Ik heb mij deze week ook een M.U.L.E. aangeschaft.
Was het beu om om de twee tochten een nieuw materiaalzakje te moeten kopen.
Ik was eens binnengesprongen in een A.S. Adventure, en daar hadden ze voor €80 een rugzak met drinksysteem van The North Face, die ongeveer even veel inhoud had en een rugventilatiesysteem. Deze was wel minder compact dan de Camelbak, maar zat comfortabeler.
In de A.S. Adventure in Gent-centrum hadden ze deze echter niet op voorraad, dus heb toch de MULE gekocht.
Deze zit wel super, maar vind de ventilatie op de rug wel niet zo goed voor die prijs (€100).
Morgen de 80km in Kluisbergen met 27°C volgens de voorspellingen, ben in elk geval al blij met m'n 3L drinkvoorraad.
Camelback: welke?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Hallo,
Ik ben ook aant uitzien voor een Camelbak, ik zou deze willen gebruiken als ik 's zondags een tourtocht ga rijden. (+-40km.)
Meestal kom ik toe met 1 drikbus van een halve liter dus een groot reservoir heb niet echt nodig, wel zou ik graag nog wat spullen meenemen zoals een reserveband, pompje, geld, gsm, power bars,...
Ik heb eens op de website gekeken van Camelbak en in de categorie 0.8L - 1.5L krijg ik 5 producten te zien, 3 ervan zijn enkel geschikt als drinkbusvervanger, schieten er dus nog 2 over : de 'slip stream' en de 'mini-mule'.
Capaciteit van beide is gelijk : 1.5L
Volume bij de slipstream is 1.1L, de mini-mule heeft 2.6L
Iemand ervaring met een van deze twee types???
Zou het volume groot genoeg zijn voor hetgeen ik er wil insteken???
Ik ben ook aant uitzien voor een Camelbak, ik zou deze willen gebruiken als ik 's zondags een tourtocht ga rijden. (+-40km.)
Meestal kom ik toe met 1 drikbus van een halve liter dus een groot reservoir heb niet echt nodig, wel zou ik graag nog wat spullen meenemen zoals een reserveband, pompje, geld, gsm, power bars,...
Ik heb eens op de website gekeken van Camelbak en in de categorie 0.8L - 1.5L krijg ik 5 producten te zien, 3 ervan zijn enkel geschikt als drinkbusvervanger, schieten er dus nog 2 over : de 'slip stream' en de 'mini-mule'.
Capaciteit van beide is gelijk : 1.5L
Volume bij de slipstream is 1.1L, de mini-mule heeft 2.6L
Iemand ervaring met een van deze twee types???
Zou het volume groot genoeg zijn voor hetgeen ik er wil insteken???
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
Ik heb ook besloten om me een camelbak aan te schaffen, nu heb ik op de site van camelbak een beetje rond gekeken en wordt er niet veel wijzer uit.
Ik heb er een paar gezien die kans maken.
de lobo , mule en de chaos
hij zou gebruikt worden voor de langere ritten en als het wat warmer is.
Dus hij zou niet te warm mogen aanvoelen op de rug.
Ook moet er voldoende plaats moeten zijn om een klein regenvestje, een paar binnenbanden, gsm, portefuile, paar energierepen, gereedschaps tool en eventueel een kleine handpomp in te steken.
Kan er iemand me een goede tip geven.
Ik heb er een paar gezien die kans maken.
de lobo , mule en de chaos
hij zou gebruikt worden voor de langere ritten en als het wat warmer is.
Dus hij zou niet te warm mogen aanvoelen op de rug.
Ook moet er voldoende plaats moeten zijn om een klein regenvestje, een paar binnenbanden, gsm, portefuile, paar energierepen, gereedschaps tool en eventueel een kleine handpomp in te steken.
Kan er iemand me een goede tip geven.
Ik heb er bij Futurumshop.com een besteld en heel vlug ontvangen van het merk 3Focus (type hydro Cruise 2 liter) voor 26€ en ik moet zeggen dat hij er degelijk afgewerkt uitziet, nogal wat plaats biedt om dingen in weg te steken (zitten nu 2 biba's in, werktuigje, regenvest, luchtcillinder..) zelfs met gevulde drinkzak
en er is nog wat plaats om wat eten bij te foefelen, al zal het geen uitgebreide diner worden
. Er is ook een zakje om wat geld , identiteitskaart etc.. weg te steken en dicht te ritsen en een haakje om sleutels aan vast te hangen.