Heuvellandcross Flanders-cup 23/08/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

chico wrote:hoy;ik vindt het spijtig dat het zo moet aan ik heb mijn verlof geplant en nu gaan ze de datum veranderen
dus kan ik mijn klassement wel vergeten en ik zal trouwens niet alleen zijn zeker
ik snap het niet dat het allemaal zo maar kan
sorry maar de club en de bond heeft daar schuld aan

greetz
chico, ik weet niet hoe je er bij komt bond of organisatie schuld te geven.

In het begin van het jaar wordt een voorlopige kalender opgemaakt waar datums afgestemd worden op elkaar, daar onze datum verleden jaar halfweg september niet vrij was hebben we geopteerd naar 24augustus. Helaas laat de gemeente Heuvelland ons niet toe straten verkeersvrij te maken op zondag tijdens de maanden juli & augustus. De beste oplossing is dan naar de zaterdag gaan. Via dit forum proberen we jullie dit binnen een redelijke termijn mee te delen denk ik.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Zaterdag is ok, kan ik zondag met mijne hond naar de mis.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

den dirk wrote:Yep, de start zal gegeven worden in de Bellestraat ‘Westouter dorp’, deze startstrook tot aan bos Vidaengeberg is ongeveer 1,5 km lang. Stijgingpercentage misschien wat minder dan de Rode berg, maar toch zal hier al het verschil kunnen gemaakt worden.
@ Robin, wat trainen op startstroken bergop dus.
@ El Perro Diablo, leuk te horen dat je onze organisatie één van de betere vond verleden jaar, dit jaar zijn de veranderingen die we doorvoeren er zeker om het nog aantrekkelijker te maken en meer fun te geven aan de deelnemers, ook de toeschouwers zullen op de Vidaengeberg kunnen genieten van meer pittige afdalingen, single tracks, en steil hellingen om hun favoriete biker aan het werk te zien.
zal ik zeker doen 8)
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

den dirk wrote:
chico wrote:hoy;ik vindt het spijtig dat het zo moet aan ik heb mijn verlof geplant en nu gaan ze de datum veranderen
dus kan ik mijn klassement wel vergeten en ik zal trouwens niet alleen zijn zeker
ik snap het niet dat het allemaal zo maar kan
sorry maar de club en de bond heeft daar schuld aan

greetz
chico, ik weet niet hoe je er bij komt bond of organisatie schuld te geven.

In het begin van het jaar wordt een voorlopige kalender opgemaakt waar datums afgestemd worden op elkaar, daar onze datum verleden jaar halfweg september niet vrij was hebben we geopteerd naar 24augustus. Helaas laat de gemeente Heuvelland ons niet toe straten verkeersvrij te maken op zondag tijdens de maanden juli & augustus. De beste oplossing is dan naar de zaterdag gaan. Via dit forum proberen we jullie dit binnen een redelijke termijn mee te delen denk ik.
Volgens mij is dit niet de eerste keer dat er laat op het seizoen de dag veranderd wordt en dat de wedstrijd op een zaterdag wordt verreden. Er zijn mensen die in het weekend ook moeten werken en zoals Chico het aanhaalt, verlof moeten nemen om van de partij te kunnen zijn. Ik ben ook zo'n geval.

Als je toch weet dat de gemeente geen toelating geeft op een zondag waarom voorzie je dan een zondag. [-X Het kan misschien een mooie organisatie zijn maar ben door dit soort fratsen nog niet van de partij kunnen zijn. De eerste keer zo'n fout maken, dat kunnen we vergeven maar een derde keer. No way.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

voor zover ik weet was er eerst toestemming gegeven en waren de flyers zelfs al gedrukt ,
tot er plots ene slimme doorhad dat er niks op zondag mag georganiseerd worden in heuvelland waarvoor er straten moeten afgesloten worden

zo iets kan deze organisatie toch niet op voorhand weten hé
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

ik ben ook biker, en ik hou ook niet van zo'n veranderingen maar noch Dirk van de frontbikers noch de wielerbond kunnen hier niks aan doen!
Alvorens met modder te gooien naar mensen die tenminste proberen iets moois uit de grond de stampen informeert u eerst eens....
Ik heb destijds geprobeerd een wedstrijd te organiseren op de rodenberg
maar is me niet gelukt. Hangde van heel wat factoren af....
Maar de gemeente Heuvelland heeft dit op een laatste laten weten dat wegen afzetten op de rodenberg op een zondag in de zomervakantie niet toegelaten is.
Dirk heeft dan maar voor de zaterdag geopteerd omdat dit het dichtst bijlag vermoed ik. Er zullen altijd wel mensen zijn die dan nie kunnen.
Is nu eenmaal zo....
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Joris dit is niet eerste keer dat dit gebeurt en dan zou de organisatie toch beter moeten weten.

Om te bewijzen lees maar na

editie 2007
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... llandcross
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Ja, verleden jaar hadden we ook een probleem, Heuvelland is nu éénmaal recreatief een druk bezet gebied, maar al te goed voor de sportieve Belgen.
Als wij bij aanvraag moeten weten dat de zondag niet toegelaten wordt in juli en augustus ging er zeker ook geen optie op genomen worden.
Nu hebben we maar 2 keuzes en dat zijn naar de zaterdag gaan of aflasten. Wij kiezen voor het eerste en natuurlijk komt dat voor sommige mensen wat minder goed uit of moeten extra verlofdagen genomen worden.

Denk verleden jaar bij Flanders-Cup in de einduitslag enkel 5 van de 6 uitslagen meetelden (dus de 5 beste of gereden wedstrijden)
Zal dan ook informeren hoe het zit dit jaar, of mss weet iemand dit al?

Of jullie iemand met de vinger willen wijzen moeten jullie voor je zelf uitmaken, enkel als men iets organiseert gaat dit gewoon niet vanzelf, stapels van aanvragen en wachten op goedkeuring en toelatingen van diverse instanties. Zie maar Vilvoorde die maar paar weken vooraf wist of dit kon doorgaan.

Wij Frontbikers, zijn alle betrokkenen (eigenaars, gemeente Heuvelland, bos & groen, RLWH, WBV) dankbaar dit voor jullie te kunnen realiseren.
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Als ge de zaterdag niet kan meedoen, eh wel, dan heb je pech. Alles kan niet altijd meevallen voor iedereen.
Wees content dat er tenminste één goede wedstrijd (ten minste een wedstrijd met een mooi parkoer) op de kalender van de Flanders Cup.
En hou nu maar op met te zagen over die verandering van dag, laat ons terug komen naar info over de wedstrijd, parkoer en dergelijke. Info waarmee bikers die wel meedoen iets mee kunnen doen.
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Volgens mij is dit nog altijd een forum en staat het iedereen vrij om zijn mening te geven. [-X

Misschien is dit gezaag voor jou maar als de inrichters geen postieve en of negatieve reacties krijgen kunnen ze ook geen verbeteringen aanbrengen. Deze verbeteringen zijn dan in het belang voor iedere biker.
Post Reply