voor mij nieuwe streek. Mooi parcours, slechts 1x zitten sukkelen om de goede weg te vinden (vijver Sint-Genesius-Rhode) en ik was blijkbaar niet de enige ...

Er was blijkbaar wel niet zo veel volk (in vgl met Ronse en Kluis) terwijl het fun-gehalte hier toch niet zo veel lager lag.

Proficiat aan organisatie =D> =D>
siloske
Mountainbiker

Post by siloske »

Moe maar heel tevreden terug thuis van de 80 km. Pracht van een parcours maar toch zwaar genoeg.
Heb me geen minuut verveeld ook al had ik het op sommige momenten toch vrij lastig.
Enkel aan de vijver was de bepijling blijkbaar niet zo duidelijk, verder alles tip top in orde.
3 bevoorradingen waren meer dan welkom op zo'n zwaar parcours.
Had ook de indruk dat er niet zo ontzettend veel volk was.
Voor de organisatoren : meer dan een pluim =D> =D> =D>
Doe zo verder mannen en vrouwen.
We keren met veel plezier terug naar Halle.
Olibiker
Mountainbiker

Post by Olibiker »

Helaas kon ik dit jaar niet bijzijn. Het zou fijn zijn mocht iemand me de GPS-track doormailen.

Alvast een dikke merci.
roelg
Mountainbiker

Post by roelg »

[quote="Tirad"]Heb me goed geamuseerd in deze voor mij nieuwe streek. Mooi parcours, slechts 1x zitten sukkelen om de goede weg te vinden (vijver Sint-Genesius-Rhode) en ik was blijkbaar niet de enige ...

Er was blijkbaar wel niet zo veel volk (in vgl met Ronse en Kluis) terwijl het fun-gehalte hier toch niet zo veel lager lag.

Proficiat aan organisatie =D> =D>[/quote]

Ik ben het daar volledig mee eens.
Aan de organisatie: blijf in de toekomst jullie parcours maar in deze richting uitstippelen (als het mogelijk is, natuurlijk). Er is eigenlijk geen reden om richting Gooik en Lennik te trekken, die twee gemeenten hebben al hunn eigen toertocht, die minder te bieden heeft dan het parcours dat jullie vandaag voorschotelden
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

voila, moe maar voldaan terug thuis van weeral een ferme toer.
Buiten de bepijling die idd soms niet echt duidelijk was (2 keer mis gereden) was alles zeker in orde. Voor zover ik me herinner van vorig jaar was deze toer wel wat zwaarder, met enkele pittige klimmetjes.

Onderweg ook bitter weinig volk tegengekomen, heb bijna de hele tijd alleen gereden. Wat wel ne keer plezant is, zo zit niemand de kemels die ge allemaal uitsteekt :-D .

Aan de bevoorradingen een tijdje staan tetteren met timdc, toffe kerel

Volgend jaar zijn we hier weer van de partij.

@herder steven: denk niet dat ik u dit jaar heb tegengekomen, heb heel de tijd aan het zoeken geweest naar een klein manneke op nen c'dale maar niks gezien :lol: misschien tot in Steenhuize dan :wink:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ook dikke pluim van mij aan de organisatie, schitterend parcours en veel klimmen wat ik graag doe.
Lennik en Gooik hebben inderdaad hun eigen TT al maar ook Buizingen hoor van een week of 2 geleden maar ik doe liever deze streek 5 keer dan 5 keer de kesterheide te moeten op of af rijden.
Onderweg een manneke van een jaar of 10 ontmoet die de 55 km aan het bollen was op zen eentje wat voor mijn part ook een dikke pluim verdient, en hij ging goed vooruit ook heb ik gemerkt.

de 53.40 km / 18.63 avs / 766 hm's stellen me zeker tevreden vandaag.
Volgende week de TT in Steenhuize op vrijdag en Asse ter Heide op zondag.

Massini 8)
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

ik ook content! De 55 gedaan en meer dan voldoende getraind hoor! Heb op het laatste nog eens een serieuze cartouch verschoten door 2 mannen in speci-uitrusting terug te gaan halen en achter te laten, maar dat moeten ze me geen twee keer meer laten doen... :lol:
Schoon parcours, lastig en veel offroad, ik kom volgend jaar terug!
Last edited by Ghastly on Sun 06 Jul 2008 17:50, edited 1 time in total.
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

Deze morgen ook gestart in Halle. Ik wist niet goed wat ik mocht verwachten, het was de eerste keer dat ik deze tocht reed en het was voor mij terug de eerste rit op de mountainbike sinds teruggekeerde hartritmestoornissen mij aan de kant hielden na de Ardennes Trophy. Ik had samen met mijn broer (KDN), mijn schoonzus (Annabelle), S-biker Gert en Eric (collega van mijn broer) gekozen voor de 55 km.
De eerste 10 km gingen vrij vlot met veel stukken baan. Het eerste stuk lag het tempo dan ook vrij hoog, in het begin kon ik het tempo goed aan maar tot de eerste bevoorrading heb ik dan mijn eigen tempo gezocht want het ging wat te snel voor mij. Ondertussen werden de stukken baan vervangen door mooie bospassages en werden de hellingen ietsje steiler. Even tijd genomen om te bekomen aan de eerste bevoorrading en in het tweede deel mijn 2e adem gevonden en nog aan een mooi tempo verder kunnen rijden. Het parcours ging verder met mooie technische stukjes, korte en soms stevige hellingkjes, steile en hier en daar een technische afdaling.
Moe maar voldaan teruggekeerd naar huis. =D>
Prima organisatie al waren de pijltjes soms wat twijfelachtig, voor de rest prachtige streek en dikke pluim aan de organisatoren!
De ritgegevens: 54,7Km / 780 Hm / 20,5 Km/u gemiddeld.
Dank aan de bikepartners voor het gezelschap!

Tot volgend jaar! =D>
EDJE
Mountainbiker

Post by EDJE »

Massini wrote:ook dikke pluim van mij aan de organisatie, schitterend parcours en veel klimmen wat ik graag doe.
Lennik en Gooik hebben inderdaad hun eigen TT al maar ook Buizingen hoor van een week of 2 geleden maar ik doe liever deze streek 5 keer dan 5 keer de kesterheide te moeten op of af rijden.
Onderweg een manneke van een jaar of 10 ontmoet die de 55 km aan het bollen was op zen eentje wat voor mijn part ook een dikke pluim verdient, en hij ging goed vooruit ook heb ik gemerkt.

de 53.40 km / 18.63 avs / 766 hm's stellen me zeker tevreden vandaag.
Volgende week de TT in Steenhuize op vrijdag en Asse ter Heide op zondag.

Massini 8)
Post Reply