Dilsen-Stokkem

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Zondag gaat er in ieder geval weer gereden worden. Afspraak parking dilserbos (aan camping sparrendal) om 9.00 uur.

Hopelijk doen mijn ribben dan minder pijn als nu [-o<
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Stoffe wrote:Naar dat filmpje van die bepaalde afdaling in Bergervan ben ik wel benieuwd. Ik kom hier bijna elk weekend voorbij maar zou niet weten welke afdaling het betreft!

Thanks
Wie zoekt die vindt !
De bossen bieden nog wel meer schone paadjes :wink:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Angelo. wrote:Zondag gaat er in ieder geval weer gereden worden. Afspraak parking dilserbos (aan camping sparrendal) om 9.00 uur.

ook gevallen?
Stoffe
Mountainbiker

Post by Stoffe »

Alrighty:) Ik zal een keer beter zoeken! Ben dan ook nog maar anderhalve maand bezig hé. Maar ik kan niet ver af zijn:)

Tussen de steenweg dilsen-opoeteren en de kapel van de weerstand stikt het ook van de afdalignen. Meestal up en down:) En aan de andere kant van de kapel is er ook een leuke zandafdaling. Verderop aan de litzberg natuurlijk ook. Wat is het toch leuk als de bossen zo dichtbij je zijn.

Btw, neen nog niet op mijn bek gegaan:) maar ik leer elk weekend bij en ik zal ooit wel eens fameus kwakken.

Edit: heb het filmpje gevonden...
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Headshot wrote:
Angelo. wrote:Zondag gaat er in ieder geval weer gereden worden. Afspraak parking dilserbos (aan camping sparrendal) om 9.00 uur.

ook gevallen?
Hij wilde een boom te omhelzen, maar was vergeten te stoppen #-o Hoe 'm het gedaan heeft weet ik niet, maar toen ik aan kwam moest hij toch effe naar lucht happen. (met z'n ribben tegen de boom geknald). Zelfs lachen deed pijn :-) We hebben de toer dan maar ingekort.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Jeps. Vrij hard tegen ene boom gekwakt maar het gaat vandaag al een stuk beter. Ik heb iets met die afdaling, tis niet de eerste keer dat die trut mij de das omdoet. :evil:

Dasalniettemin ga ik morgen toch proberen paraat te staan
Levitation
Mountainbiker

Post by Levitation »

Bergerven stikt eigenlijk van de afdalingen heb ik al ondervonden. Hoe vaker ik er kom hoe meer ik er vind (en hoe vaker ik langs mijn fiets loop).

Daar waar ge, een paar honderd meter voorbij de kapel, aan dezelfde kant het bos naar boven in rijdt (waar wat losse zand en ook wat wortels liggen geloof ik) daar beginnen wel een paar toffe afdalingen vind ik.
Verder zijn er wat verder in het bos nog twee afdalingen met hoge wanden langs de zijkant die langs beide kanten tof zijn voor beginner-afdalers en -klimmers. Alleen is er eentje die vlak uitkomt op die weg van dé afdaling met de wortels, dus daar heb ik ook al eens de bocht gemist waardoor ik de struiken in reed.

Dit zijn nog afdalingen die ik als rookie nog durf te pakken, hoewel mijn hart er soms toch ook al aardig tekeer gaat van de zenuwen en de schrik.

Bergerven heeft wel wat verraderlijke paadjes en ik heb zo de indruk dat er nog veel mensen zijn die dat niet weten. Ik kom er eigenlijk zelden mtb'ers tegen. (Maar ik ga dan ook meestal in de late namiddag en 's avonds pas fietsen.)

PS Angelo: Ook no hard feelings ofzo. Maar ik neem ALTIJD voldoende afstand hoor. In de auto én op de fiets ;) Misschien had ik bij die afdaling gewoon vanaf het begin wat meer moeten remmen zodat ik niet kon schrikken van het feit dat m'n kameraad op zijn neus ging en het feit dat ik toen pas doorhad dat het een andere afdaling was die we aan't doen waren.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Levitation wrote:
PS Angelo: Ook no hard feelings ofzo. Maar ik neem ALTIJD voldoende afstand hoor. In de auto én op de fiets ;) Misschien had ik bij die afdaling gewoon vanaf het begin wat meer moeten remmen zodat ik niet kon schrikken van het feit dat m'n kameraad op zijn neus ging en het feit dat ik toen pas doorhad dat het een andere afdaling was die we aan't doen waren.
Maat, dat is meer dan een week geleden. Ik ben bij wijze spreken even terug moeten gaan zien wat ik weer geschreven had :wink:

Een berg zand erover.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Ben je opgelapt voor morgen ?
Breng je ook die lagers en olie mee als het gaat?
J!nX
Mountainbiker

Post by J!nX »

K2-er wrote:Ben je opgelapt voor morgen ?
ik niet, ben juist even op weg gaan fietsen en dat deed zelfs pijn :-? . weet ge of warzone nu mee kwam?
Post Reply