Fietspompen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ice25
Mountainbiker

Fietspompen

Post by ice25 »

Het gaat over minipompjes,

ik heb al een heel deel fietspompen ondertussen gehad en nu ben ik van plan om opnieuw een nieuwe te kopen. Vandaar dat ik eerst hier even om raad vraag;

Ik heb eerst een fietspompje bij Itek gekocht en had er nadrukkelijk gevraagd of deze pomp op elke ventiel paste (ik kon het niet zien door de verpakking) en daar zei die verkoper da da geen probleem was. 4 weken later rij ik lek en wil ik da pompke gebruiken, merk ik da da alleen voor die dunne sepappen (presto is da zeker) gemaakt is, het gat van de pomp is zelfs niet breder dan zo een sepap dus kan onmogelijk zo een dikke sepap (shrader denk ik) erin.

Natuurlijk stom weg kassaticket weggegooid. Er zat niks anders op dan een nieuwe te kopen en ineens een iets stevigere grotere voor de verschillende ventielen deze keer :-)
Ik heb dus een power pump pro gekocht van crankcbrothers

Het was wel een heel gezoek hoe die juist werkte. 1 heel groot nadeel is dat de pomp niet vastgeklikt kan worden op het ventiel waardoor je snel verlies hebt als de pomp niet goed recht staat. Met heel veel gesukkel en geluk heb ik deze de eerste 2 keer kunnen gebruiken maar nu werkt hij totaal nietmeer. Eerst is die aansluiting zo moeilijk en serieus opjagend #-o en nu gaat de pomp in schokken als je kracht erop zet. In ieder geval, ze werkt niet zoals ze zou moeten werken.

Ik heb nog niet geleerd en kassaticket heb ik er ook nietmeer van (echt stom) dus nu moet ik een nieuwe pomp kopen

Ik weet echt niet goed welke maar heb in een boekej van mountainbike plus een artikel zien staan met testen van fietspompen.
De positieve en negatieve punten hiervan

De pro compresor komt hier heel goed uit en die ziet er wel degelijk uit maar ik weet niet goed waar ik die zou kunnen kopen. Via bike2build zou het mogelijk zijn maar deze keer koop ik ze liever in een dichtbijzijnde winkel zodat ik terug kan gaan indien ze niet goed is.

Image

nu is mijn vraag:

1 Kent iemand een winkel in limburg of zelfs vlaams brabant waar ze
zulke pompen verkopen?

2 Heeft iemand ervaring met deze pomp?

3 Heeft iemand ervaring met een andere pomp die hij al vrij veel heeft
moeten gebruiken en die geen enkel probleem heeft opgeleverd?
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Ik heb de Topeak Master Blaster DX nu al een paar jaar en ze werkt nog steeds prima.
Zeer tevreden van.

http://www.bikesport.be/index.php/catal ... baa4950d7d
Donny
Mountainbiker

Post by Donny »

ik heb een topeak master blaster op mijn oude fiets, en heb nu een BBB windgun bij m'n nieuwe.
Elke grotere lbs heeft zo'n dingen liggen.
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Mijne zoon heeft een voetpomp en een minipomp van BBB gehad en die hebben het niet lang uitgehouden.
Ik heb dan ook nog een vork-pompje van BBB gehad en dat heeft nooit goed gewerkt.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

2 pompjes en een voetpomp van BBB hielden het of niet lang uit of trokken op niks.

Nu heb ik een SKS ('k weet het juiste type niet) en heel content van.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ah, minipompjes.....toen ik de titel zag dacht ik dat het een nieuw werkwoord was, fietspompen, om van ne 26" medium ne 29" large te maken of zo......
VoodooChile
Mountainbiker

Post by VoodooChile »

rubber-12 wrote:2 pompjes en een voetpomp van BBB hielden het of niet lang uit of trokken op niks.

Nu heb ik een SKS ('k weet het juiste type niet) en heel content van.
hier ook SKS teleskop ofzoiets... heb het nog maar enkele maanden, maar doet zijn werk.
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

Topeak Mini Master Blaster DX

Zeer tevreden van, gekocht bij futurumshop ( http://www.futurumshop.nl/product/6124- ... r-dx.phtml )
ice25
Mountainbiker

Post by ice25 »

Die topeak master blaster dx, heeft die een stopje op het uiteinde om het vuil buiten te houden?

Misschien is dit te verwaarlozen of er zo een afdekstopje opstaat omdat ge het vuil er toch uit pompt?

Die ziet er wel goed uit die master blaster, waar heb je deze ergens gekocht?
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

Die ik heb zit een frame houder bij waardoor de "uitgang" afgeschermd wordt. Ik steek em voor de zekerheid ook nog altijd in een plastiek zaksken :)
Post Reply