28/06/08 Sellewie Beneden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook maar de "55" gedaan deze morgen met het oog op morgen.
Samen gestart met de forumtrein en de eerste 30 km gingen "goe vooruit".Gaandeweg was het uitbollen naar de meet toe.

Toch 1 vermeldenspuntje : Nergens geen gevaarbordje gezien bij een drukke weg oversteek,......(Misschien heeft iemand daar opgelet bij dat ongeval maar er zal waarschijnlijk ook niets gestaan hebben)
Af en toe was het opletten bij het dwarsen van de weg.

Voor de rest : alles piccobello.
Hun douches vind ik nogmaals een voorbeeld voor andere organisaties die ook geen douches hebben of die met een emmerke water werken.
Maartend
Mountainbiker

Post by Maartend »

veeteeteetje wrote: Toch 1 vermeldenspuntje : Nergens geen gevaarbordje gezien bij een drukke weg oversteek,......(Misschien heeft iemand daar opgelet bij dat ongeval maar er zal waarschijnlijk ook niets gestaan hebben)
Af en toe was het opletten bij het dwarsen van de weg.
Ik heb er wel een paar zien staan op de 55, maar toch wel uitkijken bij de oversteek
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

veeteeteetje wrote: Toch 1 vermeldenspuntje : Nergens geen gevaarbordje gezien bij een drukke weg oversteek,......(Misschien heeft iemand daar opgelet bij dat ongeval maar er zal waarschijnlijk ook niets gestaan hebben)
het punt waar het ongeval gebeurd is, stond inderdaad geen bordje, maar het was heeeeeeeeeeel duidelijk dat dit een gevaarlijk punt was. Je kwam een afdaling op een dwarsende weg die voorrang had.

Een beetje gezond verstand en hier en daar opletten zou soms al veel zijn.

Als organisatie kan je niet overal bordjes gaan plaatsen.

Je kan en mag niet gans de weg gebruiken en moet de regels volgens tijdens een tt, het is tenslotte geen wedstrijd...
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

't Was inderdaad overduidelijk dat je daar moet stoppen. Het was een afdaling op een gewone openbare weg, waar je wel moet stoppen voor de grotere weg, want je hebt rechts geen zicht. Bij velen wellicht bekend, want het was op het kruispunt waar een van de bevoorradingen van de TT van KWB Kortrijk-Heule altijd doorgaat.
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Ja ik was op weg voor deze rit .Maar ............
Een brand zorgde ervoor dat ik andere kriebels kreeg .Wanneer ik richting Sellewie reed kwam ik uitrukkende pompiers tegen .(Brandweermannen doen het nu éénmaal wanneer ze uitgerukt zijn )De grote rookpluim die ik daarna opmerkte deed mij beslissen om daar ééns een kijkje te gaan nemen of ik daar geen handje kon toesteken .En inderdaad ik heb daar kunnen helpen door een standpijp te plaatsen ,een leidingske te leggen ,...
Ik heb mij dus een klein beetje nuttig gemaakt vandaag bij de collega's van Waregem.
Ik heb mij daar te lang opgehouden (pompiers zijn nu eenmaal ramptoeristen eerste klas ) waardoor er geen mountainbike tocht meer te rijden viel voor mij .

Tot de volgende dan maar !
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

pompier wrote:Ja ik was op weg voor deze rit .Maar ............
Een brand zorgde ervoor dat ik andere kriebels kreeg .Wanneer ik richting Sellewie reed kwam ik uitrukkende pompiers tegen .(Brandweermannen doen het nu éénmaal wanneer ze uitgerukt zijn )De grote rookpluim die ik daarna opmerkte deed mij beslissen om daar ééns een kijkje te gaan nemen of ik daar geen handje kon toesteken .En inderdaad ik heb daar kunnen helpen door een standpijp te plaatsen ,een leidingske te leggen ,...
Ik heb mij dus een klein beetje nuttig gemaakt vandaag bij de collega's van Waregem.
Ik heb mij daar te lang opgehouden (pompiers zijn nu eenmaal ramptoeristen eerste klas ) waardoor er geen mountainbike tocht meer te rijden viel voor mij .

Is dat van die brand in St-Eloois winkel ? Hoorde ik iets van op radio. (om maar ff offtopic te doen)
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Vanmorgen met een mooi treintje vertrokken voor de 80.
De eerste 30 km werden aan een goed tempo afgehaspeld, daarom (en met morgen in het achterhoofd) gekozen voor de 55 :wink:
Tzal weer niet zijn zoals vorige week in kluisbergen, hoop ik :roll:
kvond het een aangenaam ritje, alleen jammer dat ik die boerefeesten lettelijk heb genomen.
Kheb vandaag 2 maal graan en 1 maal mais afgereden, om nog maar te zwijgen van mijn passage door de sloot #-o
De trapkes vond ik ook nog tof, mo der mogen wel geen blokkades aan de laatste liggen [-X
kwil over veel springen, mo levende objecten :drunk:

Tot een volgende
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

861 hoogtemeters op de 80 km volgens het NGI... Veel uit de streek gehaald dus! 840 volgens de Polar... Redelijk juist dus... :wink:
Speleers
Mountainbiker

Post by Speleers »

timothyd wrote:
pompier wrote:Ja ik was op weg voor deze rit .Maar ............

Is dat van die brand in St-Eloois winkel ? Hoorde ik iets van op radio. (om maar ff offtopic te doen)
[off-topic]
Nope, de brand was in Sint-Eloois-Vijve, een deelgemeente van Waregem.
@pompier, kan het zijn dat jij rond 13h45 aan het babbelen waard met een politieagent? Er wou toen juist een jeep in een straat rijden die afgesloten was door de brand. Die politie liep naar de jeep om wat uitleg te geven en hij struikelde over de brandslang :roll:
[/off-topic]
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken en gps files op www.valcke-vanraes.be
:wink:
Post Reply