Fiets-dak-drager Thule Proride 591

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
fiets8630
Mountainbiker

Post by fiets8630 »

Fred,

ik heb ze net aangekocht, en het is 100% zeker mogelijk om deze ook vast te schroeven aan een plaat van bv een aanhangwagen.

Ik moet zeggen, de proride is zeer gemakkelijk te bedienen en voor zo goed als alle fietsen te gebruiken.
Ik heb er 3 in 1 keer gekocht op ebay in Duitsland (NIEUW :-D ) , prompt geleverd en aan 61 euro het stuk :-D (wie kan nog beter... :P )
.Ik begrijp de prijzen soms niet, bij sommige vragen ze bijna het dubbele.....) leveringskosten waren SLECHTS 14 euro voor de 3, met USP nettjes geleverd

groeten aan iedereen hier
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

fiets8630 wrote:Fred,

ik heb ze net aangekocht, en het is 100% zeker mogelijk om deze ook vast te schroeven aan een plaat van bv een aanhangwagen.

Ik moet zeggen, de proride is zeer gemakkelijk te bedienen en voor zo goed als alle fietsen te gebruiken.
Ik heb er 3 in 1 keer gekocht op ebay in Duitsland (NIEUW :-D ) , prompt geleverd en aan 61 euro het stuk :-D (wie kan nog beter... :P )
.Ik begrijp de prijzen soms niet, bij sommige vragen ze bijna het dubbele.....) leveringskosten waren SLECHTS 14 euro voor de 3, met USP nettjes geleverd

Hey Fiets8630,
Thx voor je reactie, ben vandaag eindelijk er weer aan toe om de knoop de gaan doorhakken. Ik moet er 4 hebben en op de site dat hier ergens voordien is beschreven kosten ze nu 71,95 euro stuk, wil je mij anders de gebruikersnaam geven van de persoon op ebay waar jij die van jou hebt gekocht.

En ik weet niet of jij me kan helpen, is als volgt, het plateau van mijn remorque is maar 97cm tussen de wielen. Denk je dat ik ze daar alle 4 kan tussen monteren zonder dat de fietsen elkaar zouden raken?
En hoeveel ruimte zou ik dan +/- tussen de fietsen hebben, en kan het stuur gewoon blijven of moet men dit scheef zetten? (De 4 fietsen die erop moeten hebben een gelijke hoogte van het stuur).

Want nu staat er een fietsenrek voor op de trekhaak op gemonteerd, en ben onlangs zo naar Z-Frankrijk gereden maar ze komen wel af en toe tegen elkaar en heb daardoor wat schade aan de vorken opgelopen, en dat wil ik dus zeker ni meer hebben.

Ik hoor het graag van jou

Grtz
Fred
fiets8630
Mountainbiker

Post by fiets8630 »

Fred,

ik heb ze NIEUW gekocht via ebayer alias: www_autozubehoer_de

de verzendkosten van 14 euro vind ik kan ook zeer goedkoop. alles goed verlopen.
hoeveel je precies kunt zetten hangt toch af van je fietsen want de thule's zijn uiterraard niet zo breed als een fiets :-D maar eens je fiets in de thule staat , staat hij loodrecht!

wat je toch wel kan doen is de fietsen schranken, en daarmee bedoel ik 1 met het stuur richting koffer, 1 met het stuur richting de achterkant van uw aanhangwagen en dan weer zo verder, dan zitten de sturen alvast niet in elkaar :wink:

suces met de aankoop.

by

Fred83 wrote:

Hey Fiets8630,
Thx voor je reactie, ben vandaag eindelijk er weer aan toe om de knoop de gaan doorhakken. Ik moet er 4 hebben en op de site dat hier ergens voordien is beschreven kosten ze nu 71,95 euro stuk, wil je mij anders de gebruikersnaam geven van de persoon op ebay waar jij die van jou hebt gekocht.

En ik weet niet of jij me kan helpen, is als volgt, het plateau van mijn remorque is maar 97cm tussen de wielen. Denk je dat ik ze daar alle 4 kan tussen monteren zonder dat de fietsen elkaar zouden raken?
En hoeveel ruimte zou ik dan +/- tussen de fietsen hebben, en kan het stuur gewoon blijven of moet men dit scheef zetten? (De 4 fietsen die erop moeten hebben een gelijke hoogte van het stuur).

Want nu staat er een fietsenrek voor op de trekhaak op gemonteerd, en ben onlangs zo naar Z-Frankrijk gereden maar ze komen wel af en toe tegen elkaar en heb daardoor wat schade aan de vorken opgelopen, en dat wil ik dus zeker ni meer hebben.

Ik hoor het graag van jou

Grtz
Fred
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

ik heb ze NIEUW gekocht via ebayer alias: www_autozubehoer_de

de verzendkosten van 14 euro vind ik kan ook zeer goedkoop. alles goed verlopen.
hoeveel je precies kunt zetten hangt toch af van je fietsen want de thule's zijn uiterraard niet zo breed als een fiets :-D maar eens je fiets in de thule staat , staat hij loodrecht!

wat je toch wel kan doen is de fietsen schranken, en daarmee bedoel ik 1 met het stuur richting koffer, 1 met het stuur richting de achterkant van uw aanhangwagen en dan weer zo verder, dan zitten de sturen alvast niet in elkaar :wink:

suces met de aankoop.

by

Hey, ik heb de verkoper gevonden op ebay, thx voor de tip.
Heb hem wel eerst gevraagd hoeveel de verzendkosten bedragen voor belgie want stond er niet bij.

En, ze staan inmiddels maar aan 59,95€ dat is een groot verschil met in Belgie.

Eens antwoord koop ik er 4,

Ik heb me daarstraks slecht uitgedrukt, ik bedoel als men de fietsen op de dragers plaatst, geschrankt, dan had ik bij mijn vorige dragers dat het stuur tegen het zadel van de andere fiets kwam. Dus moest ik het stuur wel scheef plaatsen, bij deze dragers is er een verhoog en denk dat dan het stuur misschien net boven het zadel zou komen, weet u dat?

Als het toch nog zou raken zal ik 2 dragers moeten bevestigen op een verhoogde balk of zo.

Grtz
Fred
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Zaterdag mijn Proride 591 dragers gekocht via ebay.de, slechts 59,50€ stuk en 18€ verzending.

Ik heb ze gisteren ontvangen en vandaag gemonteerd op mijn aanhanger.

Ze zijn inderdaad zoals jullie beschrijven =D> , super, zeer degelijke kwaliteit en de fiets zit stevig vast. Met dit systeem heb ik slechts 2 minuten nodig om de 4 fietsen te laden en zijn er in een wip eveneens af.

Ik heb wel oude dakdragers gebruikt dat ik aan de zijkant van mijn remorque heb bevestigd, daarop dan de proride 591 dragers gemonteerd.
Zo kan ik ze nog vlug demonteren voor als ik ooit een systeem maak voor op mijn trekhaak, in geval ik maar 2 fietsen hoef te vervoeren.

K'zal er eens een fotoke van plaatsen, is echt wel goed gelukt
fiets8630
Mountainbiker

Post by fiets8630 »

=D>

en voor die prijs kan je niet sukkelen he,als je ziet wat er sommige voor vragen :roll: ik zie soms winkelprijzen van 110 euro het stuk :lol:
fiets8630
Mountainbiker

Post by fiets8630 »

iemand een idee hoe vlug je mag rijden met fietsen op het dak?
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Ik ben toch al vlot over de 180 gegaan, in Duitsland op een toegelaten strook welteverstaan :wink:
fiets8630
Mountainbiker

Post by fiets8630 »

met fietsen erop???? :roll: #-o #-o
Luc wrote:Ik ben toch al vlot over de 180 gegaan, in Duitsland op een toegelaten strook welteverstaan :wink:
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Luc wrote:Ik ben toch al vlot over de 180 gegaan, in Duitsland op een toegelaten strook welteverstaan :wink:
Met de fietsen op mijn aanhangwagen doe ik ook 180, maar met fietsen op mijn dak zou ik maar hoogstens 140 a 150 rijden, 160 zou ook nog kunnen maar vlugger zou ik niet rijden. Anders ze misschien extra vastmaken met spanriemen, dan ben je zeker (doe ik zelf nu nog op mijn aanhangwagen).

Vroeger met skies op het dak deed ik 200, toch heb ik eens een goeie slag gehoord op mijn kofferdeksel en zag ik de skies over de autostrade glijden. Resultaat, skies naar de vaantjes en de kofferklep van mijn pas nieuwe wagen goed beschadigd. Dan nog van geluk gesproken dat ik s'nachts rij en er achter me geen verkeer was, ik had thans al meer dan 700km acher de rug toen ze loste. Ooit eens met dakkoffer op reis geweest en mijn snelheid was 150 en ni meer, op het dak pakt alles veel te veel wind en het risico is te om vlugger te gaan rijden.

Als ik me niet vergis staat de voorgschreven maximum snelheid van de dragers bij de technische gegevens.
Post Reply