Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

phille wrote: maar na 70pagina's zijn het nog steeds de benen die het moeten doen zenne !
Gebruik jij uw tenen misschien om te typen?
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Hubertje wrote:De rohloff is een erg goed systeem, nu nog wat goedkoper en half zo licht en daar gaan de derries!
deze info staat al ergens denk ik, maar een kleine recap over de nieuwe versie die in 2009 wordt voorgesteld en die naast de bestaande komt in het product gamma:

half zo licht: :-( ze targetten -350gr voor de light versie, dat moet (dichter) in de buurt komen van derailleuirs, ik denk dat je toch nog 200g boven het gewicht van XTR zal uitkomen alles meegerekend (verschil in shifters, cassette, kettingbladen etc etc) maar bon dat is aanvaardbaar lijkt me. Mijn Rohloff-bike (10.9) weegt momenteel iets lichter dan mijn XT-bike (11.1kg) maar dat ligt uiteraard aan de afmontage, ik moet nog andere trapas en kranks steken en dan zit ik aan 10.5kg ... niet slecht voor een "zwaar systeem" maar uiteraard zal het open systeem lichter blijven.

goedkoper: :-( ik vrees ervoor ze positioneren de light versie in het XTR segment

verder zal de hub 20% kleiner zijn van diameter en een groter bereik hebben (ongeveer 600%) en een nieuw shifter ontwerp

Ik ben overtuigd dat ik die nieuwe helemaal niet nodig heb maar ik zal toch ook wel een upgrade overwegen.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

bollie wrote:Dat zal ik geweest zijn .Ik heb een NPL 600 besteld met Rohloff naaf bij Rose versand ...een red bull dus...Helaas heb ik hem nog niet binnen.Zit er echt op te wachten want mijn oude fiets geeft nogal wat problemen .Ik hoop dat ik hem deze maand binnen krijg en zal dan laten weten hoe goed hij bevalt .
heb wa op e-bay zitten kijken en ne zekere "bollie" zijne rohloff stond nog ni te koop, klopt da een beetje ?
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Mannen...de fiets is binnen.Zondag voor het eerst op de fiets met Rohloff gereden.Meteen maar naar het strand geweest...maandag een technisch mountainbike parcours gereden ...dinsdag wat over de weg en vandaag , donderdag , een goed stuk door gras en duin...al met al een kleine 200 km gereden...in 1 woord GEWELDIG .Totaal nergens last van .Niet van de ketting en niet van het schakelen .Het is even wennen met het schakelen maar dat heb je heel snel onder de knie.De herrie van de naaf valt me erg mee.Je hoort alleen de 1 en de 2 en daarna bijna niets meer .Alleen in vrijloop , hoor je meer geluid dan een shimano..Het gewicht is te verwaarlosen.De nieuwe fiets is precies even zwaar als mijn oude fiets.Ik denk toch dat ik er een hele goede keus aan heb gemaakt om deze fiets te kopen .Ook het frame van rose , een red bull , bevalt prima en is bijna hetzelfde model als mijn oude Gary Fisher en het mooie is ...hij kost bij Rose niets extra als je een fiets koopt met xt of xtr...deze kan je dus kosteloos omruilem met een Rohloff.Over 4 weken ga ik 4 weken fietsen in Spanje en daar kan ik hem echt goed uittesten...Jullie horen nog van mij...later
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

natuurlijk willen wji wel foto's zien!

8)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

bollie wrote:in 1 woord GEWELDIG
have fun zou ik zeggen en vooral, blijf steeds bescheiden tegen iedereen, want met zo'n ding denken ze steeds dat je massa's geld spendeert aan niets.

Het lawaai, daar word eigenlijk weinig over gezegd, ik bedoel dan negatief. Je moet toegeven dat het lijkt alsoof gans je naaf gewoonweg tegenwerkt, allez zo kwam het bij mij over, uiteraard is dat niet het geval en je moet je daarover zetten. Ik ken er die hem gewoon hebben verkocht omdat ze dat lawaai niet konden hebben ...
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

ik weet niet hoe de foto's hier te krijgen...

[/img]
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

de prachtige fiets van bollie =D> =D>

Image

Image

Image

Image

(o)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

wat weegt zo'n fully met rohloff ? Ik gok 12 a 13kg

Das ook wel een nadeel aan een rohloff in een fully, je moet een kettingspanner en het gesloten systeem gebruiken ...
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

phille wrote:wat weegt zo'n fully met rohloff ? Ik gok 12 a 13kg

Das ook wel een nadeel aan een rohloff in een fully, je moet een kettingspanner en het gesloten systeem gebruiken ...
Mijn gedacht ook.
Ben je blij dat je met een Rohloff van die dera af bent, op de meeste fully's zit je er terug mee.
Nochthans zouden ze gerust wat meer fully's specifiek voor ss of naafversnellingen kunnen ontwikkelen.
Een systeem zoals bvb bij de Kona Cowan met het scharnierpunt concentrisch met een groot glijlager, waarvan de speling/spanning kan geregeld worden, rond de trapas en met verschuivende achterpatten.
Maar de Cowan is freeride gericht.
Of werken met een flexende (tita, carbon, scandium) kettingvork.
Een optie met paragon sliding dropouts en iedereen is content.
Naast geared kan dan ook met naafversnellingen of zelfs singlespeed gereden worden.
Ik begrijp niet goed waarom ze niet meer kaders zo vervaardigen.
bvb Cowan:
Image
Post Reply