Draadloos internet

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

De Wettel wrote:Telenet Digital TV vereist ook een ethernet verbinding tussen het punt waar de kabel binnenkomt en de TV. Om ambras met extra kabel te vermijden heeft de technieker van telenet toen die verbinding met 2 adapters over het electriciteitsnet gemaakt. Werkt perfect.
Telenet Digitaal werkt ook perfect zonder die ethernet aansluiting, je mist dan enkel het interactieve gedeelte ( rode knop enzo ). Nu voor een digitale TV zijn die dingen inderdaad goed, omdat er bijna geen data over moet. Maar voor een PC netwerk durft de snelheid van die toestellen nogal eens tegenvallen. Zeker er op letten dat je ze niet in verloopstekkers en verdeelblokken steekt want dat hebben ze niet graag, en hopen dat je wasmachine niet in dezelfde kring zit want als die aanspringt durft het ook nogal eens flapperen.
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

ditCh wrote:
Bijterke wrote:Heb nog een tweede router. Kan ik eventueel mijn router beneden met een vaste kabel verbinden met een plaats waar ik mijn router boven staan heb zodat ik boven ook op mijn netwerk kan ?
Ja ... maar je moet dan wel DHCP op de 2de router uitzetten ( zodat deze eigenlijk als AP fungeert ), anders gaat het vechten worden met de DHCP van de eerste.
Hoe verbind ik de 2 routers ? UTP kabel in LAN 1 op router waar ADSL binnenkomt naar een LAN poort op de 2de ??
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

Bijterke wrote:Hoe verbind ik de 2 routers ? UTP kabel in LAN 1 op router waar ADSL binnenkomt naar een LAN poort op de 2de ??
Jep !
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

ditCh wrote:
Bijterke wrote:Hoe verbind ik de 2 routers ? UTP kabel in LAN 1 op router waar ADSL binnenkomt naar een LAN poort op de 2de ??
Jep !
meestal is dat de utp kabel aansluiten op ofwel de eerste poort ofwel de laatste poort bij de tweede router of switch
dikwijls is dat niet zomaar in eender welke poort steken
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

[/quote]
meestal is dat de utp kabel aansluiten op ofwel de eerste poort ofwel de laatste poort bij de tweede router of switch
dikwijls is dat niet zomaar in eender welke poort steken[/quote]

Gelukkig hebben we meer verstand van mountainbiken :lol:
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Inderdaad. Van die pc-techno-talk versta ik soms geen bal :lol: :lol:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Stivie wrote:Gisteren naar mijn pc leverancier geweest met de vraag wat de beste oplossing is. Het beste is voor hem nog altijd een vaste verbinding. Aangezien ik hem vertelde dat het nogal moeite ging kosten om door gans het huis een kabel te gaan leggen opteerde hij voor internetverbinding via het elektriciteitsnet. Blijkbaar werkt dit uitstekend. Ik heb er nogal mijn twijfels bij :roll:
Hij garandeerde een goede werking. Ik heb al materiaal aangekocht en wanneer niet tevreden mag ik alles teruggeven. Vanavond ga ik alles eens aansluiten en uitvoerig testen. Ik ben benieuwd. Zijn er nog mensen met internetaansluiting via het elektriciteitsnet ?
Familie heeft dat. Werkt perfect.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Stivie schreef:
Gisteren naar mijn pc leverancier geweest met de vraag wat de beste oplossing is. Het beste is voor hem nog altijd een vaste verbinding. Aangezien ik hem vertelde dat het nogal moeite ging kosten om door gans het huis een kabel te gaan leggen opteerde hij voor internetverbinding via het elektriciteitsnet. Blijkbaar werkt dit uitstekend. Ik heb er nogal mijn twijfels bij
Hij garandeerde een goede werking. Ik heb al materiaal aangekocht en wanneer niet tevreden mag ik alles teruggeven. Vanavond ga ik alles eens aansluiten en uitvoerig testen. Ik ben benieuwd. Zijn er nog mensen met internetaansluiting via het elektriciteitsnet ?
Yup, ik heb dat een tijdje gehad, werkt perfect en simpeler kan niet. Ik had ook geen goesting voor een kabel te trekken en draadloos vind ik maar niks.

Ik ben nu overgestapt van Telenet naar ADSL20 (meer dan den helft goedkoper en meer verbruik toegelaten nl. 20 i.p.v. 13 Gig). Contactdoos van de telefoon staat niet ver van PC dus die 'powerlines' gebruik ik nu niet meer.
Last edited by BertG on Fri 04 Jul 2008 20:10, edited 1 time in total.
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

manitou. wrote: meestal is dat de utp kabel aansluiten op ofwel de eerste poort ofwel de laatste poort bij de tweede router of switch
dikwijls is dat niet zomaar in eender welke poort steken
Niet waar ... je mag em NIET in de WAN aansluiting van de 2de router steken. Verder maakt het niet uit welke poort, aangezien je DHCP uitschakeld en in principe het toestel gewoon als een switch gaat werken.
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Ik heb mij een draadloze router gekocht, men vaste pc gaat nog steeds via de kabel maar men laptop niet. Maar als ik via men laptop op msn zit dan springt de verbinding van msn steeds af of ze krijgen men berichten niet of ik de hunne niet of als ik filmpjes (youtube ofzo) wil bekijken dan kan hij dit niet downloade. Is dit normaal?
Post Reply