28/06/2008 oud-turnhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier de 50km komen rijden. Ik was wel laat vertrokken omdat ik in't begin nog twijfelde om te komen. Het regende (motregen) hier in de voormiddag nog en dat is maar 11km verder. Toch in de namiddag rond 13u30 vertrokken toen het hier begon op te drogen en bleek het ginder poederdroog te zijn en het zonnetje was ook weer wreed warm.

Het terras aan de inschrijving zat al goed vol met bikers/wielrenners die hun tocht er al op hadden zitten.

Door het late vertrekuur ook bijna niemand tegengekomen op het parcours. Het parcours was eigenlijk beter dan ik verwacht had. Ik had een saaiere tocht verwacht, maar de inrichters hebben toch redelijk wat stukjes singletracks in het parcours opgenomen. Uiteraard ook brede bos en veldwegen maar dat is typisch aan de streek.

Vooral de groene Bloso van het pierelierebinkenbad heeft me toch een beetje verrast. Ik had de blauwe al eens gereden en dat was de slechtste/saaiste lus die ik ooit gereden heb. Ik heb daarom nooit de moeite gedaan om de andere lussen te rijden. Nu bij deze TT zaten grote stukken van de groene lus en die was niet slecht vond ik.

De bevoorrading was in orde. Genoeg keuze (flesjes AA drink, water, banaan, appelsien, suikerwafels) =D>

De bepijling kon soms iets beter vond ik. Soms duurde het lang tot je een volgende pijl tegenkwam. Van mij mogen er ook enkele pijlen op een lang stuk tussen 2 afslagen gehangen worden zodat je geruster bent dat je op de goede weg zit.

Al bij al een leuk tochtje voor een zaterdag want die zijn zeldzaam.
Post Reply