opmeten fietspositie ?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- mtbfool
- Mountainbiker
meting.
Ik laat me opmeten met het bikefitting.com systeem bij moozes in meerhout.(kan het namelijk niet bij mezelf he)
Ik werk zelf ook met het bikefitting systeem en dat is een erg precies en goed ontwikkeld systeem wat door heel wat grote fiets merken en prof ploegen gebruikt word.
een kleine meeting kost 17.50 euro en een uitgebreide meeting kost 40 euro.
dan hebt ge ook effectief terug al uw maten op papier voor mtb,race,triatlon,toer,wedstrijdgericht of juist comfortabel.
ge kunt me eens contacteren of ga even naar de ludo in meerhout.
grtz;mtbfool
Ik werk zelf ook met het bikefitting systeem en dat is een erg precies en goed ontwikkeld systeem wat door heel wat grote fiets merken en prof ploegen gebruikt word.
een kleine meeting kost 17.50 euro en een uitgebreide meeting kost 40 euro.
dan hebt ge ook effectief terug al uw maten op papier voor mtb,race,triatlon,toer,wedstrijdgericht of juist comfortabel.
ge kunt me eens contacteren of ga even naar de ludo in meerhout.
grtz;mtbfool
- flaming_jakke
- Mountainbiker
Post by flaming_jakke »
Weet iemand een goed adres om me te laten opmeten in Oost Vlaanderen ??
Regio Dendermonde ...
Thanks voor jullie reacties
Regio Dendermonde ...
Ik heb sinds twee weken ook iets vrij vervelend voor.
Vroeger nooit last, maar sinds de regiotour krijg ik steeds pijn in een spier achteraan mijn linkerknie.
Ik voel dit al tijdens het fietsen, maar achteraf doet het eigenlijk het meeste pijn.
Ik denk dat mijn zadel ook hoger zal moeten, al denk ik dat ik mijn benen dan te hard zal moeten strekken tijdens het trappen.
Bullen klinkt wel goed om dit probleem op te lossen, maar om er nu helemaal naar Limburg voor te rijden...
Vroeger nooit last, maar sinds de regiotour krijg ik steeds pijn in een spier achteraan mijn linkerknie.
Ik voel dit al tijdens het fietsen, maar achteraf doet het eigenlijk het meeste pijn.
Ik denk dat mijn zadel ook hoger zal moeten, al denk ik dat ik mijn benen dan te hard zal moeten strekken tijdens het trappen.
Bullen klinkt wel goed om dit probleem op te lossen, maar om er nu helemaal naar Limburg voor te rijden...
-
tom van den bossche
- Mountainbiker
Post by tom van den bossche »
Bij De Fietser in Opwijkflaming_jakke wrote:Weet iemand een goed adres om me te laten opmeten in Oost Vlaanderen ??
Regio Dendermonde ...
Ik heb me onlangs laten opmeten door Jim Thijs bij Probike in Tervuren. Was al jaren aan het zoeken naar een goede fietshouding. Veel geprobeerd maar nooit echt goed. Na de opmeting zit ik voor de eerste keer zonder twijfels op mijn fiets. Het zit gewoon goed. Zo veel verandering was er niet bij maar die paar milimeters links en rechts (of eerder naar voor en naar achter) maken duidelijk een verschil. Daar wordt er opgemeten volgens het Bike Fitting systeem. Jim Thijs is een sympathieke gast en maakt er z'n werk van. Ben daar ong. 2.5 uur binnen geweest (voor 2 fietsen).
Een aanrader.
Een aanrader.
Ik ga binnen een maandje ongeveer ook bij Jim voor een meting. Eerder kon hij niet omdat hij heel den tijd in't buitenland zit voor xterra wedstrijden. Ben er ook wel van overtuigd dat hij dat goed doet, Jim is gepassionneerd door fietsen al zo lang als ik hem ken (al veel langer eigenlijk). Van hem heb ik trouwens mijn passie voor fietsen en mtb'en overgenomen.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
klopt. velen denken dat een mm hier en die mm daar niets uitmaakt.chiffon wrote:Ik heb me onlangs laten opmeten door Jim Thijs bij Probike in Tervuren. Was al jaren aan het zoeken naar een goede fietshouding. Veel geprobeerd maar nooit echt goed. Na de opmeting zit ik voor de eerste keer zonder twijfels op mijn fiets. Het zit gewoon goed. Zo veel verandering was er niet bij maar die paar milimeters links en rechts (of eerder naar voor en naar achter) maken duidelijk een verschil. Daar wordt er opgemeten volgens het Bike Fitting systeem. Jim Thijs is een sympathieke gast en maakt er z'n werk van. Ben daar ong. 2.5 uur binnen geweest (voor 2 fietsen).
Een aanrader.
en toch kan dat een wereld van verschil zijn.
Heb juist het zelfde voor ben bij de dokter geweest en nu twee weken kine . Een overbelasting van die spier ik heb het in bijde knieen en door te blijven rijden is het ook al naar de buiten en binnenkant getrokkenEl Baelos wrote:Ik heb sinds twee weken ook iets vrij vervelend voor.
Mijne kine zegt dat het ligt aan mijn nieuwe schoenen die plaatjes zullen niet goed staan
Ik denk er dus ook na om me te laten opmeten de dichtste is Luc Piron in Tielt -Winge toch ook al veel goeds van gehoord
Want van die fietsenmakers die zeggen dat ze dat ook kunnen
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
ik ben ook naar piron geweest , maar enerzijds was ik teleurgesteld dat alles quasi perfect stond , maar anderzijds wist ik wel dat ik niet meer hoefde te zoeken naar nog een betere positie. waar ik wel tegen de gevestigde praktijk inga , is dat ik de tip van m'n zadel liever wat hoger wil , niet waterpas dus.
soit , de aanpassing van de schoenplaatjes vond ik heel goed en bij m'n volgende bike is het natuurlijk maar effe vragen welke maat ideaal voor mij is , nadien nog effe langs gaan voor af te stellen en ik hoef geen jaar meer te zoeken naar de ideale positie.
veel geld maar ik vind het waard
soit , de aanpassing van de schoenplaatjes vond ik heel goed en bij m'n volgende bike is het natuurlijk maar effe vragen welke maat ideaal voor mij is , nadien nog effe langs gaan voor af te stellen en ik hoef geen jaar meer te zoeken naar de ideale positie.
veel geld maar ik vind het waard
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
de tip van het zadel vooraan net ietsje hoger positioneren, hangt af van zadel merk/model.
bv sella san marco replica en rolls, moet je de zadeltip net ietsje hoger zetten om goed tezitten.
zet je hem waterpas, dan schuif je konstant naar voor op je zadel.
hangt beetje af van type / merk.
bv sella san marco replica en rolls, moet je de zadeltip net ietsje hoger zetten om goed tezitten.
zet je hem waterpas, dan schuif je konstant naar voor op je zadel.
hangt beetje af van type / merk.